Різдвяні дива (підсумковий урок за твором Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»).

Про матеріал
Даний матеріал допоможе вчителю на уроці перевірити знання учнів за твором Ч. Діккенса "Різдвяна пісня в прозі" та підготувати їх до контрольної роботи.
Перегляд файлу

      Конспект уроку у 6 класі за творчістю Ч. Діккенса

Тема: Різдвяні дива (підсумковий урок за твором Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»).

Мета:узагальнити знання учнів за твором Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»;закріпити поняття «жанр», оповідання, композиція літературного твору, фантастика; розвивати навички аналізу тексту;формувати вміння узагальнювати матеріал, робити висновки; виховувати почуття милосердя, доброти, чуйності.

Обладнання: малюнки учнів, різдвяні композиції, тексти повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі», роздатковий матеріал (карточки з індивідуальними завданнями, паперові фігурки символів новорічних свят).

Тип уроку:урок-узагальнення вивченого.

Епіграф:

                                                             Це радісні дні-дні милосердя, доброти, всепрощення.

                                                     Це єдині дні в   усьому календарі, коли люди, наче з

                                                     мовчазної згоди, вільно розкривають одне одному серця і

                                                     бачать у своїх ближніх,- навіть у тих, які не мають ні

                                                     грошей, ні долі,- таких самих людей, як вони самі.

                                                                                                                Ч. Діккенс

                                                           Хід уроку.

  1. Організаційний момент.
  2. Підготовка до сприйняття навчального матеріалу. Виконання учнями вірша «Тиха ніч» під музичний супровід.

Тиха ніч

1 учень.

Тиша лягає на землю усюди,
Тиша та ніжність у наших серцях.
Ангел співає: «Радійте, всі люди!
Радість і мир на землі й в небесах!»

2 учень.

Подумки вирушимо в Палестину,
У Віфлеєм, у минулі літа.
Зірка укаже дорогу до Сина,
Божого Сина, Ісуса Христа.

3 учень.

Перед святим Немовлям на коліна
Станемо, та принесемо дари —
Золото віри, радості миро,
Смирну та ладан молитви й хвали.

        Олена Мікула

  1. Перевірка домашнього завдання.

Слово вчителя.

      Дякую за гарні та теплі слова. Такі пісні та привітання зазвичай лунають у різдвяний вечір. А що таке Різдво?

      Це одна з найвеличніших і найшановніших дат православного календаря, яким започатковується рік.

      Різдво Христове -  Свято народження Ісуса Христа.

      Вашим домашнім завданням було намалювати малюнки на новорічно-різдвяну тематику.

      Створіть асоціативний ряд, об’єднавши усі ілюстрації (учні працюють з малюнками).

      Вам потрібно було ще підготувати предмети, які для вас , або на вашу думку, є символами Різдва та новорічних свят. Звичайно, що для кожного ці предмети є індивідуальними.

(Учні презентують їх).

  1. Оголошення теми і мети.

Слово вчителя.

      Тема Різдва звучить у творах письменників різних країн і народів, зокрема і в тих, з якими ви вже ознайомилися і на уроках зарубіжної, і на уроках української літератур, і , можливо, пригадуєте твори, вивчені у молодших класах.

      Про який же твір ми повинні поговорити?

Ось вам 1 завдання – відгадайте назву твору .

(ключ – українська абетка).                   

  1. Слово вчителя.

     1. Так, саме про цей твір  ми повинні з вами поговорити, узагальнити вивчене.

     2. Розглянути епіграф.

     3. Постановка проблемного питання .

     Поміркуйте, чи можна стверджувати, що будь-якій заможній людині загрожує деградація особистості?

  1. Повторення теоретичного матеріалу. Бесіда.
  • Що таке казка?
  • Що таке повість?
  • Фантастика – це…
  • Композиція - …
  1. Бесіда за твором.

      1. Хто є автором «Різдвяної пісні в прозі»? Що ви знаєте про нього?

      2. Що надихнуло автора на створення цього твору?

      3. Зі скількох частин складається повість? Як вони називаються?

      4. Назвіть головного героя.

      5. За допомогою кого або чого Скрудж здійснює фантастичну мандрівку у просторі та часі? Скільки вона тривала?

     6. Що допомогло головному героєві змінитися на краще?

 

  1. Гра «Чи уважний ти читач?». Об’єднати стрілочками.

1. Ім’я Скруджа.                                                                           3. Марлей.

2. Прізвисько писаря, що служив у Скруджа.                           6. «Жмикрут».

3. Ім’я привида, що хотів врятувати душу Скруджа.               1. Ебенезер.

4. Ім’я сестри Скруджа.                                                               8. Фред.

5. «Дешева річ», яку  полюбляв Скрудж.                                  7. Книги.

6. Прізвисько Скруджа.                                                               2. Кретчит.

7. Друзі в дитинстві.                                                                    4. Фанкі.

8. Ім’я племінника Скруджа.                                                      5. Темрява.

 

  1.    Робота на карточках (підбір цитат) під музичний супровід.

Учні отримують карточки з 3 завданнями. На кожній карточці підібрані цитати з повісті.

 

  1.   Гра «Інтерв’ю».

Один з учнів у ролі Скруджа. Решта – задають питання.

 

  1.    Експрес – опитування. Гра «Мікрофон».
  • Ч. Діккенс – один з найвідоміших англійських письменників … століття(19 ст.).
  • Скільки Духів Різдва з’явилося до Скруджа? (3).
  • Ким був Марлей для Скруджа? (компаньйоном).
  • Боб Кретчит – це…(писар).
  • Як змінює після Різдва Скрудж ставлення до клерка Боба Кретчита? (підвищує зарплату).
  •  Слово «щирість» для Скруджа було…(лихослівним).
  • На Різдво Скрудж наказав Бобу купити …(відерце вугілля).
  • Бідного хлопчика –каліку з родини Кретчитів звали…(Тайні Тім).
  • Як поводяться дружина і діти , поки Том не з’явився? (хвилюються).
  • Куди відправився Дух Майбутнього зі Скруджем? (на кладовище).

 

  1.   Закріплення.

Учні вибирають завдання , які написані на різних предметах(сніжинка, ялинка, іграшка).

 

  1.   Підсумки. Розгляд проблемного питання. Гра «Мікрофон».

   1. Учні по черзі викладають свої думки.

   2. Асоціації.Підбір слів на кожну букву.

                                   Р – радість

                                   І – ікона

                                   З – зірка, засівати

                                   Д – диво

                                   В – веселощі

                                   О – очікування

  1.   Побажання вчителя учням.
  2.  Оцінки.
  3.  Домашнє завдання.

Підготувати зв’язну відповідь на питання «Над чим заставляє задуматися  повість Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»?».

 

 

 

 

 

 

 

 

                         

docx
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку