ЗАВДАННЯ
з історії України
для проведення тематичного оцінювання для учнів 11-х класів
Розділ ІІІ. « Україна в роки системної кризи радянського ладу»
І.Завдання з вибором однієї правильної відповіді. (№ 1-10 по 0,5 бала)
До кожного завдання наведено чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний.
А) П.Григоренко; Б) М.Руденко; В) С. Хмара; Г ) В.Чорновіл.
2. Укажіть представників релігійної течії дисидентського руху в Україні:
А) І. Гель, Г. Вінс, В. Романюк, Й. Тереля;
Б) М. Руденко, О. Бердник, П. Григоренко, Л. Лук’яненко;
В) І. Дзюба, В. Чорновіл, В. Мороз;
Г ) Л. Танюк, І. Драч, М. Світличний, А. Горська.
3. Прошарок вищих чиновників у державі — це:
А) номенклатура; Б ) бюрократія; В) еліта; Г) нобілітет.
4. Політична акція проти арештів української інтелігенції в кінотеатрі «Україна» відбулася у:
А) січні 1968 р. Б) березні 1966 р.; В) травні 1967 р.; Г) вересні 1965 р.;
5.Укажіть ім’я автора документальної збірки “Лихо з розуму”:
А) М. Брайчевський; Б) В. Мороз; В) Є. Сверстюк; Г) В. Чорновіл.
6. В чому полягала суть економічних реформ в промисловості другої половини 60-х рр.:
А) приватизація дрібних підприємств;
Б) перехід до ринкової економіки;
В) ліквідація раднаргоспів, розширення самостійності підприємств;
Г) надання повної господарської самостійності підприємствам.
7. Укажіть ім’я автора історичного дослідження “Приєднання чи возз’єднання”:
А) М. Брайчевський; Б) В. Мороз; В) Є. Сверстюк; Г) В. Чорновіл.
8. В чому полягало головне завдання діяльності Української Гельсінської групи:
А) реалізація Україною конституційного права на вихід зі складу СРСР;
Б) ліквідація монополії КПРС на владу та демократизація суспільного життя в Україні;
В) ознайомлення світового співтовариства з фактами порушення прав людини в Україні;
Г) здійснення структурної перебудови економіки України на ринкових засадах.
9. Укажіть особу за описом і фото:
“На його рахунку – 34 ролі в кіно, 9 сценаріїв та 2 режисерські роботи. За своє недовге життя він встиг не лише стати улюбленцем глядачів, а й завоювати звання “душі українського поетичного кіно”. Його називали аристократом духу, блискучим самородком, а радянська влада оголосила "неблагонадійним" та "націоналістом". Він став своєрідною обов’язковою складовою вітчизняного кіно 60-70-х років. Серед його відомих робіт – "Білий птах з чорною ознакою", "Пропала грамота". "Вавилон ХХ" – власний фільм його як режисера.”
А) Леонід Осика; Б) Іван Миколайчук; В) Юрій Іллєнко; Г) Сергій Параджанов
10. Чим було зумовлено появу такого явища як “дефіцит”:
А) недостатньою кількістю імпортного товару, падінням цін на основні експортні товари СРСР;
Б) зростанням доходів громадян при фіксованих цінах і при відсутності зростання виробництва;
В) темпи зростання чисельності населення перевищували темпи приросту населення;
Г) стрімким падінням виробництва товарів народного споживання.
ІІ.Завдання на встановлення відповідності. ( №11-12 по 1 балу)
До кожного завдання наведено інформацію, позначену цифрами і літерами. Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, утворивши т.з. «логічні пари».
11.Співвіднесіть прізвища діячів з фактами їхньої біографії.
А) О.Гончар |
1 президент Академії наук УРСР |
Б) Л. Биков |
2 композитор, автор пісень “Червона рута”, “Водограй” |
В) В. Івасюк |
3 письменник, автор романів «Собор», «Прапороносці» |
Г) Б. Патон |
4 актор, режисер фільмів “ В бій ідуть тільки старі”, “Ати-бати йшли солдати” |
12.Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.
А) госпрозрахунок |
1 спосіб збільшення обсягів виробництва внаслідок збільшення потужностей за незмінного рівня технічної основи виробництва |
Б) екстенсивний розвиток економіки |
2 прихильність традиційним цінностям, стабільності, несприйняття радикальних реформ та перетворень |
В) інфляція |
3 метод господарювання, що поєднує централізоване керівництво з певною економічною самостійністю підприємств |
Г) консерватизм |
4 офіційне зменшення золотого вмісту грошової одиниці або зниження курсу національної валюти щодо золота, срібла, іноземної валюти |
ІІІ. Завдання на встановлення правильної послідовності. ( № 13 – 2 бала)
До кожного завдання наведено перелік подій,розведених у часі та позначених літерами, які потрібно
розташувати в правильній послідовності.
13. Установіть хронологічну послідовність подій:
А) утворення Української Гельсінської групи;
Б) пленум ЦК КПУ прийняв Продовольчу програму;
В) поява “самвидавської” праці “Лихо з розуму”;
Г) прийняття нової Конституції УРСР.
IV.Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді .
( № 14 – 3 бала). Форма відповіді має вигляд трьохзначного числа.
14.Визначить особливості дисидентського(опозиційного) руху в Україні в ІІ пол. 60–І пол.80-х років:
ЗАВДАННЯ
з історії України для проведення
тематичного оцінювання для учнів 11-х класів
Розділ ІІІ. « Україна в роки системної кризи радянського ладу»
ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ
1.Б
2.А
3.А
4.Г
5.Г
6.В
7.А
8.В
9.Б
10.Б
11. А3,Б4,В2,Г1
12. А3,Б1,В4,Г2
13. В,А,Г,Б
14. 1,2,3