Розробка підсумкової контрольної роботи з біології в 6 класі (І семестр). Включає тестові завдання із однією правильною відповіддю, завдання на встановлення відповідності, одне питання, що потребує відкритої відповіді. Обсяг завдань можна довільно змінювати, залежно від рівня підготовки учнів, змін у календарному плануванні тощо.
Варіант 1
І рівень
1.Мікробіологія – це наука про:
А.мікроскоп Б.гриби В.бактерії
2.Впреше побачив клітини в мікроскоп і ввів сам термін «клітина»:
А.Е.Руска Б.Роберт Гук В.Антоні ван Левенгук
3.Утворення батьківськими організмами нових подібних до себе дочірних особин – це:
А.розмноження Б.ріст В.розвиток
4.До елементів оптичної частини мікроскопа належать:
А.предметний столик Б.тубус В.увігнуте дзеркало
5.Органела , що забезпечує клітину енергією називається:
А.мітохондрією Б.рибосомою В.ендоплазматичною сіткою
6.Прокаріоти – організми, клітини яких:
А.мають ядро Б.не мають ядра
7.Хламідомонада має чутливе вічко, яке реагує на:
А.солоність води Б.напрямок течії В.світло
8. Під час фотосинтезу рослини:
А. поглинають О2 Б. виділяють СО2 В. виділяють О2
9. Рух одноклітинних організмів у бік подразника називатиметься:
А. позитивним таксисом Б. бічним таксисом В. негативним таксисом
10. До генеративних органів рослини відносять:
А. кореневу систему Б. пагін В. квітку
11. Бульба картоплі – це:
А. видозмінений плід Б. видозмінений корінь В. видозмінений пагін
12. Амеба протей відноситься до:
А. одноклітинних грибів Б. одноклітинних рослин В. одноклітинних тварин
ІІ рівень
1.Встановіть відповідність між органелою та функцією, яку вона виконує:
А. ядро 1.фотосинтез
Б. вакуоля 2.захист і транспорт речовин
В.хлоропласти 3.регуляція функцій, передача спадкової інформації
4.резерв води
5.запас енергії
2.Встановіть відповідність між органелою руху та організмом:
А. Інфузорія туфелька 1. війки
Б. Хламідомонада 2. псевдоподії (несправжні ніжки)
В. Амеба протей 3. джгутик (джгутики)
4. міжклітинні зв’язки
ІІІ рівень
(Завдання, що потребує розгорнутої відповіді)
Охарактеризуйте будову та функції кореня рослини. Де людина використовує видозміни коренів рослин?
Варіант 2
І рівень
1.До елементів оптичної частини мікроскопа належать:
А.предметний столик Б.тубус В.увігнуте дзеркало
2.Хламідомонада має чутливе вічко, яке реагує на:
А.солоність води Б.напрямок течії В.світло
3. До генеративних органів рослини відносять:
А. кореневу систему Б. пагін В. квітку
4. Бульба картоплі – це:
А. видозмінений плід Б. видозмінений корінь В. видозмінений пагін
5.Утворення батьківськими організмами нових подібних до себе дочірних особин – це:
А.розмноження Б.ріст В.розвиток
6.Мікробіологія – це наука про:
А.мікроскоп Б.гриби В.бактерії
7.Впреше побачив клітини в мікроскоп і ввів сам термін «клітина»:
А.Е.Руска Б.Роберт Гук В.Антоні ван Левенгук
8.Органела , що забезпечує клітину енергією називається:
А.мітохондрією Б.рибосомою В.ендоплазматичною сіткою
9. Амеба протей відноситься до:
А. одноклітинних грибів Б. одноклітинних рослин В. одноклітинних тварин
10. Рух одноклітинних організмів у бік подразника називатиметься:
А. позитивним таксисом Б. бічним таксисом В. негативним таксисом
11. Під час фотосинтезу рослини:
А. поглинають О2 Б. виділяють СО2 В. виділяють О2
12.Прокаріоти – організми, клітини яких:
А. мають ядро Б. не мають ядра
ІІ рівень
1.Встановіть відповідність між органелою руху та організмом:
А. Інфузорія туфелька 1. псевдоподії (несправжні ніжки)
Б. Хламідомонада 2. війки
В. Амеба протей 3. міжклітинні зв’язки
4. джгутик (джгутики)
2.Встановіть відповідність між органелою та функцією, яку вона виконує:
А. вакуоля 1.фотосинтез
Б.ядро 2.захист і транспорт речовин
В.хлоропласти 3.регуляція функцій, передача спадкової інформації
4.резерв води
5.запас енергії
ІІІ рівень
Охарактеризуйте будову та функції пагона рослини. Де людина використовує видозміни пагонів рослин?
Байрачна Катерина Леонідівна, вчитель біології Перковецького НВК