Конспект уроку у 6 класі за творчістю Ч. Діккенса
Тема: Різдвяні дива (підсумковий урок за твором Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»).
Мета:узагальнити знання учнів за твором Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»;закріпити поняття «жанр», оповідання, композиція літературного твору, фантастика; розвивати навички аналізу тексту;формувати вміння узагальнювати матеріал, робити висновки; виховувати почуття милосердя, доброти, чуйності.
Обладнання: малюнки учнів, різдвяні композиції, тексти повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі», роздатковий матеріал (карточки з індивідуальними завданнями, паперові фігурки символів новорічних свят).
Тип уроку:урок-узагальнення вивченого.
Епіграф:
Це радісні дні-дні милосердя, доброти, всепрощення.
Це єдині дні в усьому календарі, коли люди, наче з
мовчазної згоди, вільно розкривають одне одному серця і
бачать у своїх ближніх,- навіть у тих, які не мають ні
грошей, ні долі,- таких самих людей, як вони самі.
Ч. Діккенс
Хід уроку.
Тиха ніч
1 учень.
Тиша лягає на землю усюди,
Тиша та ніжність у наших серцях.
Ангел співає: «Радійте, всі люди!
Радість і мир на землі й в небесах!»
2 учень.
Подумки вирушимо в Палестину,
У Віфлеєм, у минулі літа.
Зірка укаже дорогу до Сина,
Божого Сина, Ісуса Христа.
3 учень.
Перед святим Немовлям на коліна
Станемо, та принесемо дари —
Золото віри, радості миро,
Смирну та ладан молитви й хвали.
Олена Мікула
Слово вчителя.
Дякую за гарні та теплі слова. Такі пісні та привітання зазвичай лунають у різдвяний вечір. А що таке Різдво?
Це одна з найвеличніших і найшановніших дат православного календаря, яким започатковується рік.
Різдво Христове - Свято народження Ісуса Христа.
Вашим домашнім завданням було намалювати малюнки на новорічно-різдвяну тематику.
Створіть асоціативний ряд, об’єднавши усі ілюстрації (учні працюють з малюнками).
Вам потрібно було ще підготувати предмети, які для вас , або на вашу думку, є символами Різдва та новорічних свят. Звичайно, що для кожного ці предмети є індивідуальними.
(Учні презентують їх).
Слово вчителя.
Тема Різдва звучить у творах письменників різних країн і народів, зокрема і в тих, з якими ви вже ознайомилися і на уроках зарубіжної, і на уроках української літератур, і , можливо, пригадуєте твори, вивчені у молодших класах.
Про який же твір ми повинні поговорити?
Ось вам 1 завдання – відгадайте назву твору .
(ключ – українська абетка).
1. Так, саме про цей твір ми повинні з вами поговорити, узагальнити вивчене.
2. Розглянути епіграф.
3. Постановка проблемного питання .
Поміркуйте, чи можна стверджувати, що будь-якій заможній людині загрожує деградація особистості?
1. Хто є автором «Різдвяної пісні в прозі»? Що ви знаєте про нього?
2. Що надихнуло автора на створення цього твору?
3. Зі скількох частин складається повість? Як вони називаються?
4. Назвіть головного героя.
5. За допомогою кого або чого Скрудж здійснює фантастичну мандрівку у просторі та часі? Скільки вона тривала?
6. Що допомогло головному героєві змінитися на краще?
1. Ім’я Скруджа. 3. Марлей.
2. Прізвисько писаря, що служив у Скруджа. 6. «Жмикрут».
3. Ім’я привида, що хотів врятувати душу Скруджа. 1. Ебенезер.
4. Ім’я сестри Скруджа. 8. Фред.
5. «Дешева річ», яку полюбляв Скрудж. 7. Книги.
6. Прізвисько Скруджа. 2. Кретчит.
7. Друзі в дитинстві. 4. Фанкі.
8. Ім’я племінника Скруджа. 5. Темрява.
Учні отримують карточки з 3 завданнями. На кожній карточці підібрані цитати з повісті.
Один з учнів у ролі Скруджа. Решта – задають питання.
Учні вибирають завдання , які написані на різних предметах(сніжинка, ялинка, іграшка).
1. Учні по черзі викладають свої думки.
2. Асоціації.Підбір слів на кожну букву.
Р – радість
І – ікона
З – зірка, засівати
Д – диво
В – веселощі
О – очікування
Підготувати зв’язну відповідь на питання «Над чим заставляє задуматися повість Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»?».