Мета: Узагальнити, систематизувати та поглибити знання з теми; перевірити ступінь засвоєння учнями теоретичних знань, навичок з вивченої теми.
Контрольна робота. На тему: Збереження та реалізації спадкової інформації.
Мета: Узагальнити, систематизувати та поглибити знання з теми; перевірити ступінь засвоєння учнями теоретичних знань, навичок з вивченої теми.
I варіант
Завдання I. Відкриті тести.
Яйце личинка …………. імаго.
Завдання II. Закриті тести.
А) подвійний ланцюг ДНК;
Б) набір хромосом даного організму;
В) система запису генетичної інформації у ввигляді послідовності нуклеотидів ДНК (іРНК);
Г) певна послідовність амінокислот у поліпептиді;
2. Етапи біосинтезу білка:
А) підготовчий і заключний;
Б) реплікація ДНК;
В) транскрипція і транспірація;
Г) анаеробний і аеробний;
3. Трансляція – це:
А) «впізнання» амінокислот т РНК;
Б) синтез іРНК;
В) перенесення послідовності нуклеотидів іРНК у послідовність амінокислот поліпептиду;
Г) подвоєння молекул ДНК;
4. Набір генетичного матеріалу в клітині у пресинтетичному періоді інтерфази;
А) 1n 2xp; б)2n 1xp ; в)1n 1xp; г)2n 2 xp ;
5. Синтез білків мітотичного апарату відбувається у;
А) профазі і метафазі мітозу;
Б) постсинтетичному періоді інтерфази;
В) синтетичному періоді;
Г) пресинтетичному і синтетичному періоді інтерфази.
6. Бластула містить:
А) екто- й ентодерму; В) гастроцель і бластопор;
Б) стадія формування систем органів; Г) стадія закладки осьових органів;
7. У результаті мейозу утворюються:
А) еритроцити й лейкоцити; В) статеві клітини;
Б) епітеліальні клітини; Г) нервові клітини;
8. Постембріональний розвиток з метаморфозом спостерігається у видів:
А) що живуть у наземно-повітряному середовищі;
Б) що живуть у водному середовищі;
В) яйцеклітини яких містять малу кількість жовтка.
Завдання III. Завдання відкритого типу.
II варіант
Завдання I. Відкриті тести.
Яйце …………. доросла особини (імаго).
Завдання II. Закриті тести.
1. Гетеротрофи:
А) хемосинтезуючі і хвороботворні бактерії;
Б) сапрофітні і фотосинтезуючі бактерії;
В) рослини і деякі протисти;
Г) гриби, тварини і деякі протисти;
2. Властивість генетичного коду, яка полягає в тому, що однакові кодони кодують одну і ту саму ж амінокислоту у всіх живих організмів, називається:
А) унікальністю; В) виродженістю (надлишковістю)
Б) універсальністю; Г) триплетністю і неперекривністю;
3. Кодону УАГ комплементарний антикодон:
А) АЦУ; Б) АУГ; В) УАГ; Г) АУЦ;
4. Транскрипція – це:
А) перенесення амінокислот до рибосоми;
Б) перенесення послідовності нуклеотидів іРНК у послідовність амінокислот у поліпептиді;
В) подвоєння молекули ДНК;
Г) синтез іРНК на кодуючому ланцюзі ДНК;
5. Мейозом ділиться клітини:
А) статевих залоз;
Б) прокаріотів та епітелію кишечника;
В) ембріональної тканини;
Г) епітелію сечового міхура й ушкоджених тканин;
6. Подвоєння центріолей відбувається у:
А) профазі й метафазі мітозу;
Б) синтетичному періоді інтерфази;
В) постинтетичному періоді інтерфази;
Г) пресинтетичному і синтетичному періоді інтерфази;
7. Амітоз – це;
А) прямий поділ еукаріотичних клітин;
Б) непрямий поділ еукаріотичних клітин;
В) прямий поділ прокаріотичних клітин;
Г) статевих залоз;
8. Первинноротими є :
А) голкошкірі, черви і молюски;
Б) голкошкірі, комахи і павукоподібні;
В) кишковопорожнинні, черви і членистоногі;
Г) голкошкірі і хордові;
Завдання III. Завдання відкритого типу.