Тема: Що є безцінним скарбом у нашому житті? Оксана Сенатович «Безцінні скарби»
Мета: ознайомити учнів з творчістю Оксани Сенатович ; ознайомити з її твором «Безцінні скарби»; вчити розкривати основну думку твору; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв`язне мовлення учнів; виховувати любов до художнього слова.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Мовленнєва розминка
Широким я язик зроблю,
На нижню губу покладу.
Гарна вийшла і пласка
Моя лопатка з язика.
Жаль, така лопатка
Не скопає грядки
(Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу.
Слідкувати, щоб язик не дрижав. Утримувати у такому положенні протягом
10–15 секунд.)
2. Робота над скоромовкою.
Жили-були 3 китайця:
Як, Якціндрак, Як-Ціндрак-Ціндракаконі.
Жили-були 3 китайки:
Ціпа, Ціпа-Дрипа, Ціпа-Дрипа-Лімпомпоні.
Ось вони побралися:
Як на ципе, Якціндрак на ципе-Дріп, Як-Ціндрак-Ціндракаконі з Ціпа-Дрипа-Лімпомпоні.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
Гра « я – тобі, а ти – мені». Учні ставлять один одному запитання на основі прочитаного твору А.Григорука « Гра в шашки».
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
1. Гра «Дешифрувальник»
1-й ряд: 13494664 ( безцінні)
2-й ряд: 851714 ( скарби)
Скарб - Коштовності, гроші, цінні речі. Духовні та культурні цінності, які створила людина. Людина або річ особливо потрібна, дорога для когось. Багатство розуму, почуттів.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Ознайомлення з життя і творчістю письменниці. С.62
- де народилася письменниця?
- чи можемо ми говорити., що вона наша землячка? Чому?
- які збірки Оксани Сенатович вам запамяталися?
2. Читання тексту Михайла Коцюбинського (с. 67–68)
- назвіть всіх персонажів твору.
- Куди зібралися дорослі з дітьми?
- чому розплакалася Квітка?
- розкажіть, як вони вибирали морозиво?
3. Словникова робота.
Вправа «Олівець»
Під час читання учні олівцем позначали слова, які їм невідомі. Опрацювання незрозумілих слів.
4. Фізкультхвилинка
5. Читання твору учнями «ланцюжком»
— Від чийого імені ведеться в тексті розповідь?
6. Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання
Прочитайте:
- Як заспокоїла Квітку пані Будьласка.
- Прочитайте, як Квітка і її дядечко з`їли морозиво?
- Якими словами вуйко Пампулько і пані Будьласка обмінялися компліментами ( тобто приємними, любязними словами)
7. «Попрацюй в парі»
1. Знайдіть рядки, у яких ідеться про безцінний скарб українського народу. Спробуйте пояснити цю думку.
2. Поясніть, чому Павлик не хотів, щоб за морозиво розплачувалися старовиною монетою?
3. Розкажіть, як відпочили дорослі і діти, що запам`ятається кожному від цієї зустрічі?
8. Різновиди читання
1) Читання «Вовк-Заєць» у парах із сусідом по парті.
2) Гра «Дочитай речення до кінця».
- від самої думки…
- він насупився…
- вуйко захоплювався…
- з такої нагоди…
- квітка хотіла замовити….
9. «Попрацюй у групі»
Висловіть міркування, чому оповідання називається «Безцінні скарби»
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Закінчи речення»
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Перлинка с.62-65 виразно читати та підготувати запитання .
Тема: Що є безцінним скарбом у нашому житті? Оксана Сенатович «Безцінні скарби»
Мета: ознайомити учнів з творчістю Оксани Сенатович ; ознайомити з її твором «Безцінні скарби»; вчити розкривати основну думку твору; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв`язне мовлення учнів; виховувати любов до художнього слова.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Мовленнєва розминка
Широким я язик зроблю,
На нижню губу покладу.
Гарна вийшла і пласка
Моя лопатка з язика.
Жаль, така лопатка
Не скопає грядки
(Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу.
Слідкувати, щоб язик не дрижав. Утримувати у такому положенні протягом
10–15 секунд.)
2. Робота над скоромовкою.
Жили-були 3 китайця:
Як, Якціндрак, Як-Ціндрак-Ціндракаконі.
Жили-були 3 китайки:
Ціпа, Ціпа-Дрипа, Ціпа-Дрипа-Лімпомпоні.
Ось вони побралися:
Як на ципе, Якціндрак на ципе-Дріп, Як-Ціндрак-Ціндракаконі з Ціпа-Дрипа-Лімпомпоні.
Замість першої рисочки підставляти букву «е», а замість другої – «а».
Т – м - в – н - сп – к –
Г – н - тв. – рд - р – дьк –
Сц – н - в – рб - з – бр –
Д – сн - в – сн - р – бр –
П – н – л м – д – ль м – т – л
Т - - тр ф – рм - с – стр –
Ст. – жк - м – ж - г – кт – р
Кр – йд - п – к – р Ст – ф -
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
Гра « я – тобі, а ти – мені». Учні ставлять один одному запитання на основі прочитаного твору А.Григорука « Гра в шашки».
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
1. Гра «Дешифрувальник»
1-й ряд: 13494664 ( безцінні)
2-й ряд: 851714 ( скарби)
Безцінний - Якому не можна скласти ціни; дуже цінний, дуже дорогий. Який має дуже велике значення для кого-небудь.
Скарб - Коштовності, гроші, цінні речі. Духовні та культурні цінності, які створила людина. Людина або річ особливо потрібна, дорога для когось. Багатство розуму, почуттів.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Ознайомлення з життя і творчістю письменниці. С.62
- де народилася письменниця?
- чи можемо ми говорити., що вона наша землячка? Чому?
- які збірки Оксани Сенатович вам запамяталися?
2. Читання тексту Михайла Коцюбинського (с. 67–68)
- назвіть всіх персонажів твору.
- Куди зібралися дорослі з дітьми?
- чому розплакалася Квітка?
- розкажіть, як вони вибирали морозиво?
3. Словникова робота.
Вправа «Олівець»
Під час читання учні олівцем позначали слова, які їм невідомі. Опрацювання незрозумілих слів.
4. Фізкультхвилинка
5. Читання твору учнями «ланцюжком»
— Від чийого імені ведеться в тексті розповідь?
6. Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання
Прочитайте:
- Як заспокоїла Квітку пані Будьласка.
- Прочитайте, як Квітка і її дядечко з`їли морозиво?
- Якими словами вуйко Пампулько і пані Будьласка обмінялися компліментами ( тобто приємними, любязними словами)
7. «Попрацюй в парі»
1. Знайдіть рядки, у яких ідеться про безцінний скарб українського народу. Спробуйте пояснити цю думку.
2. Поясніть, чому Павлик не хотів, щоб за морозиво розплачувалися старовиною монетою?
3. Розкажіть, як відпочили дорослі і діти, що запам`ятається кожному від цієї зустрічі?
8. Різновиди читання
1) Читання «Вовк-Заєць» у парах із сусідом по парті.
2) Гра «Дочитай речення до кінця».
- від самої думки…
- він насупився…
- вуйко захоплювався…
- з такої нагоди…
- квітка хотіла замовити….
9. «Попрацюй у групі»
Висловіть міркування, чому оповідання називається «Безцінні скарби»
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Закінчи речення»
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Перлинка с.62-65 виразно читати та підготувати запитання .