Вступ. Біорізноманіття
Варіант 1
1. Наука, що вивчає клітинний рівень організації життя називається:
а) морфологія; б) цитологія; в) гістологія; г) екологія.
2. Укажіть неклітинні форми життя, що становлять собою інфекційні низькомолекулярні одноланцюгові молекули РНК, які не кодують власних білків: а) пріони; б) віроїди; в) віріони; г) віруси.
3. Укажіть захворювання людини, яке спричиняють бактерії:
а) губчаста енцефалопатія; б) ендемічний зоб;
в) туберкульоз; г) поліомієліт.
4. Укажіть організм, клітина якого не мають ядра:
а) амеба протей; б) бактерія; в) хламідомонада; г) інфузорія-туфелька.
5. Визначте рівень організації життя вовка:
а) організмовий; б) тканинний; в) клітинний; г) молекулярний.
6. Укажіть віруси, які передаються статевим шляхом:
а) віспи; б) гепатиту С;
в) герпесу; г) жовтої пропасниці.
7. Установіть відповідність між біологічними системами та їхніми складовими частинами:
1 клітина А особини одного виду
2 біосфера Б органели
3 популяція В усі екосистеми нашої планети
4 екосистема Г популяції різних видів, абіотичні фактори.
8. Установіть відповідність між групою справжніх тварин і представниками:
1 Жалкі А венерин пояс, мнеміопсис
2 Плоскі черви Б аскариди, гострики
3 Круглі черви В дафнії, комарі
4 Членистоногі Г планарії, сисуни
Д актинії, гідри.
9. Як ви вважаєте, які чинники можуть знизити опірність організму до
збудників вірусних захворювань?
10. Проаналізуйте роль прокаріотів у живій природі.
11. Поясніть вираз: «Вірусні нуклеїнові кислоти є носіями генетичної
інформації, яка відіграє ключову роль у долі зараженої вірусом клітини».
12. Складіть коротку характеристику організму за критеріями виду:
Болотяна черепаха.
Вступ. Біорізноманіття
Варіант 2
1. Наука, що вивчає тканинний рівень організації життя називається:
а) морфологія; б) цитологія; в) гістологія; г) екологія.
2. Укажіть неклітинні форми життя, які є білком і здатні викликати інфекційні захворювання людини та тварин:
а) віруси; б) віроїди; в) вібріони; г) пріони.
3. Укажіть захворювання людини, яке спричиняють віруси:
а) губчаста енцефалопатія; б) ендемічний зоб;
в) туберкульоз; г) поліомієліт.
4. Укажіть прокаріотичний організм:
а) інфузорія-туфелька; б) хламідомонада; в) ціанобактерія; г) амеба протей.
5. Визначте рівень організації життя зграї вовків:
а) організмовий; б) тканинний; в) клітинний; г) популяційно-видовий.
6. Можливим способом попередження пріонного захворювання може бути:
а) профілактичне щеплення; б) використання антибіотиків;
в) введення лікувальної сироватки; г) не вживання в їжу зараженого м’яса.
7. Установіть відповідність між структурами та їх рівнем організації як біологічних систем:
1 мішаний ліс А клітинний
2 гемоглобін Б організмовий
3 еритроцит В екосистемний
4 кіт лісовий Г молекулярний.
8. Установіть відповідність між групою вищих рослин і представниками:
1 Справжні мохи А молодильники, баранець
2 Папороті Б сфагнум, політрих
3 Хвойні В туя, кипарис
4 Квіткові Г магнолія, робінія
Д щитник, орляк.
9. Складіть перелік профілактичних заходів, спрямованих на запобігання
поширенню бактеріальних інфекцій.
10. Проаналізуйте місце та роль вірусів у живій природі.
11. Поясніть, чому одноклітинна еукаріотична істота має складнішу
будову, ніж окремо взяті клітини багатоклітинного організму.
12. Складіть коротку характеристику організму за критеріями виду:
Їжак європейський.
Контроль знань
з біології з теми:
«Вступ. Біорізноманіття»
10 клас