Контрольна робота з біології за І семестр 11 класу • сімейна форма навчання

Про матеріал
Матеріал включає підбір різнорівневих завдань, які дозволять перевіряти й оцінити рівень засвоєння матеріалу з біології 11класу за І семестр навчального року в здобувачів освіти, що навчаються за сімейною формою.
Перегляд файлу

Контрольна робота з біології за І семестр 11 класу

• сімейна форма навчання

Блок запитань з критеріями оцінювання за правильну відповідь.                         

                                                                  

                                                                                               Варіант – 1

I рівень (3 бали)

У завдання 1 – 6  із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний.

Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б.

1. Вкажіть процес пристосування живих організмів до дії факторів

навколишнього середовища:                                                                                   а) гомеостаз;   б) адаптація;   в) делеція;   г) мутуалізм. 

2. Що є основними лімітуючими чинниками наземно-повітряного середовища? 

а) температура й волога;                                       б) повітря й вітер;  

в) світло й мінеральні речовини;                          г) живі організми.

 

3. Одне суцвіття кульбаби, яка росте на галявині, накрили непрозорим матеріалом. За кілька годин його зняли. Виявилось, що на відміну від інших суцвіть, досліджувані квітки були стулені. Який адаптивний ритм порушено в рослини? 

а) добовий;   б) сезонний;   в) річний;   г) місячний.

 

4.  Сукупність процесів в організмі, що виникають у відповідь на появу чужорідних біологічних молекул - це ... 

а) стрес;   б)  імунна реакція;   в)  хвороба;   г)  шок. 

 

5.  COVID-19 - це хвороба...

 а) онкологічна;  б) інвазійна;  в) інфекційна;  г) неінфекційна;  д) спадкова.

 

6  Для лікування й профілактики інфекційних та інвазійних захворювань найчастіше застосовують вакцини та сироватки. Що потрібно ввести в організм людини: 

А. для створення активного штучного імунітету? 

Б. для створення пасивного штучного імунітету? 

а) А - сироватку, Б – вакцину; 

б) А - вакцину, Б – сироватку; 

в) А - сироватку, Б – сироватку; 

г) А - вакцину, Б – вакцину.

 

IІ рівень (3 бали)

Правильно виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 0,5 б.

І. Дати визначення біологічних термінів:

1.     Мімікрія – це …… .

2.     Вакцина – це …… .

3.     Епідемічний поріг – це …… .

 

ІІ. Закінчити речення, вибравши із запропонованих термінів ОДИН:       

    

1.     бентос;  планктон;  нейстон; нектон.

2.     хижацтво;  мутуалізм;  коменсалізм;  паразитизм.  

3.     антибіотики;  антитіла;  антигени;  анатоксини.

 

1.     Сукупність організмів, які дрейфують у товщі води та не можуть активно протистояти течіям – це ______________________ .  

2.     Форма симбіозу, за якої один з симбіонтів отримує користь від сумісного існування і завдає шкоди іншому – це ___________________ .

3.     Білкові молекули, що утворюються в організмі у відповідь на дію антигенів і мають властивість вступати з ними у взаємодію – це _____________________ .

 

 

                                                  ІIІ рівень (3 бали)

Виконайте  завдань відкритої форми (1 – 2)  з розгорнутою відповіддю.

1.     Які  адаптації одноклітинних організмів дають змогу переживати періоди несприятливих умов?  

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

2.     Назвати та обґрунтувати поведінкові фактори, що можуть бути причиною неінфекційних захворювань?  Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.

 

 

ІV рівень (3 бали)

Виконайте  завдань відкритої форми (1 – 2)  з розгорнутою відповіддю.

1.     Чому тремтіння ссавців та людини під час переохолодження має адаптивне значення? Як спрацьовує механізм такої адаптації?  Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.

 

2.     Чому для утворення стійкого імунітету потрібна ревакцинація? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

 

 

pdf
Додано
2 лютого
Переглядів
1337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку