Контрольна робота
Людські стосунки ( творчість Дж. Лондона, О. Генрі,
В.Г. Короленка). Тест.
Початковий та середній рівні ( 6 балів)
1. Що сталося з тим, що йшов позаду:
а) швиденько догнав товариша;
б) посковзнувся на гладенькому валуні й ледве не впав;
в) на нього напав великий голодний вовк;
г) він загубив свою поклажу.
2. На що надіявся наш герой:
а) товариш йому допоможе,
б) зустріне по дорозі залотошукачів, які йому допоможуть,
в) що у рюкзаку завалявся сухарик хліба;
г) за течією річки дійде до схованки, а там набої для рушниці, гачки, рибальська
сітка.
3. Як удалося герою впіймати двох пічкурів:
а) вичерпав воду й спромігся упіймати відерцем;
б) вони самі припливли йому до рук;
в) знайшов рибальську сітку, яка стала у пригоді,
г) прокопав рівчак, вода стекла, а риба залишилася.
4. Продовжіть речення: «І почалася одвічна страшна трагедія боротьби за
існування…»
а) «треба прискорити ходу, відірватися від вовка»,
б) « їсти будь-що , хоч корінці, хоч сухі ягоди»;
в) «хвора людина повзла, хворий вовк шкутильгав за нею»;
г) « треба заховати золото, головне – вижити».
5. Що надумали шахраї із штату Алабама:
а) украсти автомобіль і пограбувати банк;
б) купити ранчо, розводити худобу, щоб мати прибуток;
в)украсти єдиного сина значного городянина, щоб затребувати викуп;
г) шістсот доларів для справи є, а ще дві тисячі самим намалювати.
6. За що батько хлопчика мав ще заплатити п’ятсот доларів:
а) шахраї купили для бешкетника новий одяг, адже старий одяг був геть порваний;
б) хлопець пожбурив у Білла шматком цегли і влучив у самісіньке око;
в) для хлопчика потрібна була спеціальна дорога дієта;
г) капосне хлопчисько, граючись, зламало новий велосипед.
7. Чому дужий, здоровий, сміливий чолов’яга верещить у печері удосвіта:
а) Вождь Червоношкірих сидів на грудях у Білла, вчепившись однією рукою йому в
чуприну;
б) йому приснився сон, що чудовисько-велетень жарить його на вогнищі;
в) він хотів змусити Вождя Червонощкірих попроситися додому;
г) до печери заповзла велика отруйна змія.
8. Яку відстань капосне хлопчисько змусило проскакати Білла:
а) п’ять миль;
б) сорок миль до лісу;
в) десять миль туди й назад;
г) сто миль.
9. Що дядько Максим подарував племіннику:
а) нову красиву вербову сопілку, з якої лилася красива мелодія;
б) маленьке сіреньке кошенятко, що так полюбляло сидіти на колінах;
в) невеличку й смирну конячку;
г) кудлатого собаку, схожого на квадратну голову дядька Максима.
10. Чому дівчинка гірко й безутішно заплакала:
а) її вкусила за пальчик бджола;
б) стоячи на кладці, вона упустила у воду мамин перстень;
в) батьки забороняли їй гратися із сліпим сусідським хлопчиком;
г) слово « сліпий» вразило її.
11. Що було спільного у Петруся і бідного дзвонаря:
а) вони обидва були сліпі;
б) добре грали на сопілці, любили музику;
в) потерпали від кривди дітей;
г) були закохані у Евеліну.
12. Кому належить думка: « Так, він прозрів… замість сліпої й невгамовної егоїстичної муки, він носить у душі відчуття життя, він почує й людське горе, і людську радість, він прозрів і зуміє нагадати щасливим про нещасних…» :
а) дружині Евеліні;
б) дядьку Максиму;
в) Ганні Михайлівні;
г) наймиту Йохиму.
Достатній рівень ( 3 бали)
1. Напишіть ланцюжок подій оповідання «Жага до життя».
2. Установіть відповідність між героєм і його цитатною характеристикою:
1. Хлопчисько а) « що в парубочому серці б’ється гаряче й добре серце, а у
великій квадратній голові працює невгамовна думка».
2. Батько б) « очі хлопця дивилися кудись, цілком байдуже до того, що він
робить».
3. Максим в) « і якщо ви сплатите мені двісті п’ятдесят доларів готівкою, я
погоджуся його забрати з ваших рук».
4. Попельський г) « … вийшов, кульгаючи, на той берег, і подався далі, не
повертаючи голови».
5. Петрусь д) « він був добродушний, навіть, мабуть, добрий, добре
наглядав за робітниками й дуже любив будувати та
перебудовувати мости».
6. Евеліна е) « він порвав рештки одного укривала на смужки й обмотав
закривавлені ступні».
7. Білл є) « встромивши собі в руде волосся два канючині пера, стежив
за казанком, де варилася кава».
8. Золотошукач ж) « Вона перебирала у цей час букет польових квітів, який
тримала в руках».
Високий рівень ( 3 бали)
1. Скласти інформаційне гроно золотошукач, Вождь Червоношкірих, Петрусь.
2. Пофантазуйте. Напишіть розгорнуту відповідь на питання ( на вибір) :
а) « Яким міг стати Петро, якби в його вихованні не брав участі дядько Максим?»
б) Придумайте власне закінчення оповідання « Жага до життя».
РАЗОМ : 12 балів.