11-клас профільний рівень
Контрольна робота по темі :
«Єдність організму і середовища його існування»
I - варіант Початковий рівень (3- бали)
ВИБЕРІТЬ ОДНУ ПРАВИЛЬНУ ВІДПОВІДЬ
1.Абіотичні фактори :
а) вода б) тополя
в) водорості г) гриб
д) ведмідь е) дріжджі
2. Біотичні фактори:
а) тиск б) вода
в) світло г) сніг
д) вітер е) біосфера
3. Гомойотермні тварини :
а) вуж б) тритон
в) ящірка г) короп
д) гадюка е) фазан
Середній рівень ( 3-бали)
ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ ТЕРМІНІВ 1 ВИЗНАЧЕНЬ:
4.Визначення Приклади
А. Гідрофіти 1. Лишайники
Б. Гігрофіти 2. Латаття біле4.
В. Мезофіти 3. Мох сфагнум
Г. Ксерофіти 4. Дуб
Д. Кріофіти 5. Кактус
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
5.Визначення Приклади
А. Геліофіти(світлолюбні) 1. Папороть
Б. Сціофіти(тіньолюбні) 2.Кульбаба
В.Тіньовитривалі 3. Конвалія
А |
Б |
В |
|
|
|
6. Життєві форми тварин:
А. Наземні 1. Крокодил
Б. Підземні 2. Коала
В. Деревні 3. Землерийка
Г. Водні 4. Лисиця
Достатній рівень ( 3 – бали) 7. Складіть схему використовуючи терміни:
планктон, циклоп. гідробіонти, беззубка, бентос,
нектон, дафнія. нейстон, короп.
8. ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ ТИПІВ СИМБІОЗУ
ТА ЇХ ПРИКЛАДІВ
Визначення Приклади
А. Коменсалізм 1.Аскарида - людина
Б. Паразитизм 2. Гриб-дерево
В. Мутуалізм 3. Сова - дерево
Г. Квартиранство 4. Інфузорії - корова
Д. Нахлібництво 5. Краб - актинія
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
9. Складіть схему «Види адаптацій у людини»
Високий рівень (3 – бали)
10. Як організми можуть пристосовуватись до змін у довкіллі?
11-клас профільний рівень
Контрольна робота по темі :
«Єдність організму і середовища його існування»
II - варіант Початковий рівень (3-бали)
ВИБЕРІТЬ ОДНУ ПРАВИЛЬНУ ВІДПОВІДЬ
1. Біотичні фактори:
а) світло б) грунт
в) температура г) вода
д) тиск е) паразитизм
2. Абіотичні фактори :
а) ламінарія б) комар
в) кріт г) дощ
д) журавель е) земля
3.Пойкілотермні тварини :
а) варан б) олень
в) голуб г) кит
д) жираф е) касатка
Середній рівень ( 3-бали)
ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ ТЕРМІНІВ 1 ВИЗНАЧЕНЬ:
4. Визначення Приклади
А. Гідрофіти 1. Зозулин льон
Б. Гігрофіти 2.Ряска
В. Мезофіти 3. Папороть
Г. Ксерофіти 4. Клен
Д. Кріофіти 5. Алое
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
5.Визначення Приклади
А. Геліофіти(світлолюбні) 1. Ялина
Б. Сціофіти(тіньолюбні) 2.Проліски
В.Тіньовитривалі 3. Мох
А |
Б |
В |
|
|
|
6. Життєві форми тварин:
А. Наземні 1. Дельфін
Б. Підземні 2. Дятел
В. Деревні 3. Дощові черви
Г. Водні 4.Тигр
Достатній рівень ( 3 – бали)
7. Складіть схему використовуючи терміни:
нектон, рак, сом, бентос, гідробіонти, планктон, пуголовок,
нейстон, жук - плавунець
8. ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ ТИПІВ СИМБІОЗУ ТА ЇХ ПРИКЛАДІВ
Визначення Приклади
А. Коменсалізм 1.Воша -людина
Б. Паразитизм 2. Лишайник
В. Мутуалізм 3. Орхідея -дерево
Г. Квартиранство 4. Кишкова – в кишечнику
Д. Нахлібництво 5. Кит – качечки - прилипали
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
9. Складіть схему «Підвиди адаптацій у людини»
Високий рівень (3 – бали)
10. Які основні засоби підвищення адаптаційних можливостей організму людини?