10 клас
Діагностична контрольна робота з української мови
Варіант 1
Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.
А квітень місяць Б складати іспит
В у своїх інтересах Г задача не получається
А проживати за адресою Б пливти за течією
В зупинка на вимогу Г заняття по біології
А Той ворог найнебезпечніший, який видає себе за твого друга.
Б Листя, яке промочили дощі, розлазилось.
В Сонячний промінь заломлюється, коли проходить крізь краплі води.
Г Пісня закінчується тихо, наче буря вже кінчилася.
А Страшні слова, коли вони мовчать.
Б Світло бачиться тоді, коли воно є в очах.
В Мудрий цінує всіх, бо в кожному помічає добре.
Г Вчорашнє ніби сон, що випурхнув з очей.
Прочитайте текст і виконайте завдання 5-8.
[1]Воля! [2]Він звик до неї з дитинства, звик до безмежних степів, до буйних вітрів над ними, до єдиних на світі вкраїнських жайворонків, яких ніхто ніколи, здається, не бачив на землі, а лише в небі, у голубому зеніті, у нестримному польоті, серед прозорих розсипищ їхнього співу. [3]І душа в нього була непокірна, а дика, мов степовий птах. [4]І вона кликала його, зваблювала з цього вагона туди, де шелестіли листям ліси і омивали землю потоки нескованих небесних вод.
А не бачив(2) Б нестримна(2)
В непокірна(3) Г нескованих(4)
А підмет Б означення В присудок Г обставина
А без сумніву Б уявіть собі
В мабуть Г чого доброго
А перше речення Б друге речення
В третє речення Г четверте речення
Завдання 9-12 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді
А і зігріває все навколо.
Б освітивши і поле, і ліс.
В воно пускає навколо пустотливі іскорки.
Г а земля втішається його теплом.
Д хоча навколо біло-біло від іскристого снігу.
А зриваючи листя дерев.
Б і хурделиця листя здійнялася на стежці.
В розігнав купчасті хмари.
Г принісши перший подих зими.
Д і розбудив самотнього дуба-велетня.
Не дай мені (1) доле (2) нічого (3)ні ночі не дай (4) ні дня, а дай мені степу нічного (5) і скіфського дай коня.
НЕ треба ставити розділових знаків на місці цифри
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5
А «Люди добрі, – благала Соломія, стоячи на колінах,- змилуйтеся, прийміть нас до хати.»
Б Урешті зупинилася, нагнулася до землі й промовила: «Остапе!»
В «Ти, Соломіє?» – поспитав він і відкрив очі.
Г «Що ж воно буде?– згодом перепитав Остап,– Там як хто підгледить твій очіпок, не мине нас халепа.»
Д «Про мене й Семене»,– зітхнула Соломія й знялася з місця.
У завданнях 13-14 до кожного з чотирьох рядків, позначених ЦИФРАМИ, виберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений БУКВОЮ.
Вид односкладного речення 1 безособове 2 означено-особове 3 неозначено-особове 4 узагальнено-особове
|
Приклад А Пахло грибами й прохолодою конвалій. Б Цих пташок люблять у народі. В Люблю рідну мову. Г Що посієш, те й пожнеш. Д Грудень. Ліс. Сосново-біла тиша.
|
Вид речення 1 означальне 2 обставинне мети 3 обставинне допустове 4 обставинне причини |
Приклад А Для того, щоб стати щасливим, треба мріяти. Б Дім, де рано встають, щастя не обходить. В Потім, коли висохнуть сльози, я повернуся. Г І грім, хоч мати боялась його, любив я з дощем і вітром. Д Вертатись пізно, бо гра – як битва. |
10 клас
Діагностична контрольна робота з української мови
Варіант 2
Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.
