Контрольна робота з біології за І семестр 11 класу
• сімейна форма навчання
Блок запитань з критеріями оцінювання за правильну відповідь.
Варіант – 1 |
I рівень (3 бали) У завдання 1 – 6 із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний. Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б. |
1. Вкажіть процес пристосування живих організмів до дії факторів навколишнього середовища: а) гомеостаз; б) адаптація; в) делеція; г) мутуалізм. |
2. Що є основними лімітуючими чинниками наземно-повітряного середовища? а) температура й волога; б) повітря й вітер; в) світло й мінеральні речовини; г) живі організми.
|
3. Одне суцвіття кульбаби, яка росте на галявині, накрили непрозорим матеріалом. За кілька годин його зняли. Виявилось, що на відміну від інших суцвіть, досліджувані квітки були стулені. Який адаптивний ритм порушено в рослини? а) добовий; б) сезонний; в) річний; г) місячний.
|
4. Сукупність процесів в організмі, що виникають у відповідь на появу чужорідних біологічних молекул - це ... а) стрес; б) імунна реакція; в) хвороба; г) шок.
|
5. COVID-19 - це хвороба... а) онкологічна; б) інвазійна; в) інфекційна; г) неінфекційна; д) спадкова.
|
6 Для лікування й профілактики інфекційних та інвазійних захворювань найчастіше застосовують вакцини та сироватки. Що потрібно ввести в організм людини: А. для створення активного штучного імунітету? Б. для створення пасивного штучного імунітету? а) А - сироватку, Б – вакцину; б) А - вакцину, Б – сироватку; в) А - сироватку, Б – сироватку; г) А - вакцину, Б – вакцину.
|
IІ рівень (3 бали) Правильно виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 0,5 б. |
І. Дати визначення біологічних термінів: 1. Мімікрія – це …… . 2. Вакцина – це …… . 3. Епідемічний поріг – це …… . |
|
ІІ. Закінчити речення, вибравши із запропонованих термінів ОДИН:
1. бентос; планктон; нейстон; нектон. 2. хижацтво; мутуалізм; коменсалізм; паразитизм. 3. антибіотики; антитіла; антигени; анатоксини.
1. Сукупність організмів, які дрейфують у товщі води та не можуть активно протистояти течіям – це ______________________ . 2. Форма симбіозу, за якої один з симбіонтів отримує користь від сумісного існування і завдає шкоди іншому – це ___________________ . 3. Білкові молекули, що утворюються в організмі у відповідь на дію антигенів і мають властивість вступати з ними у взаємодію – це _____________________ .
|
ІIІ рівень (3 бали) Виконайте завдань відкритої форми (1 – 2) з розгорнутою відповіддю. |
1. Які адаптації одноклітинних організмів дають змогу переживати періоди несприятливих умов? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б. 2. Назвати та обґрунтувати поведінкові фактори, що можуть бути причиною неінфекційних захворювань? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.
|
ІV рівень (3 бали) Виконайте завдань відкритої форми (1 – 2) з розгорнутою відповіддю. |
1. Чому тремтіння ссавців та людини під час переохолодження має адаптивне значення? Як спрацьовує механізм такої адаптації? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.
2. Чому для утворення стійкого імунітету потрібна ревакцинація? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
|