Контрольна робота з біології за курс 11 класу • екстернатна форма навчання

Про матеріал
Матеріал включає підбір різнорівневих завдань, які дозволять перевіряти й оцінити рівень засвоєння матеріалу з біології за курс 11 класу в здобувачів освіти, що навчаються за екстернатною формою здобуття освіти.
Перегляд файлу

Контрольна робота з біології за курс 11 класу

• екстернатна форма навчання

Блок запитань з критеріями оцінювання за правильну відповідь.                          Варіант – 1 

I рівень (3 бали)

У завдання 1 – 6  із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний.

Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б.

1. Одне суцвіття кульбаби, яка росте на галявині, накрили непрозорим матеріалом. За кілька годин його зняли. Виявилось, що на відміну від інших суцвіть, досліджувані квітки були стулені. Який адаптивний ритм порушено в рослини?

а) добовий;   б) сезонний;   в) річний;   г) місячний.

 

2. Для лікування й профілактики інфекційних та інвазійних захворювань найчастіше застосовують вакцини та сироватки. Що потрібно ввести в організм людини: 

А. для створення активного штучного імунітету? 

Б. для створення пасивного штучного імунітету?  

а) А - сироватку, Б – вакцину; 

б) А - вакцину, Б – сироватку; 

в) А - сироватку, Б – сироватку; 

г) А - вакцину, Б – вакцину.

 

3.  Як  називається  угрупування  організмів,  штучно створених для отримання сільськогосподарської  продукції?  

а) екосистема;   б) біогеоценоз;   в) агроценоз;   г) популяція.

 

4. До стійких забруднювачів навколишнього середовища належить:

а) бавовна;   б) папір;   в) поліетилен;   г) харчові відходи.

 

5. Виберіть вид тварини, який занесений до Червоної книги України:

а) жук колорадський;   б) скойка перлова;   в) їжак вухатий;   г) лисиця руда. 

 

6. За допомогою генетично модифікованих бактерій у промислових масштабах виробляють:  

а) людський інсулін;   б) ламінарин;   в) крохмаль;   г) лимонну кислоту. 

 

IІ рівень (3 бали)

І. Закінчіть речення (1 – 2), вибравши із запропонованих термінів ОДИН.     Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б.

1.     Сукупність організмів, які дрейфують у товщі води та не можуть активно протистояти течіям – це __________________ .  

2.     Форма симбіозу, за якої один з симбіонтів отримує користь від сумісного існування і завдає шкоди іншому – це ___________________ .  

1.     бентос;  планктон;  нейстон;  нектон.

2.     хижацтво;  мутуалізм;  коменсалізм;  паразитизм.  

 

ІІ. Установіть відповідність між імунобіологічними препаратами та визначеннями.

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.

 

1.   Вакцини        А. Продукти життєдіяльності живих клітин, що пригнічують бактерії, гриби

2.   Пробіотики   Б. Препарати з ослаблених збудників хвороб, застосовують для формування набутого активного імунітету

3.   Імуноглобулін В. Бактеріальні препарати, що відновлюють мікрофлору кишечнику

4.   Антибіотики Г. Білкові речовини, що є противірусними засобами

      Д. Препарати, що містять антитіла, підвищують                                               неспецифічну опірність організму

 

                                                  ІIІ рівень (3 бали)

Виконайте завдань відкритої форми (1 – 3) з розгорнутою відповіддю.

Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

1.     Чому тремтіння ссавців та людини під час переохолодження має адаптивне значення? Як спрацьовує механізм такої адаптації?  

 

2.     Відомо, що консументи можуть належати до різних трофічних рівнів.

Чим визначається належність консументів до певного трофічного рівня?  

 

3.     У чому полягає перевага добору за молекулярними маркерами?  

 

 

ІV рівень (3 бали)

Виконайте завдань відкритої форми (1 – 3)  з розгорнутою відповіддю.

Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

1.     Які показники характеризують стан популяції?  

 

2.     Які дослідження обов'язково має провести людина, щоб вирішити, інтродукувати певний вид організмів чи ні?

 

3.     Чому для утворення стійкого імунітету потрібна ревакцинація?

 

 

pdf
Додано
2 лютого
Переглядів
487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку