Контрольна робота "Синтаксис"

Про матеріал
Розробка може бути використана як контрольна робота і як матеріал під час підготовки до ЗНО/НМТ
Перегляд файлу

Контрольна робота № 4 11 клас

1. В якому з поданих речень є складений дієслівний присудок

А Він був незвичний, той смуток.

Б Поет всюди залишається господарем свого настрою.

В Василь Стус – справді великий поет.

Г В труді твори красу життя.

Д Почав жевріти схід сонця.

2. Визначте, яким членом речення є виділене слово

І всюди встигав побувати писар Війська Запорозького.

А простим дієслівним присудком

Б складеним дієслівним присудком

В складеним іменним присудком

Г додатком

Д обставиною.

3. Підмет виражено неозначеною формою дієслова

А Ще тумани сиві не зійшли з полів.

Б Не знає, на якому дереві хліб росте.

В Пан залишиться паном, щоб він не базікав.

Г Одне з найпочесніших місць у культурному набутку українського народу належить

писанкарству, у якому розкрилися висока духовність і небуденний талант нашого народу.

Д Вчитися – ніколи не пізно.

4. Складений іменний присудок ужито в реченні

А Історія писанки як символу сонця, безсмертя, весняного відродження сягає в

далеке минуле й пов’язана з ритуалом весняного відновлення природи.

Б Власноруч розмальовані писанки – найліпше великоднє вітання.

В Християни, які перейняли звичай писати писанки, побачили в ньому знак віри

у вічне життя.

Г Яка це добра і світла година, коли село йде на Великдень до церкви.

Д Як гарно бджолам тут на просторах, у білому квітучому царстві!

5. Однорідними присудками ускладнено речення

А Буду я навчатись мови золотої.

Б Юначе, знай, бережи, збагачуй велике духовне надбання свого народу – рідну

українську мову.

В Українська мова живе в прекрасних піснях твого народу.

Г Хто збагнув відтінки й пахощі рідного слова, хто дорожить ним, як честю рідної

матері, як добрим ім’ям родини, той любить Вітчизну.

Д Людина, яка не любить мови рідної матері, якій нічого не промовляє рідне

слово, – це людина без роду й племені.

6. Лише іменникові словосполучення в рядку

А цвіт яблуні, поема про море, творчий доробок, уміння працювати

Б навчатися у школі, знайти дорогу, піти по гриби, сказати спересердя

В із п’яти коробок, до трьох відсотків, сьомий у списку, один за всіх

Г ручка дверей, дев’ятитй поверх, другий за алфавітом, двоє з гурту

Д щось незвідане, за кимось із них, когось похвалити, сидить склавши руки

7. Виділене слово є узагальнювальним у реченнях

А Уся земля, мов килим під тобою, 3 усіх джерел дзвенять мої пісні.

Б За хвилю знов усе стихає І птахи, крик, і воза стук.

В Все кругом жило, змагалось, Ліс дивився і шумів.

Г Все в нас є. Скільки щастя і світла, скільки сонця сьогодні над нами.

Д Навколо все миготіло різнокольоровими вогнями.

8. Виділені слова є однорідними підметами в реченні

А Біля хати зашуміли внуки – радість і надія у житті.

Б В саду цвіли бузина і калина.

В Реве, стогне хуртовина, котить, верне полем.

Г Шумить і шепче, і тривожить зрадливий дощ із-за кутка.

Д Над широким Дніпром у промінні блакить, і висока, і тиха могила.

9. Односкладним називним є речення

А Мальви біля хати.

Б Кораблі! Шикуйтесь до походу! Мрійництво! Жаго моя! Живи!

В А скрізь буяння квітів і зела, і пахощі, і перегук пташиний.

Г В городі піч. На гудинні череп’я.

Д Був знак мені. І дуже дивний знак.

10. Односкладним означено-особовим є речення

А Для ілюстрації сказаного раніше ми наведемо декілька прикладів.

Б Криничку розшукали швидко.

В П’ю життя моє спрагнено-радо.

Г Журбою поля не перейдеш.

Д Починало вечоріть.

11. Односкладним означено-особовим є речення

А Шануй батька і неньку, то буде тобі скрізь гладенько.

Б Тихо й нудно, і спека пекельна.

В Бо мене хоч били, добре били, а багато дечому навчили.

Г Любиш поганяти, люби й коня годувати.

Д У лузі пахне вогкою травою.

12. Односкладним узагальнено-особовим є речення

А День роботою красний.

Б У ремісника золота рука.

В Без муки нема науки.

Г У лиху годину узнаєш вірну людину.

Д Чим корить, краще не дарить.

13. Односкладним безособовим є речення

А Матір ні купити, ні заслужити.

Б Мати годує дітей, як земля людей.

В Батьківська хати усім багата.

Г Як не навчиш дитину в пелюшках, то не навчиш і в подушках.

Д Учи дітей без людей.

14. Усі речення безособові, окрім

А Любо ненці, як дитина в честі.

Б На сонці тепло, а біля матері добре.

В Проти віку нема ліку.

Г Старого горобця на полову не зловиш.

Д Учитись ніколи не пізно.

15. Односкладним неозначено-особовим є речення

А Добре говорить, та зле робить.

Б Нас зустрічають хлібом-сіллю.

В Краще не обіцяти, як слова не здержати.

Г Як привітаєшся, так і відкажуть.

Д На всі руки майстер.

16. Усі словосполучення в рядку

А мати чи батько, більш уважний, тече вода, хай живе

Б стоїть туман, у свинячий голос, Червона Шапочка, з джерела

В буду вишивати, брати на кпини, місто й село, упала на землю

Г у чистому небі, в бані парився, сумно позирав, великі будинки

Д заблищали зорі, крізь пил, гук міста, у вогні палаю

17. Встановіть відповідність

1. Любить людей мене навчила мати                           А) присудок;

2. Агітбригада приїхала до міста виступати.              Б) додаток; 0.5 б.

3. Нарешті лунає команда рушати.                               В) обставина;

4. Як парость виноградної лози плекайте мову.          Г) означення.

18. Лише займенникові словосполучення в рядку

А кожний із слухачів, дехто з учителів, хтось невідомий, я з друзями

Б щедра душа, березовий гай, житній хліб, весільна пісня  0.5 б.

В сплетений із ромашок, готовий до тестування, завершений вчасно, всебічно

розвинений

Г я перший, слухати їх, цього вечора, те завдання

Д сам самотою, пішли удвох, скільки нас, був у нього

19. Розставте розділові знаки.

А Зима  це  період  зимових  свят  подарунків  та  канікул.         1  б.                                                                                                  Б Дерева  кущі  птахи  все  завмерло  навколо.

В Я  зробив  усі  завдання  розв’язав  задачі  написав  вправу.

20. Визначте вид односкладного речення.

Світало.

Тополі. Палаци. Небо.

Там усе правильно записано.

А в степу весніє, весніє…

Погуляю понад морем та розважу своє горе…

Вхід до землянки зробили під великими горіховим кущем.

doc
Додано
22 жовтня 2023
Переглядів
1286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку