Контрольна робота з біології за ІІ семестр 9 клас

Про матеріал

Контрольна робота з біології за ІІ семестр охоплює наступні теми:

1. Закономірності успадкування ознак

2. Еволюція органічного світу

3. Біорізноманіття

4. Надорганізмові біологічні системи

5. Біологія як основа біотехнології та медицини

Перегляд файлу

 

Контрольна робота з біології за  ІІ семестр охоплює наступні теми:

  1. Закономірності успадкування ознак
  2. Еволюція органічного світу
  3. Біорізноманіття
  4. Надорганізмові біологічні системи
  5. Біологія  як основа біотехнології та медицини

                             

І рівень Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді (0,5 б.)

1. Утворення двох видів птахів, які мали спільного предка, на сусідніх островах є прикладом видоутворення:

 а) алопатричного в) шляхом схрещування

б) симпатричного   г) шляхом поліплоїдії

2. Спеціальна молекула ДНК, сконструйована на основі ДНК вірусів або плазмід, яка містить потрібний ген, здатна транспортувати його в клітину й забезпечити його вбудовування в її генетичний апарат, — це:

а) оперон б) ген в) вектор г) екзон

3. Скільки типів гамет може утворити організм з генотипом АaВbСС?

А2     Б4    В8    Г12

4. Дальтонізм - особливість зору, що успадковується і проявляється в нездатності розрізняти червоний та зелений кольори. Дальтонізм у двадцять разів частіше проявляється у чоловіків, ніж у жінок. Як це можна пояснити?

А) ген дальтонізму зчеплений з Х-хромосомою

Б) ген дальтонізму зчеплений з Y-хромосомою

В) ген дальтонізму зчеплений з І(0) групою крові

Г) ген не зчеплений зі статтю, а зчеплений з першою хромосомою

5. Організми, клітини яких не містять ядра:

а) тільки бактерії б) тільки бактерії та архебактерії

 в) тільки архебактерії й еукаріоти г) бактерії, архебактерії й еукаріоти

6.Установіть тип взаємодії неалельних генів, при якому ген однієї алельної пари пригнічує дію домінантного гена іншої алельної пари.

А) повне домінування   Б )епістаз   В) комплементарність   Г) полімерія 

ІІ рівень. Оберіть кілька вірних відповідей (одне питання - 1бал)

7. Оберіть організми , для яких характерні слідуючі особливості будови та життєдіяльності:

Не мають клітинної стінки. У клітинах ядро зазвичай одне. Гетеротрофи.

а) холерний вібріон, б) мікориза, в) тихоходка, г) мукор,

 д) павук-птахоїд, е) наутілус

 

 

8. Оберіть, які з організмів належать до редуцентів:

А) судак б) карась в) річковий рак г) дощовий черв’як д) орел е) жук-гнойовик

9.  Клітинні форми життя поділили на домени :

а)  Бактерії, б) Археї, в) Гриби, г) Віруси,  д) Тварини, е) Рослини, є) Еукаріоти.

ІІІ рівень. (одне питання - 1бал)

10. Установіть відповідність між фактором еволюції (1–3) та його описом (А–Г):

1.міграції                      

А) диференційоване виживання більш пристосованих до певних умов    існування особин у популяції

 

2.природний добір (груповий добір)     

Б) переміщення особин з однієї популяції в іншу або на нові території

 

3.хвилі популяції        

В) розділення популяцій одного виду через виникнення між ними  якихось бар’єрів (фізичних або екологічних)

 

4. ізоляція

 Г) коливання чисельності природних популяцій внаслідок кліматичних, біологічних або інших факторів

 

11. Напишіть назви центрів походження рослин, у яких було одомашнено перелічені види.

Сорго, кава, кавун, кола, кунжут

Кукурудза, какао, батат, соняшник, тютюн

Пшениця, жито, ячмінь, горох, слива, груша, фінікова пальма

Баклажан, лимон, манго, гречка, огірок

 

а)

б)

в)      

г)

12. Напишіть назви компонентів біосфери, до яких належать указані списки об’єктів.

Бактерії, рослини, тварини, гриби

Базальт, граніт

Ґрунт, мул

Вугілля, торф, крейда, кисень і вуглекислий газ атмосфери

А)

Б)

В)

Г)

ІV рівень ( одне питання – 1,5  бала )

13. Розв’яжіть задачу на дигібридне схрещування.

 (оформити згідно форми запису)

 Довгошерстого  гетерозиготного чорного самця морської свинки схрестили з світлою  короткошерстою самкою. Визначте  потомство від морських свинок, якщо чорна і довга шерсть є домінуючими проявами ознак, а світла і коротка  шерсть – рецесивна ознака.

14. Дайте розгорнуту відповідь на питання

Порівняйте класичну селекцію і технології з використанням рекомбінантної ДНК.(спільні та відмінні риси; тривалість; кількість задіяних генів; методи; призначення; наслідок і т.д)

docx
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
27 квітня 2023
Переглядів
575
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку