Контрольна робота з біології №2 для учнів 9 класу

Про матеріал
Контрольна робота з біології №2 для учнів 9 класу складається з двох варіантів різнорівневих завдань, які дають можливість узагальнити знання здобувачів освіти з тем «Збереження та реалізація спадкової інформації. Закономірності успадкування ознак»
Перегляд файлу

Контрольна робота з теми

 «Збереження та реалізація спадкової інформації.

Закономірності успадкування ознак»

І варіант

І рівень (3б)

Виберіть одну правильну відповідь

1. Вкажіть якій групі організмів НЕ притаманне вегетативне розмноження:

А) Вищі рослини;

Б) Птахи;

В) Багатощетинкові черви.

2. Стійкі зміни генетичного матеріалу, які виникають раптово й можуть призводити до зміни тих чи інших спадкових ознак організму, це:

А) Гібридизації;

Б) Мутації;

В)  Варіації.

3. Батьки мають генотипи Аа та аа. Укажи можливі варіанти генотипів нащадків.

А) АА, Аа та аа;     

Б) Аа та аа;

В) тільки АА;       

Г) лише Аа

4. Один з можливих варіантів того самого гена - це…

А) Локус;         

Б) Алель;

В) Промотор;       

Г) Термінатор

5. Період між однаковими фазами розвитку двох або більшої кількості послідовних поколінь, це:

А) Виживання;

Б) Життєвий цикл;

В) Розвиток.

6. Період, коли нова істота зароджується та розвивається всередині материнського організму або яйця це:

А) Запліднення;

Б) Ембріональний період;

В) Постембріональний період

ІІ рівень (3б)

1. Установіть відповідність між складниками статевих клітин та їх позначенням на малюнку:

А) Цитоплазма;

Б) Ядро;

В) Вторинна оболонка;

Г) Головка;

Д) Акросома;

Е) Шийка;

Є) Хвіст;

Ж) Мітохондрія;

 

2. Дайте визначення понять

Гомологічні хромосоми –

Партеногенез -

 

ІІІ рівень (3б)

  1. Установіть відповідність між видом мутації та її характеристикою

1

Генеративні мутації

А

Відбуваються в нестатевих клітинах і можуть успадковуватися лише за нестатевого розмноження.

2

Соматичні мутації

Б

Виникають в статевих клітинах і можуть успадковуватися під час статевого розмноження

3

Летальні мутації

В

Проявляючись у фенотипі, призводять до загибелі особин ще до початку зародкового розвитку або набуття здатності до розмноження

 

  1. Установіть відповідність між властивостями модифікаційної мінливості та їх прикладами.

1

Ступінь прояву модифікацій прямо залежить від інтенсивності й тривалості дії певного екологічного фактора на організм

А

Диференціація личинок медоносної бджоли із диплоїдним набором хромосом на цариць і робочих особин

2

Модифікації можуть зникати протягом життя особини, якщо припиняється дія фактора, який їх спричиняє

Б

Зміна форми листків стрілолиста зі стрілоподібної на підводну стрічкоподібну .

3

Деякі модифікації, які виникли насамперед на ранніх етапах індивідуального розвитку, можуть зберігатися протягом усього життя особини.

В

Після нетривалого перебування в умовах високогір’я  кількість еритроцитів у крові знижується до норми.

 

 

Г

У дрібного рачка артемії ступінь опушення задньої частини черевця залежить від солоності води.

 

ІV рівень (3б)

Розв’яжіть задачу з генетики

Червоний колір (А) і матова шкірочка плодів томатів (В) – домінантна ознака, а жовтий колір (а) і прозора шкірочка (в) – рецесивна ознака. Які ознаки матимуть гібридні томати, одержані внаслідок схрещування рослин із червоними (гомозиготність) матовими (гетерозиготність) плодами та жовтих томатів із прозорою шкірочкою? Яке потомство отримаємо внаслідок схрещування таких гібридів (F2)?

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми

 «Збереження та реалізація спадкової інформації.

Закономірності успадкування ознак»

ІІ варіант

І рівень (3б)

Виберіть одну правильну відповідь

1. За рахунок якого розмноження види з короткими життєвими циклами можуть значно збільшити свою чисельність за невеликий проміжок часу?

А) Нестатевого;

Б) Статевого;

В) В обох випадках

2. Яка мінливість НЕ відноситься до спадкової?

А) Комбінативна;

Б) Мутаційна;

В) Модифікаційна

3. Батьки мають генотипи АА та аа. Укажи можливі варіанти генотипів нащадків.

А) АА, Аа та аа;

Б) Аа та аа;

В) тільки АА;

Г) лише Аа

4. Місце розташування гена в хромосомі:

А) Локус;

Б) Алель;

В) Промотор;

Г) Термінатор

5. Фаза постембріонального розвитку в  якій комаха зазнає докорінних змін, це:

А) Личинка;

Б) Лялечка;

В) Зародок

6.  Розвиток організму із незаплідненої яйцеклітини, це

А) Партеногенез;

Б) Гермафродитизм;

В) Овогенез

ІІ рівень (3б)

 

1. Установіть відповідність та послідовність стадій розвитку зародка.

А) Стадія двох бластомерів;

Б) Стадія чотирьох бластомерів;

В) Морула;

Г) Бластула;

Д) Процес гаструляції;

Е) Гаструла;

Є) Зигота;

Ж) Стадія восьми бластомерів 

 

 

 

2. Дайте визначення понять

Алель -

Комбінативна мінливість –

 

ІІІ рівень (3б)

 

  1. Установіть відповідність між видом мутації та її характеристикою

1

Нейтральні мутації

А

У звичних для організмів умовах не впливають на їхню життєдіяльність

2

Сублетальні мутації

Б

Збільшення кількості хромосомних наборів

3

Поліплоїдія

В

Знижують життєдіяльність, спричиняючи загибель певної частини особин

 

  1. Установіть відповідність між закономірностями успадкування встановленими Г. Менделем їх характеристикою та малюнком

Закон домінування

1

При ди- або полігібридному схрещуванні розщеплення за кожною ознакою відбувається незалежно від інших

А

Закон розщеплення

2

У фенотипі гібридів першого покоління проявляється лише один з двох варіантів ознаки – домінантний.

Б

Закон незалежного комбінування ознак

3

При схрещуванні гібридів першого покоління між собою серед їхніх нащадків спостерігають ¼ прояву рецесивного гена, а ¾  - домінантного.

В

Закон Домінування -

Закон Розщеплення -

Закон Незалежного комбінування ознак -

 

ІV рівень (3б)

Розв’яжіть задачу з генетики

У людини один ген визначає колір волосся (домінантний D – темне волосся, рецесивний d – русяве волосся), а другий ген визначає форму підборіддя (домінантний K – з ямочкою, k – без ямочки). Який колір волосся та форму підборіддя матимуть нащадки F1, якщо одружилися жінка з темним волоссям (гетерозиготність) та підборіддям без ямочки з чоловіком, у якого темне волосся (гетерозиготність) та підборіддя з ямочкою?

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
21 червня
Переглядів
668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку