Урок. Оксана Сенатович «Безцінні скарби»

Про матеріал

Тема: Що є безцінним скарбом у нашому житті? Оксана Сенатович «Безцінні скарби»

Мета: ознайомити учнів з творчістю Оксани Сенатович ; ознайомити з її твором «Безцінні скарби»; вчити розкривати основну думку твору; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв`язне мовлення учнів; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Мовленнєва розминка

  • 1.Артикуляційна розминка «Лопаточка»

Широким я язик зроблю,

На нижню губу покладу.

Гарна вийшла і пласка

Моя лопатка з язика.

Жаль, така лопатка

Не скопає грядки


(Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу.

Слідкувати, щоб язик не дрижав. Утримувати у такому положенні протягом

10–15 секунд.)

2. Робота над скоромовкою.

Жили-були 3 китайця:

Як, Якціндрак, Як-Ціндрак-Ціндракаконі.

Жили-були 3 китайки:

Ціпа, Ціпа-Дрипа, Ціпа-Дрипа-Лімпомпоні.

Ось вони побралися:

Як на ципе, Якціндрак на ципе-Дріп, Як-Ціндрак-Ціндракаконі з Ціпа-Дрипа-Лімпомпоні.

  • 2.Гра «Встав букву»
  • Замість першої рисочки підставляти букву «е», а замість другої – «а».
    Т – м - в – н - сп – к –
    Г – н - тв. – рд - р – дьк –
    Сц – н - в – рб - з – бр –
    Д – сн - в – сн - р – бр –
    П – н – л м – д – ль м – т – л
    Т - - тр ф – рм - с – стр –
    Ст. – жк - м – ж - г – кт – р
    Кр – йд - п – к – р Ст – ф -

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Гра « я – тобі, а ти – мені». Учні ставлять один одному запитання на основі прочитаного твору А.Григорука « Гра в шашки».

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1. Гра «Дешифрувальник»


1-й ряд: 13494664 ( безцінні)

2-й ряд: 851714 ( скарби)

  • 3.Тлумачний словничок
  • Безцінний - Якому не можна скласти ціни; дуже цінний, дуже дорогий. Який має дуже велике значення для кого-небудь.

Скарб - Коштовності, гроші, цінні речі. Духовні та культурні цінності, які створила людина. Людина або річ особливо потрібна, дорога для когось. Багатство розуму, почуттів.

  • -Подумайте, а що для вас є безцінним скарбом?
  • -Сьогодні ми ознайомимось з оповідання Оксани Сенатович «Безцінні скарби».

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Ознайомлення з життя і творчістю письменниці. С.62

- де народилася письменниця?

- чи можемо ми говорити., що вона наша землячка? Чому?

- які збірки Оксани Сенатович вам запамяталися?

2. Читання тексту Михайла Коцюбинського (с. 67–68)

  • Ø комбіноване читання «вчитель – учні».

- назвіть всіх персонажів твору.

- Куди зібралися дорослі з дітьми?

- чому розплакалася Квітка?

- розкажіть, як вони вибирали морозиво?

3. Словникова робота.

Вправа «Олівець»

Під час читання учні олівцем позначали слова, які їм невідомі. Опрацювання незрозумілих слів.

4. Фізкультхвилинка

5. Читання твору учнями «ланцюжком»

— Від чийого імені ведеться в тексті розповідь?

6. Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання

Прочитайте:

- Як заспокоїла Квітку пані Будьласка.

- Прочитайте, як Квітка і її дядечко з`їли морозиво?

- Якими словами вуйко Пампулько і пані Будьласка обмінялися компліментами ( тобто приємними, любязними словами)

7. «Попрацюй в парі»

1. Знайдіть рядки, у яких ідеться про безцінний скарб українського народу. Спробуйте пояснити цю думку.

2. Поясніть, чому Павлик не хотів, щоб за морозиво розплачувалися старовиною монетою?

3. Розкажіть, як відпочили дорослі і діти, що запам`ятається кожному від цієї зустрічі?

8. Різновиди читання

1) Читання «Вовк-Заєць» у парах із сусідом по парті.

2) Гра «Дочитай речення до кінця».

- від самої думки…

- він насупився…

- вуйко захоплювався…

- з такої нагоди…

- квітка хотіла замовити….

9. «Попрацюй у групі»

Висловіть міркування, чому оповідання називається «Безцінні скарби»

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Закінчи речення»

  • Ø Сьогодні на уроці я вчився...
  • Ø Мені було цікаво...
  • Ø Свою роботу на уроці оцінюю...
  • Ø y Урок завершую... настроєм.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Перлинка с.62-65 виразно читати та підготувати запитання .

Перегляд файлу

Тема: Що є безцінним скарбом у нашому житті? Оксана Сенатович «Безцінні скарби»

Мета:  ознайомити учнів з творчістю Оксани Сенатович ; ознайомити з її твором «Безцінні скарби»; вчити розкривати основну думку твору; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв`язне мовлення учнів; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Мовленнєва розминка

  1. Артикуляційна розминка «Лопаточка»

Широким я язик зроблю,

На нижню губу покладу.

Гарна вийшла і пласка

Моя лопатка з язика.

Жаль, така лопатка

Не скопає грядки


(Широкий  язик  висунути,  розслабити,  покласти  на  нижню  губу.

Слідкувати, щоб язик не дрижав. Утримувати у такому положенні протягом

10–15 секунд.)

2. Робота  над скоромовкою.

Жили-були 3 китайця:

Як, Якціндрак, Як-Ціндрак-Ціндракаконі.

Жили-були 3 китайки:

Ціпа, Ціпа-Дрипа, Ціпа-Дрипа-Лімпомпоні.

Ось вони побралися:

Як на ципе, Якціндрак на ципе-Дріп, Як-Ціндрак-Ціндракаконі з Ціпа-Дрипа-Лімпомпоні.

  1. Гра «Встав букву»

 Замість першої рисочки підставляти букву «е», а замість другої – «а». 
Т – м - в – н - сп – к – 
Г – н - тв. – рд - р – дьк – 
Сц – н - в – рб - з – бр – 
Д – сн - в – сн - р – бр – 
П – н – л м – д – ль м – т – л 
Т - - тр ф – рм - с – стр – 
Ст. – жк - м – ж - г – кт – р 
Кр – йд - п – к – р Ст – ф - 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Гра « я – тобі, а ти – мені». Учні  ставлять один одному запитання на основі прочитаного твору А.Григорука « Гра в шашки».

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
1. Гра «Дешифрувальник»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-й ряд: 13494664 ( безцінні)

2-й ряд: 851714 ( скарби)

  1. Тлумачний словничок

Безцінний - Якому не можна скласти ціни; дуже цінний, дуже дорогий. Який має дуже велике значення для кого-небудь. 

Скарб - Коштовності, гроші, цінні речі. Духовні та культурні цінності, які створила людина. Людина або річ особливо потрібна, дорога для когось. Багатство розуму, почуттів.

  • Подумайте, а що для вас є безцінним скарбом?
  • Сьогодні ми ознайомимось з оповідання Оксани Сенатович «Безцінні скарби».

V.  СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Ознайомлення з життя і творчістю письменниці. С.62

- де народилася письменниця?

- чи можемо ми говорити., що вона наша землячка? Чому?

- які збірки Оксани Сенатович вам запамяталися?

2.  Читання тексту Михайла Коцюбинського (с. 67–68)

  • комбіноване читання «вчитель – учні».

- назвіть всіх персонажів твору.

- Куди зібралися дорослі з дітьми?

- чому розплакалася Квітка?

- розкажіть, як вони вибирали морозиво?

3.  Словникова робота.

Вправа «Олівець»

Під час читання учні олівцем позначали слова, які їм невідомі. Опрацювання незрозумілих слів.

4. Фізкультхвилинка
5.  Читання твору учнями «ланцюжком»

— Від чийого імені ведеться в тексті розповідь?

6.  Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання
Прочитайте:

- Як заспокоїла Квітку пані Будьласка.

- Прочитайте, як Квітка і її дядечко з`їли морозиво?

- Якими словами вуйко Пампулько і пані Будьласка обмінялися компліментами ( тобто приємними, любязними словами)

7.  «Попрацюй в парі»

1. Знайдіть рядки, у яких ідеться про безцінний скарб українського народу. Спробуйте пояснити цю думку.

2. Поясніть, чому Павлик не хотів, щоб  за морозиво розплачувалися старовиною монетою?

3. Розкажіть, як відпочили дорослі і діти, що запам`ятається кожному від цієї зустрічі?

8. Різновиди читання

1)  Читання «Вовк-Заєць» у парах із сусідом по парті.

2)  Гра «Дочитай речення до кінця».
- від самої думки…

- він насупився…

- вуйко захоплювався…

- з такої нагоди…

- квітка хотіла замовити….

9. «Попрацюй у групі»

Висловіть міркування, чому оповідання називається «Безцінні скарби»

VI.  ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Закінчи речення»

  •   Сьогодні на уроці я вчився...
  • Мені було цікаво...
  • Свою роботу на уроці  оцінюю...
  • y  Урок завершую... настроєм.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Перлинка с.62-65 виразно читати та підготувати запитання .

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 квітня 2018
Переглядів
2903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку