Контрольна робота з літературного читання для 4 класу (Робота з літературним твором)

Про матеріал

Дана контрольна робота з літературного читання містить текст і завдання спрямовані на перевірку вміння учнів працювати з літературним твором у 4 класі. Містить тестові завдання відкритого і закритого типу.

Перегляд файлу

ДРОВОРУБ І ЛИСИЦЯ

Натрапили якось мисливці в лісі лисицю й почали її переслідувати. Бідолашній дух у п'яти зо страху заліз. Хоч як хитрувала, в яку гущавину кидалася - не могла позбутися напасників, а вже від довгої гонитви вкрай знесилилася.

- Ох, не вірю я в порятунок! - каже лисиця, задихаючись.- Ноги не несуть. Надходить мені кінець!

Аж раптом лисиця побачила між дерев дроворуба. Кинулась до нього, заплакала й проситься:

- Сховай мене, чоловіче добрий! Сховай, бо женуться за мною мисливці, ось-ось наздоженуть. Врятуй мене, зроби добре діло!

- Біжи в мою хатину, там тебе не знайдуть! - сказав дроворуб.

Помчала лисиця до хатини, вскочила в двері й зачинилася.

- Ох, не до вподоби мені схованка! - пробурмотіла.- Та що робити? Я й такої не сподівалася! Але треба поглянути, що робиться надворі. Зроблю-но я дірочку в стіні.

Розсунула вона галузки, що з них сплетено хатину, зробила шпарину, припала до неї оком і стала чекати. Серце їй калатало, дух перехоплювало, ноги підгиналися.

Аж ось за деревами показалися мисливці.

- Ой, горенько мені! - затрусилася лисиця.

Мисливці побачили дроворуба й спинилися. І чує лисиця, як один із них питає її рятівника:

- Ти не бачив, тут лисиця не пробігала?

- Ні, не бачив.

А сам простяг руку та й показує на хатину, де сховалася втікачка.

На щастя, мисливці не второпали того знаку чи не помітили, бо розгледілися на всі боки, поки дроворуб говорив, і одразу кинулися далі, як він замовк.

Лисиця почекала, поки вони зникли за горбом, перевела дух і думає: «Тепер - мерщій до своєї нори!» Відчинила двері й хотіла чкурнути геть, навіть не глянувши на дроворуба.

- Оце так! - вигукнув той.- Уже мене покидаєш? Навіть подякувати не хочеш своєму рятівникові?!

- Віддячила б я тобі щиро, якби твої руки були в згоді з твоїми словами,- відповіла лисиця й побігла геть.

Дісталася своєї нори, а лис із лисенятами вже чекають її, виглядають, хвилюються.

- Що сталося? Де ти була так довго?

- Заждіть трохи,- відказує лисиця - дайте перепочити, бо ледве дишу.

Лисиця розказала, яких жахів натерпілася. А потім сумно додала:

- Той дроворуб спершу видався мені дуже добрим і шляхетним. Так він лагідно говорив, що хотілося слухати й слухати. Але слова його солодкі, та вчинки ганебні. А коли чиниш зле, то чого варта солодка мова? Нічого! Тож затямте, дітки: ніколи не шануватимуть того, хто каже одне, а робить інше. Бо судять про когось не за словами його, а за ділами.

 

Виконай завдання

1. Визнач жанр прочитаного твору

а) легенда

б) байка

в) оповідання

2. Чому лисиця опинилась в хаті дроворуба?

а) хотіла врятуватись від мисливців

б) підглядала за мисливцями 

в) підслуховувала розмову дроворуба і мисливців

3. Які слова можна використати для характеристики дроворуба?

а) добрий, турботливий

б) співчутливий, милосердний

в) підступний, ненадійний

4. Висновок байки, побудований в образній, повчальній формі, це …

а) мораль

б) гумор  

в) рима 

5. З’єднай стрілкою вислів і його тлумачення.

а) Ганебні     1) запам’ятайте назавжди

б) Затямте    2) погані, які викликають засудження

в) Дух у п’яти заліз  3) стало дуже страшно, боязко

6. Запиши назви двох байок, які ви читали на уроках літературного читання, та їх авторів.

Наприклад: Дроворуб і лисиця, Езоп. Собака та м'ясо, Езоп.

7. Знайди і випиши з твору вислів, у якому висловлено мораль байки.

8. Поясни, як ти розумієш зміст вислову „Ніколи не шануватимуть того, хто каже одне, а робить інше“. Запиши (4-5 речень)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Цибульська Світлана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Воронецька Світлана Олексіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
4 серпня 2018
Переглядів
23565
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку