Контрольна робота
до розділу «Середньовічний світ Західної Європи»
І варіант
Початковий рівень (за кожне правильно виконане завдання — 0,5 бала)
1. Земля, надана васалу у володіння на умовах несення служби сеньйору називалася…
А) наділом Б) латифундією В) городом Г) феодом
2. Міста, які звільнялися від влади сеньйора, ставали:
А) бенефіціями; Б) комунами; В) гільдіями; Г) общинами.
3. Назва «феод» означає:
а) військове звання; б) вид зброї; в) наділ землі.
4. У міському цеху працювали …
А) майстер, серв, підмайстер Б) майстер, лихвар, учень
В) підмайстер, учень, вілан Г) майстер, підмайстер, учень
5. «Чорною смертю в епоху Середніх віків називали:
А)війну; Б)турнір; В)чуму; Г)голод.
Середній рівень (за кожне правильно виконане завдання — 1,5 бали)
6. Дайте визначення поняттям.
Зовнішня колонізація - _________________________________________________________________.
Васалітет – це______________________________________________________________________.
7. Встановіть відповідність.
1 Ратуша А) Одноособова вища державна влада
2 Цех Б) Будинок, де засідала міська рада.
3 Турнір В) Союз ремісників однієї професії.
4 Монархія Г) Земельне володіння, яке надавав сеньйор своєму васалу за службу.
Д) Рицарський поєдинок.
Достатній рівень (за кожне правильно виконане завдання — 4 бали)
8. Розподіліть за відповідними розділами наведений нижче перелік понять і виразів, які вживали в середньовічній Європі. Деякі поняття можуть відповідати декільком розділам.
А) Селяни та сеньйори. |
Б) Сеньйори та васали. |
В) Рицарство |
||
|
|
|
||
1) замок; 2) вірність; 3) феод; 4) турнір; |
5) хоробрість; 6) селянські тримання; 7) особиста залежність; 8) грошовий оброк; |
9) «Немає землі без сеньйора»; 10) повинності; 11) «Васал мого васала - не мій васал»; 12) зброєносець |
||
9. Визначте вірність твердження (так або ні)
А) Духовенство в середньовічній Європі поділялось на чорне і біле. ____________
Б) Людей в середньовіччі, які позичали гроші за винагороду називали купцями.___.
Високий рівень (за повну розгорнуту відповідь — 2 бали)
10. Схарактеризуйте особливості забудови міст у середні віки. Яку роль у них відігравали ринкова площа і ратуша?
Контрольна робота
до розділу «Середньовічний світ Західної Європи»
ІІ варіант
Початковий рівень (за кожне правильно виконане завдання — 0,5 бала)
1. Представників міської верхівки в Середньовіччі називали:
А) бюргери Б) майстри В) плебеї г) патриціат
2. Об’єднання купців у середньовічних містах мало назву:
А) цех; Б) орден; В) гільдія; Г) братство.
3. Власник землі, що в перекладі з латини означає «старший».
А) Старійшина; Б) сеньйор; В) васал.
4. Назва «феод» означає:
А) військове звання; Б) вид зброї; В) наділ землі.
5. Вилучіть зайве із переліку станів середньовічного суспільства.
А) «ті, що моляться» Б) «ті, що працюють»
В) «ті, що правлять» Г) «ті, що воюють»
Середній рівень (за кожне правильно виконане завдання — 1,5 бали)
6. Дайте визначення поняттям.
Внутрішня колонізація – _______________________________________________________________.
Феодалізм – це________________________________________________________________________________.
7. Встановіть відповідність.
1 Міграції А)Великий землевласник
2 Феодал Б)Щорічні торги
3 Ярмарки В)Будинок, де засідала міська рада
4 Магістрат Г)Міська рада
Д)Масове переміщення народів
Достатній рівень (за кожне правильно виконане завдання — 4 бали)
8. Розподіліть за відповідними розділами наведений нижче перелік понять і виразів, які вживали в середньовічній Європі. Деякі поняття можуть відповідати декільком розділам.
А) Селяни та сеньйори. |
Б) Сеньйори та васали. |
В) Рицарство |
||
|
|
|
||
1) замок; 2) вірність; 3) феод; 4) турнір; |
5) хоробрість; 6) селянські тримання; 7) особиста залежність; 8) грошовий оброк; |
9) «Немає землі без сеньйора»; 10) повинності; 11) «Васал мого васала - не мій васал»; 12) зброєносець |
||
9. Визначте вірність твердження (так або ні)
А) Замок – це укріплене житло бюргера. ______________
Б) Магдебурзьке право – це система міського самоврядування доби Середньовіччя. _____________
Високий рівень (за повну розгорнуту відповідь — 2 бали)
10. Проаналізуйте причини та наслідки формування цехової системи ремісничого виробництва.