Контрольна робота з мовної теми «Іменник», « Прикметник».

Про матеріал
Контрольна робота з мовної теми «Іменник», « Прикметник». Контрольну роботу розроблено для виконання 2 варіантами. 1-4 завдання оцінюється в 1 бал, 5-8 завдання – в 2 бали кожне.
Перегляд файлу

Контрольна робота з української мови

Мовна тема «Іменник. Прикметник»

3 клас, ІІ семестр

 

І варіант

 

  1.            Що таке іменники?

а) слова, що є назвами предметів

б)  слова, що означають дію

в) слова, щоназивають ознаки предметів

 

  1.            Познач рядок, у якому записані іменники-синоніми:

а) азбука, абетка, алфавіт

б)  пасажир, літак, пілот

в) бабуся, дідусь, онук

 

  1.            З якою частиною мови зв’язані прикметники в реченнях?

а) з дієсловами

б)  з іменниками

в) зі сполучниками

 

  1.            Позначте рядок, у якому виділений прикметник має переносне значення:

а) Срібний іній причепурив ліс.

б)  На свято дідусеві подарували срібний годинник.

в) Срібний ланцюжок самотньо лежав серед дорогих прикрас.

 

  1.            Спиши іменники. Визнач рід.

Зразок: вітер (ч.р.), трава (ж.р.), джерело (с.р.)

Село, казка, озеро, поле, пшениця, портфель, олівець, парта, газета.

 

  1.            Від слів у дужках утвори прикметники. Запиши утворені словосполучення. Познач закінчення прикметників.

Зразок: Варення (вишня) – вишневе  варення.

Сік (апельсин), хвилі (море), спів (голос), стіл (дерево).

 

  1.            Спиши, вставляючи потрібні за змістом іменники.

Прийшла холодна (що?) … . Випав білий пухнастий (що?) … . Річки і озера замерзли і вкрилися (чим?) … . Раді зимі (хто?) … . Вони катаються (на чому?) … .

 

8*. Пошир подані речення прикметниками, Визнач у них рід і закінчення.

Настала _____ весна. Пригріло ____ сонечко. Зазеленіла ____ травичка. Заспівав_____ струмочок.

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з української мови

Мовна тема «Іменник. Прикметник»

3 клас, ІІ семестр

 

ІІ варіант

 

  1.            Вкажи іменники, які належать до чоловічого роду?

а) іменники, до яких можна додати слова вона, моя

б)  іменники, до яких можна додати слова воно, моє

в) іменники, до яких можна додати слова він, мій

 

2. Познач рядок, у якому записані іменники-антоніми:

а) шум, тиша, спокій

б)  сонце, місяць, ніч

в) шум – тиша, ніч – день

 

3. Які закінчення мають прикметники чоловічого роду?

а) -а, 

б)  -е, -є

в) –ий, -ій

 

4.  Позначте рядок, у якому виділений прикметник має пряме значення:

а) Шовкові трави колише теплий вітер

б) Шовкове волосся дівчини спадало з плечей.

в) Шовкова стрічка прикрасила темну сукню.

5. Спиши іменники. Визнач рід.

Зразок: вітер (ч.р.), трава (ж.р.), джерело (с.р.)

Колосся, поле, хліб, пшениця, морозиво, телятко, кінь, корова, суниця.

 

6. Від слів у дужках утвори прикметники. Запиши утворені словосполучення. Познач закінчення прикметників.

Зразок: Варення (вишня) – вишневе  варення.

Будинок (цегла), пісні (народ), зима (холод), повидло (слива).

 

  1.            Спиши, вставляючи потрібні за змістом іменники.

(Хто?) … ходять до школи. У портфель вони складають (що?) …, …, … . У школі учнів навчають (хто?) … . У класі вони сидять (за чим?) … . