ТЕМА УРОКУ: Контрольна робота за творчістю Оноре де Бальзака та М.В.Гоголя
МЕТА УРОКУ: Розвивати зв’язне мовлення та вміння правильно висловлювати свої думки; проконтролювати обсяг знань, здобутих учнями при вивченні даної теми; виявити помилки у розумінні чи трактуванні теми, розвивати творче мислення дітей.
ТИП УРОКУ: комбінований.
ХІД УРОКУ
І. Повідомлення теми та мети уроку. Ознайомлення учнів із завданням, що стоїть перед ними, вимогами до написання роботи та нормами оцінювання.
ІІ. Завдання для написання контрольної роботи за творчістю Оноре де Бальзака, М.В.Гоголя.
Варіант І
Рівень І (1 правильна відповідь по 1 балу)
-
Підтекстом у творі називається: А.Образ, що виражає сутність явищ; Б.Авторські пояснення; В.Прихований внутрішній зміст; Г.Текст, що вміщений внизу сторінки.
-
Роман Бальзака з Евеліною Ганською тривав: А.12; Б.18; В.21; Г.23 роки.
-
Визначте характер ставлення автора до головного героя повісті «Шинель»: А. нейтральний, Б. викривальний, В. гуманістичний, Г.сатиричний.
Рівень ІІ (2 правильні відповіді по 0,5 бала за кожну)
-
Типові риси романтизму: А. превалювання епічних жанрів у літературі; Б. конкретно-історичне зображення типових подій і характерів у типових обставинах; В. підкреслена увага до внутрішнього світу людини; Г. розв'язання проблем на основі загальнолюдських цінностей; Д. звернення до фольклору, зацікавленість в історичному минулому.
-
Ознакою «готичних» романів, що писав О.де Бальзак, є: А. небесно чисте кохання; Б. екзотичні країни; В.кістяки; Г. морські подорожі; Д. фантастичні перетворення.
-
Головний герой твору «Шинель»: А. користується повагою колег; Б.переписує ділові папери; В.різноманітно проводить вільний час; Г. уміло зваблює жінок; Д. ретельно економить гроші.
Рівень ІІІ (3 бали)
-
Установіть відповідність між героєм твору Бальзака і його характеристикою:
А. Анастазі — 3;
Б. Дервіль — 1;
В. Ернесто — ;
Г. Максим — 4;
Д. Фанні — 2.
1. адвокат
2. швачка
3. графиня
4. марнотратник
8. Дайте стислу відповідь:
Що таке «техніка перехідних персонажів» і якою є її роль в епопеї «Людська комедія» О.де Бальзака
Рівень ІV ( 3 бали) Написати твір-роздум:
9. Актуальність тематики та ідейного спрямування комедії М.Гоголя «Ревізор» сьогодні.
Варіант ІІ
Рівень І (1 правильна відповідь по 1 балу)
-
Співіснування різних думок, ідей, поглядів у художньому творі — це: А. поліфонія; Б. сюжет; В. композиція; Г. психологізм.
-
Які засоби використовує М.Гоголь, засуджуючи черствість і бездушність колег Башмачкіна: А. романтизму; Б. сентименталізму; В.гумору; Г.реалізму.
-
Кульмінацією повісті О.де Бальзака «Гобсек» є сцена: А.порвняння Анастазі та Фанні; Б.засудження суспільства у монолозі Гобсека, В.повернення спадку де Ресто; Г. перерахування майна Гобсека після його смерті.
Рівень ІІ (2 правильні відповіді по 0,5 бала за кожну)
-
Головними темами повісті М.Гоголя «Шинель» є: А. маленька людина; Б.зайва людина; В.боротьба з самодержавством; Г.зруйнування мрії людини; Д. боротьба за скасування кріпацтва.
-
Які «етюди» відсутні в епопеї Бальзака: А. про звичаї; Б.соціальні; В.аналітичні; Г.критичні; Д.філософські.
-
Типові риси реалізму: А. превалювання епічних жанрів у літературі; Б. зображення виняткового характеру у виняткових обставинах; В. підкреслена увага до внутрішнього світу людини; Г. розв'язання проблем на основі загальнолюдських цінностей; Д. звернення до фольклору, зацікавленість в історичному минулому.
Рівень ІІІ (3 бали)
-
Установіть відповідність між назвою твору М.Гогля і його героєм:
А. Тарас Бульба — 2;
Б. Вечори на хуторі біля Диканьки — 1;
В. Мертві душі — 4;
Г. Ревізор — 3;
Д. Шинель — .
1. Вакула;
2. Остап;
3. Хлєстаков;
4. Чичиков.
8. Дайте стислу відповідь:
Роль романтичних та реалістичних елементів у повісті М.Гоголя «Шинель»
Рівень ІV ( 3 бали) Написати твір-роздум:
-
Образ Парижа у Бальзака та Петербурга у Гоголя.
ІІІ. Домашнє завдання. Підготувати інформацію про «нову драму» і про життя та творчість Г.Ібсена.