Контрольна робота, 6 клас «Повторення вивченого у 5 класі»
1. У якому реченні вжито звертання?
А. Я люблю тебе, зимонько!
Б. Зимонька одягла ялинки в теплі шуби.
В. Сніг-сніжок укриває землю ковдрою.
Г. Мороз розмалював вікна химерними візерунками.
2. У якому реченні немає вставного слова?
А. Сьогодні, мабуть, буде завірюха.
Б. Без сумніву, весна колись переможе зиму.
В. Навіть могутні дуби застигли в мовчанні.
Г. Погода, на щастя, видалася гарною.
3. Запишіть речення з однорідними членами, правильно розставте розділові знаки, намалюйте схеми цих речень.
Скрізь лежить білий сніг: на озері, річці, ставку. (І)
І ліс, і поле одягли срібні шати (ІІ)
4. Запишіть речення з однорідними члени, підкресліть граматичну основу та однорідні лени речення, вкажіть якою частиною мови вони є.
Сніг падає на мерзлу землю, дерева й кущі. (І)
У холодному небі зими виблискували, іскрилися зорі. (ІІ)
5. Яке з речень є непоширеним?
А. Сніжок припорошив землю.
Б. Біліє сніг.
В. Падає лапатий сніг.
6. Яке з визначень додатка є правильним?
А. Це другорядний член речення, який означає предмет і відповідає на запитання всіх відмінків, крім називного й кличного.
Б. Це другорядний член речення, який вказує на ознаку предмета й відповідає на запитання який?чий?котрий?
В. Це другорядний член речення, який називає різні ознаки дії - місце, час, причину, мету, спосіб, ступінь.
8. Апостроф ставиться ж усіх словах рядка
А кар..єра, пів..ящика, медв..яний
Б верб..я, міжгір..я, дзв..якнути
В мавп..ячий, між..ярусний, круп..яний
9. Частку НЕ слід писати окремо з усіма словами рядка:
А не\нависний, не\хочу, не\весело
Б не\дбалий, не\звичайний; не\весело, а сумно
В не\високий, а низький; не\думати, не\забувай
10. Складне речення подано в рядку:
а) Вилітають із вулика бджоли мед пахучий збирати із лип.
б) Прилетіла осінь жовтобарвна на тужливих крилах журавлиних.
в) У повітрі вже відчувався подих осені.
г) Сонце сіло, хмари над морем потемніли.
11. Запишіть правильно слова
(з,с)..вечора, (з,с).. мужніти, (з,с).подобався; (з, с)гадати, (з,с)веселити,
(з,с) цідити; пр...ручити, пр..дорожній, (з,с) пр..чинити; (з,с)хопити, (з,с) тиха,
(з,с)фотографувати; пр..красно, пр..довго, пр..завзято.
12. Вказати рядок, де всі сполучення слів є словосполученнями
А) ранкова зоря, під будинком, брат і сестра,
Б) сильний дощ, цікава казка, писати швидко,
В) біля озера, бити байдики, він читає.