Контрольна робота з читання 4 клас

Про матеріал

Читання мовчки 4 клас. Прочитай текст мовчки. Виконай завдання, подані після тексту. Оцінювання читання мовчки здійснюється за двома параметрами: розумінням прочитаного та швидкістю читання. Перевірка вміння читати мовчки здійснюється фронтально, учні одержують тексти, які допомагають з'ясувати, чи розуміють учні суть того чи іншого факту, події, чи можуть встановити логічний зв'язок між фактами, як розуміють загальний зміст прочитаного тощо. Розуміння прочитаного виявляється за допомогою тестової перевірки.

Перегляд файлу

Контрольна робота    Читання мовчки. 

 

Дата _____________________________________

Прізвище та ім'я учня ___________________________________

І варіант

Прочитай уважно текст

Джерельце

 Пішли якось дідусь з онуком по гриби. Довго блукали поки назбирали повні козубні. З повними козубнями важкувато, і день якраз видався спекотливий, душний. Вирішили відпочити.

 Саме, як на згад, і весела галявинка з березняку вигулькнула. Трава на ній зелена , свіжа, а в траві вітерець з сонячним зайчиком у квача бавляться.

- Як гарно! – зрадів онук. – Дідусю, давай тут перепочинемо! Он і дерево лежить.

 Сіли на вивертень. Дідусь дістав окраєць хліба, розламав навпіл.

- Ах, до хлібця та ще б ковток водиці, - зітхнув дідусь.

- Ой, дідусю, тут хтось є! – прошепотів онук.

Прислухались.

- А й справді, внучку, ніби вода дзюрчить. Ану поглянь кругом. Ти гострозорий, може, і знайдеш.

 Подивився хлопчик навкруг. Бачить, під кущем, з-під моховитого каміння, вода сочиться.

 Тільки викопав він один камінець, - звідти як лине струминка! Та холодна, чиста!

 «Джерело , криничка, сонячна водичка!» - заспівав радісно хлопчик.

 Напились вони досхочу, а дідусь і каже:

- Давай, внучку, зробимо так, щоб усім було приємно пити з джерельця.

 Знайшли вони суху гілку, вистругав з неї дідусь жолобок і приєднав до струминки. Зробив кухлик з березової кори – кожний тепер нап'ється з джерельця.

 Оглянули свою роботу – до ладу вийшло.

 Напились ще на прощання і пішли додому.

Тільки їх не стало видно, як вискочив на галявину Заєць. Так і завмер від здивування.

- Ох ти, звідки тут джерельце взялося?

І закричав захоплено на весь ліс:

- Ого-го! Я знайшов  джерельце! Я знайшов джерельце!

 Голодний вовк почув, як Заєць кричав, думає: «Цікаво, чого це Зайчисько так радіє? Піду подивлюсь».

 А у вовка, як завжди, нікудишні справи. Усі від нього ховаються, усі тікають. А ще, як на зло,собаки всю шкуру порвали, ледве ноги виніс.

 Приплентався вовк на галявину, побачив джерельце.

- Хоч води нап'юся з голоду, і то легше.

Ковтнув раз, другий, третій.

- Та ж хороша джерельна водичка! – крякнув. – Це добре, що я джерельце знайшов, а то хоч пропадай.

 Напився вовк, що вже і дихати ніяк. Побіг геть.

 Продирається вовк крізь хащі, назустріч ведмідь тупає, з малинника  вертається. Мишко боки потирає, очі задоволено мружить,так наївся малини. Питає:

- Гей, Вовчище, не знаєш, де тут можна води напитися?

- Іди прямо, там на галявині джерельце б'є. Я знайшов.

Заспішив ведмідь. Припав до джерельця – відірватися не може.

- Щастя яке! – радіє. – Не щодня таке чудо зустрінеш!

Прийшли знову якось у ліс дідусь з онуком, дивляться: біля джерельця слідів різних – видимо-невидимо.

- Дивись, онучку, скільки друзів у маленького джерельця, -  посміхнувся дідусь. – І всіх джерельце радує. (А. Сахаров. 389 слів)

 

                                       Виконай завдання

  1. Визнач жанр прочитаного твору

          А) Оповідання. 

Б) Казка.

В) Легенда.

 

  1. На що натрапили дідусь з онуком  в лісі на зеленій галявині?

          А) На озерце.

          Б) На потічок.

          В) На джерельце.

 

  1. Що зробили дідусь з онуком із джерельцем?

         А) Засипали землею.

         Б) Нічого не робили.

         В) Зробили так, щоб усім було приємно пити.

 

  1. Якими словами найточніше виражена основна думка твору?

А) Всім потрібно берегти природу і примножувати її багатства.

Б) Охороняти  тварин.

В) Економити і берегти воду.

 

    5.Установи відповідність між словами і їхніми лексичними значеннями.

 

Козубні                                       дерево, вивернуте вітром з коренем

вивертень                                    добре бачить

гострозорий                                дуже багато

видимо-невидимо                        погані справи

нікудишні справи                        кошики для грибів

до ладу вийшло                          зробили дуже гарно

 

 

6. Як  би могли  розвиватися події, коли б дідусь із онуком не знайшли джерельце та не  зробили так, щоб усім було приємно пити з нього. Обгрунтуй свою думку.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота     Читання мовчки.                            

                                     Дата_____________________________________

Прізвище та ім'я учня_____________________________________

ІІ варіант

Прочитай уважно текст

Старий рибалка

Старий рибалка, тіпаючись від холоду, йшов із гаю  й ніс на спині оберемок дров. Важко ступаючи, йшов він по вкритій снігом землі повз хату козака, що доглядав ліс, і хотів перейти через міст до своєї оселі.

 - Де це ти взяв дров? – гукнув козак, мов із під землі виросший перед дідом. – Це дрова не твої! Ти їх украв!

 - Я їх не крав, добрий чоловіче, злякавшись прошепотів рибалка.

 - Що ти мене обдурюєш! Учора я тільки зрубав дерево.

 - Ні, чоловіче, це я зібрав по гілочці правдиво та чесно, відказав рибалка.

 - Брешеш, стара собако! Давай їх сюди!

 - Подивись  це ж самі тільки маленькі сухі гілочки, що я повідкопував біля дерева під снігом.

 - Твоя брехня тобі й трошки не поможе, сказав козак рибалці, хоч і бачив, що той правду каже.

 Козак схопив оберемок дров і поніс до хати. Рибалка сумно подивився на козака, і сльози закапали у нього з очей.

 Минуло кілька днів. Надворі потеплішало, зробилася весна, по річці несло кригу. З міста прийшов козаків син і хотів перейти через міст. Він не наважувався йти, але батько гукнув до нього: «Йди швидше, міст не переломиться». І син побіг. Тільки забіг на міст, як ось крига штовхнула його, міст захитався і упав у воду; вкупі з ним впав і хлопець. Батько кинувся був за човном, але на тім березі, де він був, човна не було. Батько бігав по березі, ламав руки і кричав. У цей самий час старий рибалка витягував свого човна із води  і тільки побачив, що сталося з хлопцем, зіпхнув човен у воду, сів у нього і поїхав рятувати козакового сина. Щасливо витяг рибалка із води хлопця, посадив у човен і привіз до берега.

 - Ось я віддаю тобі сина назад, -  промовив він люб'язно  до козака, він здоровий, тільки трохи перелякався.

 - Прости мене, любий діду! – обізвався він нарешті. Сльози бриніли у нього на очах. – Прости мене за моє до тебе немилосердіє! – із цими словами обняв діда і поцілував.

 - Хай тебе Бог простить, а я на тебе й не сердився! – відказав ласкаво рибалка і пішов додому.                               (С. Черкасенко. 343 слова)

 

 

                                                  Виконай завдання

  1. 1. Визнач жанр твору.

 А) Казка.

      Б ) Оповідання.

 В) Легенда.

 

  1. В якому реченні описано, як козак усвідомлював, що він даремно ображає рибалку.

         А) «Козак схопив оберемок дров і поніс до хати»

 Б) «Твоя брехня тобі не допоможе, - сказав козак рибалці, хоч і бачив, що той правду каже».

 В) «Подивись, це ж самі тільки маленькі  сухі гілочки…».

 

  1. Якими словами  автор передає переживання батька за сина.

          А) «… батько гукнув до сина: «Йди швидше, міст не переломиться!»

 Б) «З міста прийшов син козаків і хотів було перейти міст.»

 В) «Батько бігав по березі, ламав руки і кричав».

 

  1. Обери рядок, із якого ми дізнаємося, що рибалка простив лісника.

          А) «Хай тебе Бог простить, а я на тебе й не сердився.»

 Б) «Щасливо витяг рибалка з води хлопця…».

 В) «Козак не вірив своїм очам і довго стояв засоромлений.»

 

5.Встанови послідовність подій у творі С. Черкасенка «Старий рибалка». Постав цифри у порожні клітинки.

 

  Син  козака упав з мосту у воду.

  Козак  попросив прощення у рибалки.

Козак образив рибалку і забрав дрова.

 Рибалка ніс оберемок дров.

Старий рибалка врятував сина козака.

 

6.Прочитавши цей твір, які поради ти можеш дати своїм друзям? Запиши коротке міркування.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Використана література

  1. Додаток до наказу МОН України від 19. 08. 2016 року № 1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних  досягнень учнів початкової школи.»
  2. Дівакова Іванна. Аудіювання на уроках української мови у 2 – 4 класах. Видання друге, перероблене.- Тернопіль: Підручники і посібники, 2002. – 48с.

 

 

 

doc
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
13333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку