ЗАВДАННЯ
з курсу «Вступ до історії»
для проведення оцінювання учнів 5-х класів
Тема 5: «Дослідники історії»
І.Завдання з вибором однієї правильної відповіді. (№ 1-10 по 0,5 бала)
До кожного завдання наведено чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний.
1. До якого виду джерел відносять літописи?
А) Усні Б) Речові В) Писемні Г) Зображувальні
2. Коронація Данила Романовича Галицького у 1253 році це -
А) припущення Б) вигадка В) факт Г) історичний факт
3. "Повість минулих літ" це - літописна збірка часів
А) Козаччини Б) Русі-України В)сучасної України Г) Російської імперії
4. Самійло Величко – літописець доби …
А)козацтва Б)Української національної революції В) розквіту Русі-України Г) Другої світової війни
5. Українські історики отримали в подарунок від своїх польських колег фрагмент старовинної карти яка допоможе дослідити …
А) добу української національної революції Б) добу скіфів і сарматів
В) добу козацтва Г) добу монгольської навали
6. Хто зайвий в ряду українських істориків?
А) Сергій Корольов Б) Дмитро Яворницький В) Михайло Грушевський Г) Володимир Антонович
7. Хто зайвий в ряду українських історичних постатей?
А) гетьман Іван Мазепа Б) письменник Пантелеймон Куліш
В) цар Петро Олексійович Г) філософ Григорій Сковорода
8. Музею подарували колекцію монет. Яка монета поповнить колекцію «Античність»?
А) Б) В) Г)
9. Визначте,хто з українських художників був автором єдиної ілюстрації до першого видання «Кобзаря» Т.Г.Шевченка 1840 року?
А) Іван Труш Б) Василь Штернберг В) сам Тарас Шевченко Г) Ілля Рєпін
10. Позначте фотопортрет відомого українського історика, дослідника історії козацтва,Запорозьких Січей
і історичної постаті кошового отамана Івана Сірка, автора тритомної «Історії запорізьких козаків»
А) Б) В) Г)
ІІ. Завдання на визначення особи(події,явища) за стислим описом. ( № 11 - 1 бал)
11. Визначити особу за описом. Хто це?
...Відомий громадський і політичний діяч другої половини ХІХ ст.
Професор Київського університету. Зажив слави найбільшого знавця історичних джерел.
Михайло Грушевський називав його своїм учителем.
ІІІ. Завдання на встановлення хронологічної послідовності. (№ 12 – 1 бал)
12.Поставте в хронологічній послідовності знакові події (явища) історії України .
Відповідь у вигляді групи літер
А.Написання І.Рєпіним картини «Запорожці пишуть листа турецькому султану»
Б.Створення літопису Самійла Величко
В. Створення літописної поеми «Слово о полку Ігоровім»
Г. Спогади французького дипломата Жака Балюза про зустріч із Іваном Мазепою
IV. Завдання на встановлення відповідності. (№ 13 - 2 бала)
1. Ігор Святославич |
А) в 1245 році здійснив подорож до столиці Золотої Орди |
2. Данило Романович |
Б) в 957 році зустрілась з візантійським імператором Костянтином Багрянородним |
3. Нестор - літописець |
В) організатор і учасник походу проти кочівників-половців 1185 року |
4. княгиня Ольга |
Г) монах-чорноризець, автор» Повісті минулих літ» 1113 року |
|
Д) наказав охрестити мешканців Києва в річці Почайна/Дніпро в 988 році |
13.Встановіть відповідність між історичною особою та історичним фактом( або історичним описом)
V.Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих
варіантів відповіді . ( № 14 – 3 бала) . Форма відповіді має вигляд тризначного числа.
14. Із загального списку оберіть тільки ті ,що відповідають визначенню «історичне писемне джерело»
1. «Міфи і легенди Атлантиди»
2. «Літопис Самійла Величка»
3. «Україно - польський словник»
4. «Акт проголошення незалежності України»
5. «Універсали Української Центральної Ради»
6. «Довідник школяра»
7. « Збірка віршів сучасних італійських» поетів»
Завдання
з курсу «Вступ до історії»
для проведення тематичного оцінювання
Тема 5. «Дослідники історії»
ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ
1.В
2.Г
3.Б
4.А
5.В
6.А
7.В
8.Б
9.Б
10.Г
11. Володимир Антонович
12. В,Г,Б,А
13. 1 - В; 2 - А; 3 - Г; 4 - Б
14. 2,4,5