Контрольна робота з історії України за І семестр 11 клас

Про матеріал
Контрольна робота з історії України за І семестр для 11 класу. До розробки входить історія з 1945 по 1970 роки. Завдання взяті з тестів по підготовці до ЗНО
Перегляд файлу

                Контрольна робота з історії України 11 клас І семестр

                                              І варіант

І рівень. Тестові питання ( 1 правильна відповідь –по 0,5б)

1.Що стало однією із причин проведення операції «Вісла»?

 

А активна діяльність підпілля ОУН і загонів УПА на Закерзонні

Б прагнення радянського керівництва приєднати Закарпаття до УРСР

В переселення у західні області УРСР спеціалістів з Наддніпрянщини

Г намагання забезпечити відбудову Донбасу робочою силою

2. Уривок з історичного джерела «Особи, які відстоюють принципи формальної генетики, неспроможні зрозуміти геніальної вказівки Леніна про те, що “пізнання людини не є... пряма лінія, а крива лінія, що безмежно наближується до ряду кіл, до спіралі”...» доцільно використовувати, характеризуючи явище

 

А«лисенківщини».

Б«боротьби з космополітизмом».

В«волобуєвщини».

Г«боротьби з буржуазним націоналізмом».

3.. Який із цитованих документів потрібно використовувати, характеризуючи суспільно-політичне життя в Україні в період післявоєнної відбудови (1945 – початок 1950-х рр.)?

 

А«Розпочалася робота з ліквідації неписьменності, посилюється пропагандистська робота серед населення. Використовуючи друковане слово, наша більшовицька партія формує свідомість радянської людини»

Б«Зворотною стороною буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, який проявляється в плазуванні та низькопоклонстві перед іноземщиною. Безрідний космополітизм є зброєю в боротьбі проти соціалізму»

В«Опір набув великого поширення. Зброя, що залишилася з воєнних часів, стала умовою для розгортання селянської партизанської війни. Партизанські загони швидко розгорталися в лісостеповій зоні суцільної колективізації»

Г«Провести широку роз’яснювальну роботу серед широких верств населення стосовно доцільності ліквідації так званої «Української автокефальної православної церкви» як осередку відвертої петлюрівщини...»

4.Практика «політичної реабілітації» вперше увійшла в життя радянського суспільства в період

 

А«відбудови».

Б«відлиги».

В«застою».

Г«перебудови».

 

5. Що було притаманне духовному життю України в період десталінізації (1953–1964 рр.)?

 

Авідмова держави від антицерковної політики та атеїстичної пропаганди

Бліквідація політико-ідеологічного контролю та цензури в галузі культури

Ввихід на літературний і суспільний обрії плеяди талановитої творчої молоді

Гприпинення політики русифікації та ідеологізації системи народної освіти

6.У якому році практику масових репресій у Радянському Союзі було офіційно засуджено як прояв «культу особи Й. Сталіна»?

 

А1947 р.

Б1956 р.

В1964 р.

Г1972 р.

7.«...Ліквідувати Українську Раду народного господарства. Визнати за необхідне ліквідувати Ради народного господарства економічних районів УРСР» — це рішення засвідчило

 

Азгортання хрущовських реформ.

Бреалізацію державного суверенітету республіки.

Вскорочення масштабів сталінських репресій.

Гпоглиблення політики «перебудови».

8.На яке явище в житті радянських людей у період «застою» вказує карикатура?

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/8/801/6.jpg

 

Ахронічний дефіцит товарів широкого вжитку

Бнизький рівень соціального захисту населення

Вполітичну активність старшого покоління

Гдитячу безпритульність

 

 

 

                                            ІІ рівень

Завдання має сім варіантів відповідей, серед яких лише три правильні. Виберіть три цифри, що позначають правильні, на Вашу думку, відповіді.(3 бали)

 

9..Якими були особливості процесу післявоєнної відбудови народного господарства УРСР (1945 — початок 1950-х років)?

 

1Першочергова відбудова важкої промисловості та енергетики.

2Спрямування основної частини капіталовкладень у соціальну сферу.

3Пріоритетний розвиток сільського господарства як джерела фінансування промисловості.

4Опора лише на власні сили та ресурси Радянського Союзу.

5Відсутність достатньої кількості кваліфікованої робочої сили.

6Використання фінансової та технічної допомоги США за «планом Маршалла».

10.Укажіть осіб, які були членами Української Гельсінської групи.

 

1В. Чорновіл

2О. Гончар

3І. Драч

4В. Стус

5Л. Костенко

6А. Горська

7М. Руденко

                                              

                                            ІІІ рівень (2 бали)

11.. Доберіть до назви нумізматичної колекції (1–4) відповідну пам’ятну (ювілейну) монету, зображену на фото (А – Д).

 

1«Живописці соціалістичного реалізму»

2«Українське наївне мистецтво»

3«Поети-шістдесятники України»

4«Українське поетичне кіно»

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/269/26929/anse_26929.png  Аhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/269/26929/ansa_26929.png  Бhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/269/26929/ansc_26929.png            В  https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/269/26929/ansb_26929.png

Г https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/269/26929/ansd_26929.pngД
 

12. Установіть послідовність суспільно-політичних подій другої половини XX ст.

 

Апроведення ХХ з’їзду КПРС

Бперший політ людини в космос

Вутворення Української робітничо-селянської спілки

Гповстання політичних в’язнів у сталінських концтаборах

 

                                     ІV рівень

Назвіть основні особливості періоду «відлиги» на чолі М.Хрущова.

                                    ІІ варіант

І рівень. Тестові питання ( 1 правильна відповідь-по 0,5б)

1. Укажіть період розвитку українського суспільства, характерними рисами якого була боротьба влади з проявами “українського буржуазного націоналізму”, з “космополітизмом” та “низькопоклонством перед Заходом”.

 

Акінець 1930-х – початок 1940-х рр.

Бдруга половина 1940-х – початок 1950-х рр.

Вдруга половина 1950-х – початок 1960-х рр.

Гкінець 1960-х – перша половина 1970-х рр.

2.. Хто є автором картини, репродукцію якої зображено на фото?

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/121/12112/15.jpg

 

АМ. Приймаченко

БА. Горська

ВК. Білокур

ГТ. Яблонська

3. У якому уривку з історичного джерела ілюструється прояв «лисенківщини»?

 

А«Коли ми показуємо визначного діяча минулого, святкуємо ювілеї, пов’язані з його іменем, завжди необхідно наголошувати на зв’язку минулого з дійсністю, вказувати на роль партії і тов. Сталіна...»

Б«Редакція «Вітчизни» не поставила в центрі своєї уваги висвітлення в журналі провідних тем сучасності і насамперед – перемоги радянського народу у Великій Вітчизняній війні і героїчної боротьби радянських людей за виконання сталінської п’ятирічки…»

В«На Україні завдання наукової розробки історії українського народу покладено на Інститут історії України Академії наук УРСР. Проте... Інститут не розробив і не видав науково витриманої, марксистсько-ленінської історії України...»

Г«Особи, які відстоюють принципи формальної генетики, неспроможні зрозуміти геніальної вказівки Леніна про те, що «пізнання людини не є... пряма лінія, а крива лінія, що безмежно наближується до ряду кіл, до спіралі...»

4.Який захід партійно-радянського керівництва СРСР і УРСР в 1950 — середині 1960-х рр. вплинув на життєвий рівень населення України?

 

Азаборона робітникам і службовцям самочинно змінювати місце своєї роботи

Бупровадження державних позик і збільшення присадибних ділянок колгоспників

Встворення сфери побутових послуг і системи громадського харчування

Гведення широкомасштабного індустріального житлового будівництва

5.Що було однією зі складових політики десталінізації (1953—1964 рр.)?

 

АЛіквідація ГУЛАГу, відновлення в правах незаконно звинувачених і засуджених осіб.

БСкасування монополії КПРС на владу, передання влади З'їзду народних депутатів СРСР.

ВРеорганізація партійного апарату та створення національних комуністичних партій.

ГЛібералізація державної політики щодо церкви, розширення мережі церковних громад.

 

6. Факти з життя якого українського суспільно-політичного діяча подано нижче?

«Юрист, правозахисник, один із засновників Української робітничо-селянської спілки. Арештований за «антирадянську агітацію та пропаганду» й засуджений до страти, згодом заміненої п’ятнадцятирічним ув’язненням. Автор книги «Сповідь у камері смертників». Нагороджений медаллю імені Святого Володимира «Борцям за волю України».

 

АІ. Дзюби

БЄ. Сверстюка

ВЛ. Лук’яненка

ГВ. Чорновола

 

7.Про активізацію дисидентського руху в Україні в другій половині 1970-х рр. свідчить

 

Астворення Української робітничо-селянської спілки.

Бпоява праці І. Дзюби «Інтернаціоналізм чи русифікація?».

Ворганізація в Києві клубу творчої молоді «Сучасник».

Гдіяльність Української Гельсінської групи.

8.Яке визначення відповідає поняттю «номенклатура»?

 

Аузагальнююча назва посадовців різних рівнів, що є ланками командно-адміністративної системи

Бсистема, за якої функціонують і ведуть боротьбу за владу партії різної політичної орієнтації

Вполітика розміщення промислових об’єктів без урахування наявної сировинної бази, трудових ресурсів тощо

Гсистема управління, за якої частина функцій центральної влади переходить до місцевих органів самоврядування

 

                                       ІІ рівень

Завдання має сім варіантів відповідей, серед яких лише три правильні. Виберіть три цифри, що позначають правильні, на Вашу думку, відповіді.(3 бали)

9.Що було характерним для розвитку сільського господарства УРСР в період перших повоєнних років?

 

1запровадження орендних відносин на селі

2колективізація в західних областях України

3створення владою масового штучного голоду

4суттєве збільшення розмірів присадибних ділянок колгоспників

5упровадження системи закупівель сільськогосподарської продукції

6відновлення репресивної політики щодо селянства

7насичення колгоспів різноманітною сільськогосподарською технікою

   10. Укажіть осіб, які були членами Української Гельсінської групи.

 

1В. Чорновіл

2О. Гончар

3І. Драч

4В. Стус

5Л. Костенко

6А. Горська

7М. Руденко

 

                                         ІІІ рівень(2 бали)

11.Установіть послідовність створення радянських агітаційних плакатів.

 

Аhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/66/6690/ansa_6690.jpg         Б    https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/66/6690/ansb_6690.jpg

 

Вhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/66/6690/ansc_6690.jpg      Г      https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/66/6690/ansd_6690.jpg

 

12.Установіть відповідність між подією суспільно-політичного життя другої половини ХХ ст. та роком, коли вона відбулася.

 

1проведення польською владою операції «Вісла»

2утворення Української робітничо-селянської спілки (УРСС)

3засудження «культу особи» Й. Сталіна на ХХ з’їзді КПРС

4«саморозпуск» Української греко-католицької церкви (УГКЦ)

А1946 р.

Б1947 р.

В1956 р.

Г1959 р.

Д1961 р.

                                     ІV рівень

Назвіть основні особливості періоду післявоєнної відбудови.

 

docx
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку