Контрольна робота з теми «Основні класи неорганічних сполук»
Мета: закріпити знання учнів про основні класи неорганічних сполук, їх фізичні й хімічні властивості та будову; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, виконувати завдання з різними рівнями складності; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи; акуратність, послідовність у діях, організованість, толерантність.
Контрольна робота з теми
«Основні класи неорганічних сполук»
Мета: закріпити знання учнів про основні класи неорганічних сполук, їх фізичні й хімічні властивості та будову; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, виконувати завдання з різними рівнями складності; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи; акуратність, послідовність у діях, організованість, толерантність.
Формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.
Варіант 1
Рівень І
Оберіть одну правильну відповідь.
1. Позначте ряд речовин, у якому наведено тільки кислотні оксиди:
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) .
2. Позначте формулу речовини, що належить до основ:
А) ;
Б) ;
В) KOH;
Г) NaCl.
3. Позначте формулу амфотерного гідроксиду:
А) NaOH;
Б) ;
В) ;
Г) .
4. Позначте забарвлення метилоранжу в присутності лугів:
А) жовтий;
Б) червоний;
В) малиновий;
Г) безбарвний.
5. Позначте назву речовини, що належить до солей:
А) калій гідроксид;
Б) натрій сульфат;
В) магній оксид;
Г) натрій оксид.
6. Укажіть ряд кислот, у якому наведено тільки оксигеновмісні кислоти:
А) йодидна, нітратна, сульфітна;
Б) флуоридна, хлоридна, бромідна;
В) бромідна, ортофосфатна, сульфідна;
Г) нітритна, ортофосфатна, сульфітна.
Рівень ІІ
7. Скласти рівняння реакцій.
А) + ;
Б) + =;
В) KOH + =;
Г) NaOH .
Рівень ІІІ
Розв’язати задачі.
8. Обчисліть, яка маса сульфатної кислоти утвориться в результаті взаємодії сульфур (VI) оксиду масою 4 г з водою.
9. Складіть рівняння реакції магнію з розчином хлоридної кислоти, укажіть тип цієї реакції. Визначте: а) кількість речовини магній хлориду, який утворюється, якщо прореагує хлоридна кислота кількістю речовини 12 моль; б) масу водню, який утвориться, якщо прореагує магній кількістю речовини 10 моль; в) об’єм водню, який утвориться, якщо прореагує хлоридна кислота масою 73 г.
Варіант 2
Рівень І
Оберіть одну правильну відповідь.
1. Позначте ряд речовин, у якому наведено тільки основні оксиди:
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) .
2. Позначте формулу речовини, що є лугом:
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) .
3. Позначте формулу речовини з амфотерними властивостями:
А) NaOH;
Б) ;
В) ;
Г) .
4. Позначте забарвлення лакмусу в присутності кислот:
А) жовтий;
Б) червоний;
В) малиновий;
Г) безбарвний.
5. Позначте назву речовини, що має формулу :
А) натрій метафосфат;
Б) натрій фосфін;
В) натрій ортофосфат;
Г) натрій фосфід.
6. Укажіть ряд кислот, у якому наведено тільки безоксигеновмісні кислоти:
А) йодидна, нітратна, сульфітна;
Б) флуоридна, хлоридна, сульфатна;
В) бромідна, флуоридна, сульфідна;
Г) нітритна, ортофосфатна, сульфітна.
Рівень ІІ
7. Скласти рівняння реакцій.
А) CaO + ;
Б) + =;
В) NaOH + HCl =;
Г) .
Рівень ІІІ
Розв’язати задачі.
8. Обчисліть, яка маса сульфатної кислоти утвориться в результаті взаємодії сульфур (VI) оксиду кількістю речовини 1,5 моль з водою.
9. Цинк реагує з хлором з утворенням цинк хлориду. Складіть рівняння цієї реакції, укажіть її тип. Визначте кількість речовини цинк хлориду, що утворюється: а) з цинку кількістю речовини 4 моль; б) з хлору кількістю речовини 4 моль. Обчисліть, скільки літрів хлору вступить у реакцію з цинком масою 65 г.