Контрольна робота Робота з літературним твором

Про матеріал

НЕГАРНА ЗВИЧКА

Легенько скрипнула дерев'яна хвіртка, і на подвір'я зайшов сусідський дідусь Микола.

— Дай, Боже, здоров'я! — привітався він і лагідно посміхнувся.

— Дай, Боже, всім! — відповів од хлівця (господарська споруда для утримання домашніх тварин) Мишків дідусь Іван і ступив сусідові назустріч.

Мишко, що сидів під крислатим горіхом, полишив їсти з мисочки вишні й відсунувся на край лави, звільняючи для дідусів місце. Він дуже полюбляв слухати розмову дорослих, але мав негарну звичку безцеремонно в неї втручатися.

Тим часом дідусі посідали на лаві й завели мову спочатку про те, яким спекотним видалось цьогорічне літо, потім про пасіку. А далі дідусь Іван почав розповідати про поливальну систему, яку він надумав змайструвати,

щоб поливати город.

— А я вчора у тітки Ганни був. Вона мене квасом напувала, — втрутився Мишко.

Але дідусь продовжував свою розповідь, навіть не глянувши на онука. Мишко перечекав якусь мить і знов сказав:

— Наш Мурчик десь носа подряпав, і мама каже,
Перегляд файлу

Дата_______________________

Контрольна робота

Робота з літературним  твором

уч_____ 4 класу

Шабської ЗОШІ-ІІІ ст.№1

______________________________

 

 

                                                             НЕГАРНА ЗВИЧКА

       Легенько скрипнула дерев'яна хвіртка, і на подвір'я зайшов сусідський дідусь Микола.

— Дай, Боже, здоров'я! — привітався він і лагідно посміхнувся.

— Дай, Боже, всім! — відповів од хлівця (господарська споруда для утримання домашніх тварин) Мишків дідусь Іван і ступив сусідові назустріч.

  Мишко, що сидів під крислатим горіхом, полишив їсти з мисочки вишні й відсунувся на край лави, звільняючи для дідусів місце. Він дуже полюбляв слухати розмову дорослих, але мав негарну звичку  безцеремонно в неї втручатися. 

   Тим часом дідусі посідали на лаві й завели мову спочатку про те, яким спекотним видалось цьогорічне літо, потім про пасіку. А далі дідусь Іван почав  розповідати про поливальну систему, яку він надумав змайструвати,

щоб поливати город.

— А я вчора у тітки Ганни був. Вона мене квасом напувала, — втрутився Мишко.

  Але дідусь продовжував свою розповідь, навіть не глянувши на онука. Мишко перечекав якусь мить і знов сказав:

— Наш Мурчик десь носа подряпав, і мама каже, що він горе-мисливець.

  Проте Мурчиків ніс теж не зацікавив дідусів: вони й далі розмовляли про своє.

  Мишко образився: «Чого це вони не звертають на мене уваги?» — сердито подумав він, смикаючи то одного дідуся за рукав, то іншого. Однак вони його наче не чують.

  «Але ж вони один одного чують! — подумки з обуренням відзначив хлопчик. — Про город чують, про бджіл чують. А про Мурчиків ніс — ні!» І Мишко, набравши повні груди повітря, вигукнув:

— Учора Максимко, що їхня хата біля криниці, ліз через паркан і штани подер!

   Однак і ця новина не справила на дідусів ніякісінького враження.

— Ви чуєте?! — несамовито заволав Мишко, — Максимко штани-и-и подер!

   І тут дідусь Микола, роззирнувшись довкруги, питає в дідуся Івана: 

— А де це твій Михайло? Щось я давненько не чув його й не бачив. Він у вас не з тих, що язик, мов лопата, і строчить, як з автомата. Либонь, зараз десь при цікавому ділі?

   Од цих слів очі в Мишка округлились, як блюдця, і рот став круглим, наче бублик. Він мовчки зсунувся з лави і, присоромлений, потюпав до хати.

 

                                                                                        (316 слів)   (Оксана Кротюк).

                                                  

 

 

 

                                                    І  варіант

Завдання 1. 

     Познач жанр прочитаного твору.

А) художнє оповідання

Б) легенда

В) народна казка

 

Завдання 2

   Що означає вислів  безцеремонно втручатися в розмову?

А ) заважати спілкуватися іншим людям 

Б ) розмахувати руками 

В) голосно розмовляти

 

Завдання 3

  Чому дідусі не чули і не помічали Мишка? 

А) були дуже старенькі 

Б) були захоплені розмовою 

В) були мудрими

 

Завдання 4

   Який народний вислів може стати заголовком для твору?

А) Говорити правду — втратити дружбу .

Б) Знай, коли сказати, а коли мовчати .

В) Діти мають великі вуха і довгий язик.

 

Завдання 5

   Яку негарну звичку мав Мишко? Знайди в тексті й запиши.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 6.

  Віднови послідовність пунктів плану відповідно до змісту твору. Постав потрібні цифри.

 Цікава розмова дідусів.

 Гості.

  Присоромлений Мишко.

«Максимко штани подер».

 

Завдання 7.

   З’єднай стрілочками відповідні групи слів.

Язик,                                    як  блюдця. .

Строчить,                             як з автомата

Очі,                                       мов  лопата.

 

Завдання 8

   Що б ти порадив(-ла) робити хлопчикові далі?   Запиши.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІІ  варіант

Завдання 1. 

     Познач жанр прочитаного твору.

А) казка

Б) притча

В) оповідання

 

Завдання 2

  В оповіданні Оксани Кротюк «Негарна звичка» розповідь ведеться від імені

А ) автора

Б ) дідуся

В)  Мишка

 

Завдання 3

  Що полюбляв робити  Мишко? 

А) їсти вишні

Б) слухати розмову дорослих 

В) сидіти під крислатим горіхом

 

Завдання 4

   Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?

А) Наговорив стільки, що й у шапку не збереш.

Б) Менше говори – більше діла роби.

В) Знай, коли сказати, а коли мовчати .

 

Завдання 5

  Хто сказав ці слова: «Язик, мов лопата, і строчить, як з автомата»? Про кого це сказано?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання 6

  Віднови послідовність пунктів плану відповідно до змісту твору. Постав потрібні цифри.

 Мишко сидів під крислатим горіхом.

 На подвір’я зайшов дідусь Микола.

 Присоромлений Мишко потюпав до хати.

 Дідусі завели мову про різні справи.

 

Завдання 7.

   З’єднай стрілочками слова та їх героїв.

  • Дай, Боже, всім!                                                           Мишко
  • Наш Мурчик десь носа подряпав,

 і мама каже, що він горе - мисливець •                     дідусь Микола

  • А де це твій Микола?                                                   дід Іван

 

Завдання 8

   Запиши коротке міркування за прислів’ям «Знай, коли сказати, а коли мовчати».

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

doc
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
3228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку