Контрольна робота з біології для 8 класу з теми: "Нервова система. Сенсорні системи"

Про матеріал
Контрольна робота містить завдання чотирьох рівнів складності. Кожен рівень оцінюється трьома балами. Перший рівень це тестові запитання з однією правильною відповіддю, другий рівень - шість тверджень на які потрібно дати відповідь "так" або "ні", третій рівень - завдання на відповідність та визначення частин органу за малюнком, четвертий рівень - питання, відповідь на яке можна дати проаналізувавши та зробивши висновки за матеріалами вивченої теми.
Перегляд файлу

Контрольна робота з теми: «Нервова система. Сенсорні системи»

І варіант

І рівень

Із запропонованих варіантів виберіть один правильний:

  1. Основним структурним і функціональним елементом нервової системи є:

    а) нерв   б) нейрон   в) рецептор   г) нервовий вузол

2.  Реакція організму у відповідь на подразник це:

    а) рефлекс    б) подразнення  в) провідність   г) збудливість

3. Спинномозковий канал заповнений:

    а) білою речовиною   б) сірою речовиною   в) спинномозковою рідиною

    г) лімфою 

4. Борозни і звивини кори півкуль головного мозку людини забезпечують:

    а) кровопостачання головного мозку   б) газообмін головного мозку

    в) збільшення площі кори головного мозку  

    г) захист структур головного мозку

5. Визначте ряд складових переднього мозку:

    а) кінцевий мозок, проміжний мозок 

    б) довгастий мозок, міст, середній мозок

    в) довгастий мозок, середній мозок, мозочок, проміжний мозок

    г) довгастий мозок, міст, мозочок, проміжний мозок

  1. Визначте, які рецептори сприймають вплив різних хімічних сполук:

   а)  механорецептори б) хеморецептори в) терморецептори   г) фоторецептори 7. Вкажіть систему органів, яка не належить до аналізаторів:

   а) смакова  б) нюхова  в) зорова  г) нервова

8. Спеціальні чутливі клітини, що сприймають та переробляють різні види  

    енергії:

   а) аналізатори  б) сприймачі  в) палички  г) рецептори

9. Виберіть сенсорну систему, до якої належить вестибулярний апарат

   а) дотику  б) температури  в) рівноваги  г) руху

 

ІІ рівень

Вкажіть правильну відповідь («так», чи «ні»):

  1. Сенсорні системи – сукупність структур, які отримують, передають та аналізують інформацію із зовнішнього та внутрішнього середовищ.
  2. Судинна оболонка – внутрішня оболонка ока, що містить фоторецептори.
  3. Людина сприймає завдяки очам 90% всієї інформації.
  4. Кількість колбочок більше, ніж паличок.
  5. Спеціалізація – підвищення своїх можливостей під дією тривалих вправ.
  6. Спіральний або кортіїв орган містить звукові рецептори – волоскові клітини.

ІІІ рівень

  1. Встановіть відповідність між поняттям та його визначенням
  1. Завитка                         А) Канал, що заповнений рідиною
  2. Вушна раковина          Б) Орган, що містить рецептори слуху
  3. Барабанна перетинка  В) Пружна пластинка, що передає звуки
  4. Кортіїв орган               Г) Орган, що ловить звуки

                                      Д) Рецептори звукового аналізатора

2. Знайдіть на малюнку частини очного яблука людини

А) зоровий нерв

Б) склера

В) кришталик

Г) сліпа пляма

Д) райдужка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV рівень

Дайте відповідь на питання.

Чому глухі від народження люди звичайно бувають і німими?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми: «Нервова система. Сенсорні системи»

ІІ варіант

І рівень

Із запропонованих варіантів виберіть один правильний:

  1. До складу центральної нервової системи входять:

а) головний і спинний мозок  б) головний мозок і черепно-мозкові нерви

в) черепно-мозкові і спинномозкові нерви  г) спинний мозок і спинно-мозкові нерви

2. Яка кількість черепно-мозкових нервів у людини:

   а) 12 б) 31 в) 24 г) 10

3. Спинний мозок ззовні оточений оболонкою:

   а) павутинною б) м’якою в) твердою г) драглистою

4. Складова головного мозку, яка відповідає за регуляцію координації рухів:

   а) довгастий мозок  б) мозочок  в) міст г) середній мозок

5. В якій складовій головного мозку міститься гіпоталамус:

   а) довгастий мозок  б) міст  в) середній мозок  г) проміжний мозок                   6. Вкажіть властивість, яка не є характерною для сенсорних систем:

   а) взаємодія  б) післядія  в) взаємокомпенсація  г) здатність тренуватися

7. Виберіть місцерозташування рецепторів, інформацію від яких не сприймає 

    сенсорна система руху:

    а) м’язи  б) сухожилля   в) око  г) суглоби

8. Здатність пристосовувати рівень своєї чутливості до інтенсивності  

    подразника – це:

   а) спеціалізація  б) взаємодія в) адаптація г) тренованість.

9. Виберіть структуру ротової порожнини, яка не містить смакових рецепторів:

   а) задня стінка глотки  б) язик  в) піднебіння  г) зуби

 

ІІ рівень

Вкажіть правильну відповідь («так», чи «ні»):

  1. Рецептори – чутливі нервові закінчення або клітини, що сприймають енергію подразнення й перетворюють її на нервові імпульси.
  2. В сітківці знаходиться густа сітка кровоносних судин.
  3. В шкірі більше холодових рецепторів, ніж теплових.
  4. Язик  – орган смаку.
  5. Рецепторні клітини внутрішніх органів – інтероцептори.
  6. Вправляння – сприйняття певного виду подразника і формування специфічних відчуттів.

ІІІ рівень

1. Встановіть відповідність між структурою та функціями

1) Кришталик       А) пропускає та заломлює світлові промені

2) Зіниця               Б) Захищає очне яблуко

3) Склисте тіло    В) Підтримує тиск в середині ока

4) Сітківка            Г) Регулює потік світла

                              Д) Сприймає світлові промені

 

  1. Знайдіть на малюнку частини вуха людини.

 

А) барабанна перетинка

Б) молоточок

В) стремінце

Г) вушна раковина

Д) завитка        

 

 

 

 

 

 

 

 

IV рівень.

  Дайте відповідь на питання.

Які сенсорні системи допомагають сліпим і глухим людям орієнтуватися в навколишньому середовищі? Як це відбувається?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ковтун Юлія Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Волочаєва Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Марушка Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
30 березня 2021
Переглядів
8094
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку