Пропонується текст різнорівневої контрольної роботи з інтегрованого курсу літератур (української та зарубіжної) (Модельна навчальна програма «Інтегрований курс літератур (української та зарубіжної). 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Яценко Т.О., Тригуб І.А.) з теми "Літературні казки" для 5 класу НУШ (дистанційна форма навчання)
Інтегрований курс літератур (української та зарубіжної)
Контрольна робота з теми «Літературні казки»
І рівень (по 0,5 балів)
ІІ рівень (по 1 балу)
Чому ми прощаємо барона Мюнхгаузенові його хвастощі?
ІІІ рівень (по 1 балу)
Предмети ( |
Герой та назва твору |
|
А) «Щасливий принц» О,Уайльд |
|
Б) «Попелюшка» Шарль Перро |
|
В) «Лелія»Л.Українка |
|
Г) «Снігова королева» Г.Х.Андерсен |
Основна думка |
Назва твору |
1.Не можна жити на світі без жартів та фантазії |
А) В.Шевчук «Чотири сестри» |
2.Потрібно цінувати красу, жити в злагоді з природою, не боятися труднощів, сумлінно працювати, уміти почувати себе щасливим |
Б) Г.Х.Андерсен «Русалонька» |
3. Перемога над злом стає можливою за умови щирої любові та прагнення добра |
В) Е. Распе «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена» |
4.Віра у мрію, любов, заради якої можна віддати все найкраще і цінне, що є |
Г) В.Королів-Старий «Хуха-Моховинка» |
Приклад |
Літературне явище |
||
1. “…вона така гарнесенька: очиці ясні, кучері довгі, сріблясті, сама в білих, прозорих шатах, на голівці малесенька золота корона, ще й крильцята має хороші та барвисті, як у метелика, котрі так і міняться різними барвами, немов та веселка. В рученятах у дівчинки довге стебло, квітка білої лелії, і пахне вона на всю хату”. Що це? |
А) Антипод |
||
2. Читаючи цю, на перший погляд, нехитру казку, розумієш, що ти вже таке зустрічав у реальному житті. І персонажа головного, і звірів лісових, і хитрість таку ж саму. Тому що Іван Франко хотів людину “замаскувати” під звірів, показуючи її дурість та високу самовпевненість. Що це? |
Б) Персонаж |
||
|
|
В) Гіпербола |
|
|
Г) Антитеза |
||
5. |
|
Д) Портрет |
|
|
Е) Алегорія |
||
IV рівень (одне завдання за вибором) (6-8 речень) (3 бали)