Контрольна робота № 4 11 клас
1. В якому з поданих речень є складений дієслівний присудок
А Він був незвичний, той смуток.
Б Поет всюди залишається господарем свого настрою.
В Василь Стус – справді великий поет.
Г В труді твори красу життя.
Д Почав жевріти схід сонця.
2. Визначте, яким членом речення є виділене слово
І всюди встигав побувати писар Війська Запорозького.
А простим дієслівним присудком
Б складеним дієслівним присудком
В складеним іменним присудком
Г додатком
Д обставиною.
3. Підмет виражено неозначеною формою дієслова
А Ще тумани сиві не зійшли з полів.
Б Не знає, на якому дереві хліб росте.
В Пан залишиться паном, щоб він не базікав.
Г Одне з найпочесніших місць у культурному набутку українського народу належить
писанкарству, у якому розкрилися висока духовність і небуденний талант нашого народу.
Д Вчитися – ніколи не пізно.
4. Складений іменний присудок ужито в реченні
А Історія писанки як символу сонця, безсмертя, весняного відродження сягає в
далеке минуле й пов’язана з ритуалом весняного відновлення природи.
Б Власноруч розмальовані писанки – найліпше великоднє вітання.
В Християни, які перейняли звичай писати писанки, побачили в ньому знак віри
у вічне життя.
Г Яка це добра і світла година, коли село йде на Великдень до церкви.
Д Як гарно бджолам тут на просторах, у білому квітучому царстві!
5. Однорідними присудками ускладнено речення
А Буду я навчатись мови золотої.
Б Юначе, знай, бережи, збагачуй велике духовне надбання свого народу – рідну
українську мову.
В Українська мова живе в прекрасних піснях твого народу.
Г Хто збагнув відтінки й пахощі рідного слова, хто дорожить ним, як честю рідної
матері, як добрим ім’ям родини, той любить Вітчизну.
Д Людина, яка не любить мови рідної матері, якій нічого не промовляє рідне
слово, – це людина без роду й племені.
6. Лише іменникові словосполучення в рядку
А цвіт яблуні, поема про море, творчий доробок, уміння працювати
Б навчатися у школі, знайти дорогу, піти по гриби, сказати спересердя
В із п’яти коробок, до трьох відсотків, сьомий у списку, один за всіх
Г ручка дверей, дев’ятитй поверх, другий за алфавітом, двоє з гурту
Д щось незвідане, за кимось із них, когось похвалити, сидить склавши руки
7. Виділене слово є узагальнювальним у реченнях
А Уся земля, мов килим під тобою, 3 усіх джерел дзвенять мої пісні.
Б За хвилю знов усе стихає І птахи, крик, і воза стук.
В Все кругом жило, змагалось, Ліс дивився і шумів.
Г Все в нас є. Скільки щастя і світла, скільки сонця сьогодні над нами.
Д Навколо все миготіло різнокольоровими вогнями.
8. Виділені слова є однорідними підметами в реченні
А Біля хати зашуміли внуки – радість і надія у житті.
Б В саду цвіли бузина і калина.
В Реве, стогне хуртовина, котить, верне полем.
Г Шумить і шепче, і тривожить зрадливий дощ із-за кутка.
Д Над широким Дніпром у промінні блакить, і висока, і тиха могила.
9. Односкладним називним є речення
А Мальви біля хати.
Б Кораблі! Шикуйтесь до походу! Мрійництво! Жаго моя! Живи!
В А скрізь буяння квітів і зела, і пахощі, і перегук пташиний.
Г В городі піч. На гудинні череп’я.
Д Був знак мені. І дуже дивний знак.
10. Односкладним означено-особовим є речення
А Для ілюстрації сказаного раніше ми наведемо декілька прикладів.
Б Криничку розшукали швидко.
В П’ю життя моє спрагнено-радо.
Г Журбою поля не перейдеш.
Д Починало вечоріть.
11. Односкладним означено-особовим є речення
А Шануй батька і неньку, то буде тобі скрізь гладенько.
Б Тихо й нудно, і спека пекельна.
В Бо мене хоч били, добре били, а багато дечому навчили.
Г Любиш поганяти, люби й коня годувати.
Д У лузі пахне вогкою травою.
12. Односкладним узагальнено-особовим є речення
А День роботою красний.
Б У ремісника золота рука.
В Без муки нема науки.
Г У лиху годину узнаєш вірну людину.
Д Чим корить, краще не дарить.
13. Односкладним безособовим є речення
А Матір ні купити, ні заслужити.
Б Мати годує дітей, як земля людей.
В Батьківська хати усім багата.
Г Як не навчиш дитину в пелюшках, то не навчиш і в подушках.
Д Учи дітей без людей.
14. Усі речення безособові, окрім
А Любо ненці, як дитина в честі.
Б На сонці тепло, а біля матері добре.
В Проти віку нема ліку.
Г Старого горобця на полову не зловиш.
Д Учитись ніколи не пізно.
15. Односкладним неозначено-особовим є речення
А Добре говорить, та зле робить.
Б Нас зустрічають хлібом-сіллю.
В Краще не обіцяти, як слова не здержати.
Г Як привітаєшся, так і відкажуть.
Д На всі руки майстер.
16. Усі словосполучення в рядку
А мати чи батько, більш уважний, тече вода, хай живе
Б стоїть туман, у свинячий голос, Червона Шапочка, з джерела
В буду вишивати, брати на кпини, місто й село, упала на землю
Г у чистому небі, в бані парився, сумно позирав, великі будинки
Д заблищали зорі, крізь пил, гук міста, у вогні палаю
17. Встановіть відповідність
1. Любить людей мене навчила мати А) присудок;
2. Агітбригада приїхала до міста виступати. Б) додаток; 0.5 б.
3. Нарешті лунає команда рушати. В) обставина;
4. Як парость виноградної лози плекайте мову. Г) означення.
18. Лише займенникові словосполучення в рядку
А кожний із слухачів, дехто з учителів, хтось невідомий, я з друзями
Б щедра душа, березовий гай, житній хліб, весільна пісня 0.5 б.
В сплетений із ромашок, готовий до тестування, завершений вчасно, всебічно
розвинений
Г я перший, слухати їх, цього вечора, те завдання
Д сам самотою, пішли удвох, скільки нас, був у нього
19. Розставте розділові знаки.
А Зима це період зимових свят подарунків та канікул. 1 б. Б Дерева кущі птахи все завмерло навколо.
В Я зробив усі завдання розв’язав задачі написав вправу.
20. Визначте вид односкладного речення.
Світало.
Тополі. Палаци. Небо.
Там усе правильно записано.
А в степу весніє, весніє…
Погуляю понад морем та розважу своє горе…
Вхід до землянки зробили під великими горіховим кущем.