Контрольна робота "Повторення вивченого в 9 класі"

Про матеріал
Завдання контрольної роботи можна використати як діагностичну роботу на початку навчально року. Завдання укладені у формі тестів ЗНО, роботи з текстом, розгорнутої відповіді.
Перегляд файлу

10 клас

Діагностична контрольна робота з української мови

Варіант 1

Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

  1. НЕМАЄ лексичної помилки в рядку

А квітень місяць                        Б складати іспит

В у своїх інтересах                    Г задача не получається

  1. НЕПРАВИЛЬНО вжито прийменник у словосполученні

А проживати за адресою           Б пливти за течією

В зупинка на вимогу                  Г заняття по біології

  1. Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні

А Той ворог найнебезпечніший, який видає себе за твого друга.

Б Листя, яке промочили дощі, розлазилось.

В Сонячний промінь заломлюється, коли проходить крізь краплі води.

Г Пісня закінчується тихо, наче буря вже кінчилася.

  1. Відокремленою обставиною можна замінити підрядну частину в реченні

А Страшні слова, коли вони мовчать.

Б Світло бачиться тоді, коли воно є в очах.

В Мудрий цінує всіх, бо в кожному помічає добре.

Г Вчорашнє ніби сон, що випурхнув з очей.

Прочитайте текст і виконайте завдання 5-8.

[1]Воля! [2]Він звик до неї з дитинства, звик до безмежних степів, до буйних вітрів над ними, до єдиних на світі вкраїнських жайворонків, яких ніхто ніколи, здається, не бачив на землі, а лише в небі, у голубому зеніті, у нестримному польоті, серед прозорих розсипищ їхнього співу. [3]І душа в нього була непокірна, а дика, мов степовий птах. [4]І вона кликала його, зваблювала з цього вагона туди, де шелестіли листям ліси і омивали землю потоки нескованих небесних вод.

  1. Орфографічну помилку допущено в написанні слова

А не бачив(2)                  Б нестримна(2)

В непокірна(3)                Г нескованих(4)

  1. Слово непокірна (3 речення)

А підмет        Б означення      В присудок       Г обставина

  1. Виділене в другому реченні слово можна замінити

А без сумніву             Б уявіть собі

В мабуть                     Г чого доброго

  1. Складнопідрядне речення з підрядним означальним є

А перше речення                        Б друге речення

В третє речення                          Г четверте речення

Завдання 9-12 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді

  1. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сонце гойдається в голубих висотах… вибрати

А і зігріває все навколо.

Б освітивши і поле, і ліс.

В воно пускає навколо пустотливі іскорки.

Г а земля втішається його теплом.

Д хоча навколо біло-біло від іскристого снігу.

  1. Після речення У розшумілу осінню ніч налетів вітер… треба поставите тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати

А зриваючи листя дерев.

Б і хурделиця листя здійнялася на стежці.

В розігнав купчасті хмари.

Г принісши перший подих зими.

Д і розбудив самотнього дуба-велетня.

  1. Прочитайте речення.

Не дай мені (1) доле (2) нічого (3)ні ночі не дай (4) ні дня, а дай мені степу нічного (5) і скіфського дай коня.

 НЕ треба ставити розділових знаків на місці цифри

А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5

  1. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А «Люди добрі, – благала Соломія, стоячи на колінах,- змилуйтеся, прийміть нас до хати.»

Б Урешті зупинилася, нагнулася до землі й промовила: «Остапе!»

В «Ти, Соломіє?» – поспитав він і відкрив очі.

Г «Що ж воно буде?– згодом перепитав Остап,– Там як хто підгледить твій очіпок, не мине нас халепа.»

Д «Про мене й Семене»,– зітхнула Соломія й знялася з місця.

У завданнях 13-14 до кожного з чотирьох рядків, позначених ЦИФРАМИ, виберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений БУКВОЮ.

  1.  Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.

Вид односкладного речення

1 безособове

2 означено-особове

3 неозначено-особове

4 узагальнено-особове

 

Приклад

А Пахло грибами й прохолодою конвалій.

Б Цих пташок люблять у народі.

В Люблю рідну мову.

Г Що посієш, те й пожнеш.

Д Грудень. Ліс. Сосново-біла тиша.

 

  1. Установіть відповідність між видом підрядного речення та його прикладом.

Вид речення

1 означальне

2 обставинне мети

3 обставинне допустове

4 обставинне причини

Приклад

А Для того, щоб стати щасливим, треба мріяти.

Б Дім, де рано встають, щастя не обходить.

В Потім, коли висохнуть сльози, я повернуся.

Г І грім, хоч мати боялась його, любив я з дощем і вітром.

Д Вертатись пізно, бо гра – як битва.

 

 

 

 

 

 

 

10 клас

Діагностична контрольна робота з української мови

Варіант 2

Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

1. Лексичну помилку допущено в словосполученні

А брати участь                          Б відкривати книжку

В поставити запитання             Г щонайкращі квіти

2. Правильно утворено словосполучення

А дослідження по математиці

Б інспектор по техніці безпеки

В орієнтуватися по компасу

Г заступник по виховній роботі

3. Лексичну помилку допущено в рядку

А я вибачаюся                               Б навчальний заклад

В сходова клітка                           Г посіли перше місце

4.Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні

А Стежина сховалася у лісі, щоб прохолодитися.

Б Іван милувався красою, що відкривалася за кожним кущем.

В Ішло з димом добро, яке надбали за десятки літ.

Г Україна для мене – святиня, яка дає крила, снагу.

Прочитайте текст і виконайте завдання 5-8.

[1]Він ходить з кутка в куток невеликої кімнати ─ класу академії. [2]Це  екзамен. [3] На протязі двох годин,  не виходячи з кімнати (тебе просто замкнено), повинен написати музичний твір найскладнішого жанру: церковні чотириголосі антифони…

[4]Коли через півгодини Максим заграв свої антифони, члени журі були приголомшені: усі мовчали в заціпенінні. [5] «Сеньйоре Березовський, ─ вимовив голова, ─одностайним рішенням журі вам надається звання академіка. [6] Вітаю Вас, великого композитора нашого часу».

5. У першому реченні виділено

А відокремлений додаток                      Б відокремлений означення

В відокремлена прикладка                     Г однорідні члени речення

6. Помилковим є виділене словосполучення в реченні

А першому            Б третьому          В четвертому             Г п’ятому

7. Складне речення з різними видами зв’язку є

А перше            Б друге               В третє               Г четверте

8. Стиль тексту є

А художній         Б розмовний         В науковий           Г публіцистичний

Завдання 9-12 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді

9. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Їду вузенькою доріжкою… вибрати

А і перетинаю бурхливий потічок.

Б а праворуч нависають голі скелі.

В яка веде до орлиних гнізд.

Г і милуюся високими вершинами гір.

Д по якій Катруся йде.

 

10. Після речення Запалало небо на заході…треба поставити тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати

А і покрило загравою море.

Б ніби вкрилося червоною пеленою.

В завтра буде вітер.

Га червоні іскри поскакали навколо.

Д сповіщаючи про негоду.

11.Прочитайте речення.

Христинка (1)чіпляючись за паркан (2) напружилася  з усіх сил і стала на коліна (3) а в очах потемніло (4) пішли дрібні метелики (5) і сухі металеві нитки в повітрі.

НЕ треба ставити коми на місці цифри

А 1        Б 2        В 3         Г 4          Д 5

12.Підрядним реченням причини можна замінити відокремлену обставину в рядку

А Володько ступав повільно, легенько постогнуючи.

Б Мирон озирнувся довкола і пильно прислухався, напружуючи увагу.

В Загони монголів, прямуючи назустріч війську противника, зупинилися на пологих пагорбах.

Г Стежка загубилася в житі, порісши травою.

Д Вітер дув йому в обличчя, звіюючи кучеряву чуприну

 

У завданнях 13-14 до кожного з чотирьох рядків, позначених ЦИФРАМИ, виберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений БУКВОЮ.

 

13.Установіть відповідність між видом речення та прикладом.

Вид речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 складне з різними видами зв’язку

Приклад

А Синіє ранок, і роса горить, до хвилі хвиля ще не гомонить.

Б Там завжди перемога, де панує згода.

В І серце болем стрепенуло, і дивним подихом воно війнуло над неостудженим чолом.

Г Людські таємниці не мають і не можуть належати іншим.

Д Глянув на море – серце стиснулося від страху.

 

14.Установіть відповідність між видом підрядного речення та прикладом.

Вид речення

1 означальне

2 з’ясувальне

3 обставинне умови

4 обставинне допустове

 

Приклад

А Старі люди  кажуть, що квіти люблять музику.

Б Хай воскреса старий сонет, якщо у нім живе поет.

В Гарячі думки у боях не зачахли, хоч смерть чатувала на кожній дорозі.

Г Вчорашнє ніби сон, що випурхнув з очей.

Д Я стверджуюсь, я утверждаюсь, бо я живу.

 

 

docx
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
1296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку