Контрольна робота "Спадковість і мінливість"

Про матеріал
Різнорівнева контрольна робота для учнів 10 класу з теми "Спадковість і мінливість", яка містить тестові завдання та завдання відкритого типу.
Перегляд файлу

 Спадковість і мінливість10 кл

Варіант 1

1 рівень Виберіть ОДНУ правильну відповідь

1. Елементарну структурно-функціональну одиницю спадковості, що визначає певну ознаку клітини або організму, називають:

А  геномом        Б  генотипом    В  фенотипом    Г геном

2. Як називаються білки,, що містяться і складі хроматину:

А екзони    Б ферменти

В нуклеосоми               Г гістони

3. До хромосомних захворювань людини не  належить:

А  дальтонізм                                 Б  синдром Дауна

В  синдром котячого крику          Г  синдром Едвардса.

4. Відсутність у каріотипі двох гомологічних хромосом називають:

А трисомією          Б нулісомією

В полісомією      Г моносомією

5. Скільки типів гамет утворює організм з генотипом Аавв?( напишіть їх)

1.  1

2.  2

3.  3

4.  4

6. Метод встановлення послідовності нуклеотидів в ДНК - це:

А полімеразна ланцюгова реакція              Б секвенування генів

В генетичні маркери                                    В ДНК- мікрочіпи

 

2 рівень

Виберіть кілька правильних відповідей (3 правильні відповіді)

7. Яку особину (клітину) називають гетерозиготною:

А. гомологічні хромосоми якої несуть різні алелі певних генів

Б. гомологічні хромосоми якої несуть однакові алелі певних генів

В. яка утворює тільки один тип гамет

Г. яка утворює різні типи гамет

Д. у якої серед нащадків спостерігається явище розщеплення

Е. у якої серед нащадків не спостерігається явища розщеплення

 

8. У гарбуза білий колір плодів домінує над жовтим. Визначте колір у F1 при схрещуванні гомозиготних особин з білим і жовтим кольорами.

   А усі білі                                    Б 50 % – білі, 50 % – жовті     

  В усі жовті                                  Г 75 % – білі, 50 % – жовті

 

9. Установіть відповідність між типами взаємодії неалельних генів та їхніми характеристиками.

1. комплементарність     А. кілька генів з однаковим  фенотипним проявом

2. епістаз                        контролюють успадкування однієї й тієї самої ознаки

3. полімерія                     Б. один домінантний ген доповнює дію іншого  

4. плейотропія               неалельного домінантного гена і вони разом

                                        визначають нову ознаку, яка відсутня у батьків

    В. залежність кількох ознак від дії одного  гена

    Г. один ген пригнічує дію іншого неалельного гена

            Д. ознака визначається геном розташованим в Y-хромосомі

 

 

3рівень

10. Установіть відповідність між генотипами та їх фенотиповими проявами у дигібридному схрещуванні мишей ( В- чорна шерсть, b- біла шерсть, С- коротка шерсть, с- довга шерсть)

1 bbcc                                    А  чорні короткошерсті

2 bbCc                                   Б  білі короткошерсті

3 BBcc                                  В  чорні довгошерсті

4 BbCC                                 Г  білі довгошерсті.

 

11.  Установіть відповідність між ознаками людини та їх типом успадкування

1. аутосомно-домінантний                   А гіпертрихоз

2. аутосомно-рецесивний                     Б дальтонізм

3. Х-зчеплений домінантний               В альбінізм

4. Y-зчеплений                                      Г полідактилія

         Д темна емаль зубів

 

12. Укажіть правильні характеристики щодо аутосомно-домінантного  типу успадкування.

Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика

А. Локалізація  гена

Б Ким передається ознака

В. Ознака проявляється

1. аутосоми

2. Х-хромосоми

3. Y-хромосоми

1. батьком

2. матір'ю

3. як батьком, так   матір'ю

1. тільки в дочок

2. тільки в синів

3. незалежно від статі

 

 

 

4 рівень (3 бали)

Уявіть таку ситуацію: молоді батьки з групами крові ІІ і ІІІ були дуже здивовані тим, що дитина народилася з ІV групою крові. Вони вважали, що дитина має успадкувати групу крові одного з них. У чому помилка? Визначте, якою була ймовірність народження дитини з ІV групою крові у цій родині? Відповідь обґрунтуйте. У яких випадках інформація про групу крові людини є дуже важливою?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спадковість і мінливість  10 кл.

Варіант 2

1 рівень

Виберіть ОДНУ правильну відповідь

1. Сукупність усіх генів організму, розміщених у його клітинах , називають:

А фенотипом        Б  геномом    

 В  генотипом       Г  каріотипом.

2.Вкажіть назву ділянки, що ділить хромосому на дві частини:

А  центромера                      Б  хроматида

В  теломера                          Г  супутник.

3. До генних захворювань належать:

А  синдром котячого крику          Б дальтонізм

В  епілепсія                                    Г хвороба Альцгеймера.

4.Кодуючими ділянками є:

А екзони                    Б інтрони

В енхансери              Г сайленсери

5. Алель – це:

  А.  Місце гена у хромосомі;

  Б.  Число генів у хромосомі;

  В. Форма існування гену;

  Г. Одна з хромосом гомологічної пари.

6.  Скільки типів гамет утворює організм з генотипом АаВв? (напишіть їх)

А. 1

Б.2

В.3

Г .4

 

2 рівень

7. Організм (клітину) називають гомозиготним, якщо:

А. гомологічні хромосоми несуть різні алелі певних генів;

Б.  гомологічні хромосоми несуть ідентичні алелі певних генів;

В. формується тільки один тип гамет;

Г. формуються різні типи гамет;

Д. серед нащадків спостерігається явище розщеплення;

Е. серед нащадків явища розщеплення не спостерігається.

 

8. Ген, рецесивний алель якого спричинює гемофілію, локалізований в Х-хромосомі. У родині мати не має цього захворювання і гомозиготна за цим геном, а батько хворіє на гемофілію. Укажіть відсоток імовірності народження дитини, яка буде хворіти на гемофілію.

  А 0 %           Б 75 %             В 25 %                  Г 100 %

 

9. Установіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями:

1. екзони            А. некодуючі ділянки структурних генів

2. інтрони           Б. генетичні мобільні елементи

3. енхансери      В. функціональні агенти, що посилюють транскрипцію

4. промотори     Г. кодуючі ділянки структурних генів

         Д. ділянки генів, з яких починається транскрипція

3 рівень

10. Установіть відповідність між генотипами та їх фенотиповими проявами у дигібридному схрещуванні рослин томатів ( А-червоні плоди, а- жовті плоди, В- гладенькі плоди, b- опушені плоди)

1  AaBb                                  А  червоні гладенькі

2  aaBB                                   Б  червоні опушені

3  Aabb                                   В  жовті гладенькі

4  aabb                                    Г  жовті опушені.

         

 11. Установіть відповідність між типами взаємодії неалельних генів та результатами їх взаємодії

1. комплементарність     А. пігментація шкіри людини

2. епістаз                          Б. відтінки волосся людини

3. полімерія                     В. синдром Дауна

4. плейотропія                 Г. "бомбейський фенотип"

     Д. синдром Марфана (арахнодактилія )

 

12. Укажіть правильні характеристики щодо голандричного типу успадкування.

Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика

А. Локалізація  гена

Б Ким передається ознака

В. Ознака виявляється

1. аутосоми

2. Х-хромосоми

3. Y-хромосоми

1. батьком

2. матір'ю

3. як батьком, так   матір'ю

1. незалежно від статі

2. тільки в синів

3. тільки в дочок

 

4 рівень

 Уявіть таку ситуацію: молоді батьки, які мають однакову  ІІ групу крові  були дуже здивовані тим, що дитина народилася з І групою крові. Вони вважали, що дитина має успадкувати групу крові одного з них. У чому помилка? Визначте, якою була ймовірність народження дитини з І групою крові у цій родині? Відповідь обґрунтуйте. Як ви вважаєте, навіщо потрібно знати свою групу крові?

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
1 грудня 2021
Переглядів
2586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку