Контрольна робота з біології за рік для учнів 6 класів
І рівень (кожна відповідь 0,5 бала)
1.Наука, що вивчає рослини, називається
а) зоологія;
б) генетика;
в) ботаніка;
г) анатомія.
2. Органела, що переважає у рослинних клітинах:
а)хлоропласти;
б) мітохондрії;
в) вакуолі;
г) лізосоми.
3. В яких рослин є видозміни кореня:
а)
горох;
б) петрушка;
в) буряк;
г) пирій.
4.За річними кільцями можна визначити:
а) вид дерева;
б) вік дерева;
в) сторони горизонту;
г) висоту дерева.
5. До чинників неживої природи належать:
а)сонячне світло;
б) збудники інфекційних хвороб;
в) забруднення води промисловими відходами;
г) забруднення грунтів отрутохімікатами.
6. Рослини, які оселяються на відкритих, добре освітлених місцях, є
а) тіньовитривалими;
б) світлолюбивими;
в) посухостійкими;
г) тіньолюбивими.
ІІ рівень( кожна відповідь 1 бал)
Доповніть незакінчені речення:
ІІІ рівень (кожна відповідь 1,5 бала)
1.Розподіліть перелічені групи бактерій за способом живлення:
Спосіб живлення: Групи бактерій:
Автотрофний; ціанобактерії;
Гетеротрофний; грунтові бактерії;
Паразитичний; молочнокислі бактерії
Сапрофітний залізобактерії;
туберкульозна паличка;
гнильні бактерії;
букльбочкові.
2.Дайте визначення термінам: симбіоз, фотоперіодизм, екологічні фактори.
ІУ рівень
1. Проаналізуйте взаємозв'язки, що складаються між рослинами і тваринами
2.Висловте власну думку щодо того, чому на окремих територіях звичайні їстівні гриби стають небезпечними для здоров'я людини.
3.За якими ознаками рослини заносять до Червоної книги.
Контрольна робота з біології за рік для учнів 6 класів
І рівень (кожна відповідь 0,5 бала)
1.Наука, що вивчає рослини, називається
а) зоологія;
б) генетика;
в) ботаніка;
г) анатомія.
2. Органела, що переважає у рослинних клітинах:
а)хлоропласти;
б) мітохондрії;
в) вакуолі;
г) лізосоми.
3. В яких рослин є видозміни кореня:
а)
горох;
б) петрушка;
в) буряк;
г) пирій.
4.За річними кільцями можна визначити:
а) вид дерева;
б) вік дерева;
в) сторони горизонту;
г) висоту дерева.
5. До чинників неживої природи належать:
а)сонячне світло;
б) збудники інфекційних хвороб;
в) забруднення води промисловими відходами;
г) забруднення грунтів отрутохімікатами.
6. Рослини, які оселяються на відкритих, добре освітлених місцях, є
а) тіньовитривалими;
б) світлолюбивими;
в) посухостійкими;
г) тіньолюбивими.
ІІ рівень( кожна відповідь 1 бал)
Доповніть незакінчені речення:
ІІІ рівень (кожна відповідь 1,5 бала)
1.Розподіліть перелічені групи бактерій за способом живлення:
Спосіб живлення: Групи бактерій:
Автотрофний; ціанобактерії;
Гетеротрофний; грунтові бактерії;
Паразитичний; молочнокислі бактерії
Сапрофітний залізобактерії;
туберкульозна паличка;
гнильні бактерії;
букльбочкові.
2.Дайте визначення термінам: симбіоз, фотоперіодизм, екологічні фактори.
ІУ рівень
1. Проаналізуйте взаємозв’язки, що складаються між рослинами і тваринами
2.Висловте власну думку щодо того, чому на окремих територіях звичайні їстівні гриби стають небезпечними для здоров’я людини.
3.За якими ознаками рослини заносять до Червоної книги.
Контрольна робота з біології за рік для учнів 8 класів
І рівень (кожна відповідь 0,5 бала)
1. Зоологія є складовою частиною:
А) біології;
Б) ботаніки;
В) цитології;
Г) генетики.
2. Найменшою класифікаційною одиницею в царстві Тварини є:
А) рід;
Б) порядок;
В) вид;
Г) клас.
3. Визначте представника підцарства Найпростіші:
А) Вірус грипу
Б) Людська аскарида;
В) інфузорія туфелька;
Г) мукор.
4. Назвіть місце в організмі людини, де може паразитувати печінковий сисун.:
А) тонкий кишечник;
Б) легені;
В) шлунок;
Г) пряма кишка.
5.За якою ознакою дощового черв’яка зараховують до типу кільчасті черви :
А) від здатності звиватися у кільця;
Б) від того, що його тіло поділено на сегменти,
В) від того, що на перерізі має округлу форму;
Г) від того, що нори у грунті має округлу форму
6. Молюск, для якого характерний реактивний рух:
А) мідія;
Б) кальмар;
В) ставковик великий.
ІІ рівень( кожна відповідь 1 бал)
Доповніть незакінчені речення:
ІІІ рівень (кожна відповідь 1,5 бала)
ІУ рівень
1. Доведіть,що ссавці – найбільш організовані хребетні тварини
2. .За якими ознаками тварини заносять до Червоної книги.
3. Яке значення тварин у житті людини
Контрольна робота з біології за рік для учнів 10 класу
І рівень (кожна відповідь 0,5 бала)
1. Укажіть атом, який входить до складу молекули гемоглобіну
А) Купрум;
Б) Кальцій;
В)Калій;
Г) Ферум.
2. Назвіть сполуки, розчинні у воді:
А) Віск;
Б) Глюкоза;
В) Крохмаль;
Г) Каратин.
3.Назвіть сполуку, яка передає спадкову інформацію з ядра до місця синтезу білків:
А) ДНК;
Б) іРНК;
В) рРНК;
Г) тРНК
4.Вкажіть організми клітин, здатні до фагоцитозу:
А) бактерії;
Б) гриби;
В) рослини;
Г) тварини.
5.Назвітьпрізвище вченого, який запровадив термін «клітина»:
А) Р.Гук;
Б) Т.Шванн;
В) М.Шлейден;
Г) Р.Вірхов.
6. .Назвіть органели, яким притаманний певний ступень автономії:
А)лізосоми;
Б) мітохондрії;
В) комплекс Гольджи;
Г)ендоплазматична сітка.
ІІ рівень( кожна відповідь 1 бал)
Виберіть із запропонованих відповідей 2 правильні
А) бактеріофаг Т4
Б) вірус тютюнової мозаїки;
В)ВІЛ
Г) вірус герпісу.
2. Укажіть організми, які належать до прокаріотів:
А) стафілококи;
Б) пріони;
В)Віруси;
Г)ціанобактерії.
3.Укажіть функції, які виконують спори бактерій:
А) розмноження;
Б) синтез білків;
В) переживання несприятливих умов;
Г) поширення
ІІІ рівень( кожна відповідь 1 бал)
Установіть відповідність між біологічними процесами та місцем їх перебігу
Біохімічні процеси |
Місце перебігу |
А Світлова фаза фотосинтезу |
1. Зернистаендоплазматична сітка. |
Б. Цикл три карбонових кислот |
2. Ядро |
В. Подвоєння ДНК |
3.Мітохондрії |
|
4. Тилакоїди. |
Визначте, які типи живлення притаманні перерахованим організмам:
Тип живлення. |
Представники |
А. Автотрофи. |
1. Евглена зелена. |
Б. Міксотрофи |
2. Амеба протей. |
В. Гетеротрофи |
3. Кишкова паличка |
|
4. Вольвокс |
Установіть відповідність між клітинами організму тварин і людини та тканинами, які до них належать.
Клітини |
Тканини |
А. Нейроглії. |
1. Кров. |
Б. Лейкоцити. |
2. Хрящова. |
В. Остеоцити. |
3. Ретикулярна. |
Г. Хондроцити |
4. Нервова. |
|
5. Кісткова |
ІУ рівень
1 Чому гомеостаз є необхідною умовою існування будь – якого організму? Відповідь обґрунтуйте.
2. Яке біологічне значення утворення функціональної системи органів?
3. Чому будь – який організм є відкритою системою? Відповідь обґрунтуйте.