Контрольна робота
Тестування
«Світ української поезії»
(за творчістю Тараса Шевченка та Лесі Українки)
1. Хто заагітував Тараса Шевченка стати членом Кирило-Мефодіївського братства?
А П. Куліш;
Б Іван Сошенко;
В М. Костомаров;
Г Є. Гребінка.
2. У Новопетровському укріпленні провів Тарас Шевченко:
А вісім років;
Б сім років;
В десять років;
Г п’ять років.
3. Прочитайте подані рядки.
І не пом’яне батько з сином,
Не скаже синові: — Молись,
Молися, сину, за Вкраїну
Його замучили колись…
Це уривок із вірша Т. Шевченка.
А «Думи мої, думи мої…»;
Б «Мені однаково, чи буду…»;
В «Ой три шляхи широкії…»;
Г «Минають дні, минають ночі…».
4. Зразком медитативної лірики є вірш Тараса Шевченка.
А «Думи мої, думи мої…». (1847);
Б «Ой три шляхи широкії…»;
В «Садок вишневий коло хати…»;
Г «Мені однаково, чи буду…».
5. До якого ліричного жанру належить поезія «Давня весна».
А Інтимного;
Б філософського;
В пейзажного;
Г громадського.
6. Прочитайте подані рядки.
Прилинув вітер, і в тісній хатині
Він про весняну волю заспівав.
А з ним прилинули пісні пташині,
І любий гай свій відгук з ним прислав.
Це уривок з твору Лесі Українки.
А «Давня казка»;
Б «Хотіла б я піснею стати…»;
В «Ви щасливі, пречистії зорі…»;
Г «Давня весна».
7. Роль митця в суспільстві — провідний мотив твору Лесі Українки.
А «Давня казка»;
Б «Давня весна»;
В «Хотіла б я піснею стати…».
8 . Установити відповідність між художнім засобом та його назвою.
1 |
Весела, щедра, мила |
А Порівняння |
2 |
Ні, не забула! |
Б Епітети |
3 |
… гай свій відгук з ним прислав |
В Метафора |
4 |
… летіла хутко, мов стокрила |
Г Риторичний оклик |
|
|
Д Риторичне звертання |
9. Установити відповідність між творами й провідними мотивами.
1 |
«Давня весна» |
А Утрати віри в справедливість |
2 |
«Давня казка» |
Б Захоплення красою природи |
3 |
«Хотіла б я піснею стати» |
В Прагнення творити красу і дарувати всім щастя |
|
|
Г Служіння музі й народові, суть людського щастя |
10. Дати розгорнуту відповідь на одне із запитань за вивченими творами
1) Як у творах Тараса Шевченка висвітлені роздуми автора про власну долю, плинність, скороминущість життя людини на землі, про долю України?
2) Розкрити зміст слів: «Хто не належить Вітчизні своїй, той не належить людству». (за творами Тараса Шевченка, Лесі Українки).
3) У чому полягає проблема морального вибору людиною? Наведіть приклади з літератури чи власного життя.
4) Розкрити актуальність творів Лесі Українки.