Контрольна робота по темі:« Екологія. Методи, закони екології, екологічна валентність.»
І - варіант
Початковий рівень ( 3 б) ВИБЕРІТЬ ОДНУ ПРАВИЛЬНУ ВІДПОВІДЬ:
1. Екологія - це наука про:
а) рослини та їх життя б) тварини та зв´язки між ними
в) середовище життя
г) взаємостосунки між живими організмами і середовищем життя
2. Засновником популяційної екології є :
а) К. Мебіус в) Е. Зюсс
б) Ч. Елтон г) В. Шелфорд
3. Екологія досліджує:
а) біосферу в) гідросферу
б) атмосферу г) біоценоз
4. Вивчає угруповання організмів та їх взаємозв’язки в екосистемах
а) аутекологія в) демекологія
б) синекологія г) геоекологія
5. До спеціальних методів екологічних досліджень належать:
а) спостереження в) описовий
б) прогнозування г) порівняльний
6. Визначення біосфери запропонував:
а) Ж. Дюма в) Ж. Б. Ламарк
б) Ю. Лібіх г) Е. Зюсс
Середній рівень(3 бали)
7. Установіть відповідність:
А. Аменсалізм 1. Кабан і білка
Б. Нейтралізм 2.Рак - самітник і актиній
В. Протокооперація 3. Квіткові рослини і бджола
Г. Мутуалізм 4. Сфагнові мохи і квіткові рослини
8. Дайте визначення терміну «екологічна толерантність»
9. Встановіть відповідність:
А. Закон мінімуму 1. Е. Рюбель
Б. Закон взаємокомпенсації чинників 2. О. Мітчерліх
В. Закон толерантності. 3. Юстас фон Лібіх
Г. Закон ефективності чинників 4. Віктора Шелфорд
1. |
2. |
3. |
4. |
|
|
|
|
Контрольна робота по темі:« Екологія. Методи, закони екології, екологічна валентність.»
І І- варіант
Початковий рівень (3 б) ВИБЕРІТЬ ОДНУ ПРАВИЛЬНУ ВІДПОВІДЬ:
1. Перше визначення екології, як науки :
а) В. І. Вернадський в) Е. Геккель
б) К.Лінней г) Ч. Дарвіна
2. Об´єктом дослідження екології є:
а) гідросфера в) біогеоценоз
б) екосистеми всіх рівнів г) атмосфера
3. До загально наукових методів екології належать:
а) аерокосмічний в) оптимізації
б) моделювання г) описовий
4. Досліджує індивідуальні зв’язки окремого організму із середовищем:
а) демекологія в) аутекологія
б) геоекологія г) синекологія
5. Найчастіше як тест-об’єкти використовують:
а) дафній в) горох
б) форель г) скатів
6. Індикатори чистої води:
а) очерет в) валіснерія
б) сальвінія г) очиток
Середній рівень(3 бали)
7. Установіть відповідність:
А. Абіотичні фактори 1. віруси,бактерії
Б. Мікробіогенні фактори 2. розведення й охорона тварин
В. Прямий антропогенний вплив 3. радіоактивність, шум
Г.Непрямий антропогенний вплив 4. руйнування місць проживання
8. Дайте визначення терміну «Внутрішньовидова конкуренція»
9. Встановіть відповідність :
А. Фізіологічні адаптації 1. Спів пташок
Б. Еволюційні адаптації 2. Хеморецепції - хімічні сигнали
В.Енергетична адаптованість 3. Плавці в дельфіна
Г. Інформаційна адаптованість 4. Ланцюг живлення
Д. Сигнали комунікацій 5. Загар влітку
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
|
|
|
|
|
Достатній рівень (3бали)
10. Складіть схему «Екологічна валентність організмів» використовуючи терміни:стенобіонти,
карась, стенофаги, еврибіонти, коала, стенобати,
кальмари, стеногали, стенотерми, форель річкова,
еврифаги, бурий ведмідь,свиня.
11. Як відбувається розподіл екологічних ніш між видами як результат пристосування різних видів між собою. Яке це має значення?
Високий рівень (3 бали)
12. Поясніть, чому поняття «екологічна ніша»
і «місце проживання» різні
Екологіна ніша |
Місце проживання |
Достатній рівень (3бали)
10. Складіть схему «Екологічна валентність організмів» використовуючи терміни:стенобіонти,
колібрі, осетр, стенофаги, еврибіонти, коала, еврибати, евритерми, стенотерми, кити, вовк сірий, еврифаги, пацюк сірий, тарган рудий, евригали.
11. Якими особливостями визначається трофічна ніша виду. Яке це має значення?
Високий рівень (3 бали)
12. Які організми — еврибіонтні чи стенобіонтні мають більш широкі екологічні ніші? Поясніть, підтверджуючи на прикладах.
Еврибіонти |
Стенобіонти |