1. Лексичну помилку допущено в словосполученні
А брати участь Б відкривати книжку
В поставити запитання Г щонайкращі квіти
2. Правильно утворено словосполучення
А дослідження по математиці
Б інспектор по техніці безпеки
В орієнтуватися по компасу
Г заступник по виховній роботі
3. Лексичну помилку допущено в рядку
А я вибачаюся Б навчальний заклад
В сходова клітка Г посіли перше місце
4.Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні
А Стежина сховалася у лісі, щоб прохолодитися.
Б Іван милувався красою, що відкривалася за кожним кущем.
В Ішло з димом добро, яке надбали за десятки літ.
Г Україна для мене – святиня, яка дає крила, снагу.
Прочитайте текст і виконайте завдання 5-8.
[1]Він ходить з кутка в куток невеликої кімнати ─ класу академії. [2]Це екзамен. [3] На протязі двох годин, не виходячи з кімнати (тебе просто замкнено), повинен написати музичний твір найскладнішого жанру: церковні чотириголосі антифони…
[4]Коли через півгодини Максим заграв свої антифони, члени журі були приголомшені: усі мовчали в заціпенінні. [5] «Сеньйоре Березовський, ─ вимовив голова, ─одностайним рішенням журі вам надається звання академіка. [6] Вітаю Вас, великого композитора нашого часу».
5. У першому реченні виділено
А відокремлений додаток Б відокремлений означення
В відокремлена прикладка Г однорідні члени речення
6. Помилковим є виділене словосполучення в реченні
А першому Б третьому В четвертому Г п’ятому
7. Складне речення з різними видами зв’язку є
А перше Б друге В третє Г четверте
8. Стиль тексту є
А художній Б розмовний В науковий Г публіцистичний
Завдання 9-12 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді
9. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Їду вузенькою доріжкою… вибрати
А і перетинаю бурхливий потічок.
Б а праворуч нависають голі скелі.
В яка веде до орлиних гнізд.
Г і милуюся високими вершинами гір.
Д по якій Катруся йде.
10. Після речення Запалало небо на заході…треба поставити тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати
А і покрило загравою море.
Б ніби вкрилося червоною пеленою.
В завтра буде вітер.
Га червоні іскри поскакали навколо.
Д сповіщаючи про негоду.
11.Прочитайте речення.
Христинка (1)чіпляючись за паркан (2) напружилася з усіх сил і стала на коліна (3) а в очах потемніло (4) пішли дрібні метелики (5) і сухі металеві нитки в повітрі.
НЕ треба ставити коми на місці цифри
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5
12.Підрядним реченням причини можна замінити відокремлену обставину в рядку
А Володько ступав повільно, легенько постогнуючи.
Б Мирон озирнувся довкола і пильно прислухався, напружуючи увагу.
В Загони монголів, прямуючи назустріч війську противника, зупинилися на пологих пагорбах.
Г Стежка загубилася в житі, порісши травою.
Д Вітер дув йому в обличчя, звіюючи кучеряву чуприну
У завданнях 13-14 до кожного з чотирьох рядків, позначених ЦИФРАМИ, виберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений БУКВОЮ.
13.Установіть відповідність між видом речення та прикладом.
Вид речення 1 складносурядне 2 складнопідрядне 3 безсполучникове 4 складне з різними видами зв’язку |
Приклад А Синіє ранок, і роса горить, до хвилі хвиля ще не гомонить. Б Там завжди перемога, де панує згода. В І серце болем стрепенуло, і дивним подихом воно війнуло над неостудженим чолом. Г Людські таємниці не мають і не можуть належати іншим. Д Глянув на море – серце стиснулося від страху.
|
14.Установіть відповідність між видом підрядного речення та прикладом.
Вид речення 1 означальне 2 з’ясувальне 3 обставинне умови 4 обставинне допустове
|
Приклад А Старі люди кажуть, що квіти люблять музику. Б Хай воскреса старий сонет, якщо у нім живе поет. В Гарячі думки у боях не зачахли, хоч смерть чатувала на кожній дорозі. Г Вчорашнє ніби сон, що випурхнув з очей. Д Я стверджуюсь, я утверждаюсь, бо я живу. |