Презентація "Хвороби органів дихання та їх профілактика"

Про матеріал
Матеріали даної презентації допоможуть: розширити, систематизувати знання про захворювання дихальних шляхів; з'ясувати причини виникнення хвороб, спосіб їх розповсюдження, перебіг, наслідки, засоби профілактики; спонукати учнів до ведення здорового способу життя.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Епіграф уроку:«Головним скарбом життя є здоров’я, і щоб його зберегти, потрібно багато що знати». Авіценна

Номер слайду 2

ДЕВІЗ УРОКУ:"Здоров'я дитини – багатство родини. Здоров'я народу –багатство країни".

Номер слайду 3

МИСЛИМО ШВИДКОВІДПОВІДАЄМОПРАВИЛЬНО

Номер слайду 4

“Скарбничка запитань” Дайте відповіді на слідуючі запитання: Які органи беруть участь в диханні? ( 2 бала) Відповіді: 1) Серце; 2) носоглотка; 3) печінка; 4) легені; 5) бронхи; 6) шлунок; 7) гортань; 8) трахея.2.  Що відбувається у твоєму організмі, коли ти вдихаєш повітря? ( 2 бала)Відповіді: а) Грудна клітка опускається; б) грудна клітка піднімається; в) легені розширюються; г) легені звужуються; д) кров віддає легеням не потрібний для організму кисень; е) легені віддають в кров необхідний для організму кисень. Легені вкриті………..( 1 бал)Бронхіоли закінчуються……….( 1 бал)Вміст кисню у вдихуваному повітрі…….( 1 бал)Гази можуть рухатися завдяки………………….( 1бал)Під час ковтання вхід до гортані закривається………..( 1бал)Дихальні рухи регулюються…………………………………….( 1 бал)Між голосовими зв'язками є……………………………………….( 1бал)Гемоглобін еритроцитів бере участь у перенесенні…………………( 1бал)

Номер слайду 5

Профілактика захворювань дихальної системи дихання та їхppt_xxshearppt_x

Номер слайду 6

Мета уроку: Розширити, систематизувати знання про захворювання дихальних шляхів; з'ясувати причини виникнення хвороб, спосіб їх розповсюдження, перебіг, наслідки, засоби профілактики; спонукати учнів до ведення здорового способу життя. виховувати в учнів дбайливе ставлення до свого здоров'я; додержуватись загальних гігієнічних правил; уміти застосовувати народні методи лікування, загартовувати організм; систематично займатися дихальними вправами і спортом; здійснювати екологічне і естетичне виховання.

Номер слайду 7

Тема уроку: Хвороби органів дихання та їх профілактика План1. Повітряно-крапельні інфекції.2. Соціально-небезпечні хвороби органів дихання.3. Основні заходи профілактики захворювань органів дихання.

Номер слайду 8

Проблемне питання: Як ви вважаєте, від чого залежить стан вашого здоров’я?

Номер слайду 9

Працюємо разом!2. Не забуваємо про цінне джерело знань, наш підручник!3. ВАШЕ ЗАВДАННЯ ПРОЧИТАТИ МАТЕРІАЛ ПІДРУЧНИКА НА СТР.4. НАКРЕСЛИТИ ТАБЛИЦЮ ЗА ПОДАНИМ ШАБЛОНОМ: НАЗВА ЗАХВОРЮВАННЯ ПРИЧИНИ ВИНИКНЕННЯСИМПТОМИ ЗАХВОРЮВАННЯ Захворювання, які передаються повітряно - крапельним шляхом. ГРВІЗбудники – група респіраторних вірусів(аденовірус, риновірус,коронаровірус)Нежить, сухий кашель, відчуття дряпання в горлі, підйом температури тіла. кон'юнктивіт. Коклюш. Збудник – паличка роду Бордетела - B. Pertussis. Незначне підвищенням температури,нежить, напади спазматичного кашлю. Туберкульоз. Збудник – паличка Коха. Ця інфекція здатна вражати будь-який орган, але найчастіше вражаються легені. Незначне підвищення температури тіла, зниження апетиту, прискорене серцебиття, рясне потовиділенняppt_xxshearppt_x

Номер слайду 10

НАЗВА ЗАХВОРЮВАННЯПРИЧИНИ ВИНИКНЕННЯСИМПТОМИ ЗАХВОРЮВАННЯБронхіт (ускладнення після простудного або вірусного захворювання)Віруси, бактерії, переохолодження, куріння та інші. В залежності від форми бронхіту, є гостра та хронічна форма захворювання:підвищення температури, біль за грудиною, сильний кашель. Грип. Збудники - типи вірусів грипу. А, В, С. Вони утворюють родину ортоміксовірусів. Різкий головний біль, поява ломоти у всьому тілі, особливо в ногах, сухий кашель, нудота і блювання, а також підвищення температури, що не спадає протягом декількох днів. Дифтерія. Збудник - коринебактерії дифтерії.запалення слизових оболонок носа,гортані, токсичним ураженням серцево-судинної, нервової систем і наднирникових залоз. Ангіна. Збудники – бактерії стрептококи та стафілококи, рідше пневмококи, бацили Фріндлендера та інші. Висока температура, озноб, біль при ковтанні, збільшення лімфатичних вузлів під вухами і під нижньою щелепою.

Номер слайду 11

ІНШІ ЗАХВОРЮВАННЯ ОРГАНІВ ДИХАННЯ: БРОНХІАЛЬНА АСТМАПЛЕВРИТПНЕВМОНІЯРАК ЛЕГЕНЬЕМФІЗЕМА ЛЕГЕНЬ

Номер слайду 12

СОЦІАЛЬНО-НЕБЕЗПЕЧНІ ЗАХВОРЮВАННЯ ОРГАНІВ ДИХАННЯ: ТУБЕРКУЛЬОЗ ЛЕГЕНЬ ГРИП СНІД

Номер слайду 13

ПРОФІЛАКТИКА ЗАХВОРЮВАНЬ ОРГАНІВ ДИХАННЯ Основні заходи профілактики захворювань органів дихання:1. Проведення вакцинації.2. Карантин (уникнення контактів із хворими).3. Дотримання правил особистої гігієни.4. Регулярне диспансерне обстеження.5. Підвищення опірності організму (загартування, збалансоване живлення тощо).

Номер слайду 14

ПОДИВИСЬ І ЗАПАМЯТАЙ!!!

Номер слайду 15

Народна медицина використовує рослини для лікування захворювань органів дихання. Кожний зелений листочок виділяє в повітря кисень. Хвоя сосни, смолисті тополеві бруньки, часник, цибуля виділяють фітонциди. Верба, береза, ромашка, шавлія, чебрець – чудові антисептики. Лікують туберкульоз легень настоями бруньок сосни, тополі, берези. Малина, калина, горобина – джерело вітамінів. Тож любіть природу, оберігайте її і звертайтесь до неї за допомогою. 

Номер слайду 16

Закріплення отриманих знань: Вправа «Правда чи міф» (Усно)Епідемії грипу найчастіше виникають влітку. Ніхто з наших учнів не курить. Туберкульоз найчастіше вражає печінку. Вірус грипу передається повітряно-крапельним шляхом. Хронічні палії тютюну мають білі зуби і гарний голос. В минулому навчальному році учні і вчителі хворіли на грип. При нежиті носовичок може стати джерелом повторного зараження. Треба дотримуватись правил особистої гігієни. Проходити медичні огляди кожного року дуже важливо

Номер слайду 17

Мікобактерія туберкульозу зросла в 15549 разів. Вирішення проблемного питання: Як ви вважаєте, від чого залежить стан вашого здоров’я? 

Номер слайду 18

  Рефлексія. Де в майбутньому, а можливо уже і сьогодні, ми можемо використати набуті знання?Я хочу зчитати вам побажання лікаря хворому з роману М. Павленко «Щастя»: «- Ваша хвороба вимагає простих ліків – повітря. Побільше його – і на яву, й уві сні. Навчіться дихати. Звикайте ставитися до повітря, як до їжі, пережовуйте його носовою порожниною, куштуйте, пробуйте на запах, насолоджуйтесь ним, як гурман…» Виконуйте ці поради і будете здорові. Діти, а що ви хочете побажати один одному? (Учні на зелених листочках паперу пишуть побажання, зачитують їх і прикріпляють листочки до гілочки дерева). Листочок до листочка, гарні побажання і виросло у нас «Дерево здоров’я»! Тож будьте всі здорові!

Номер слайду 19

Домашнє завдання: Опрацювати параграф Зробити реферат на тему: «Народні методи лікування захворювань дихальної системи»

Номер слайду 20

Дякую за увагу!

pptx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
4 квітня 2021
Переглядів
1697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку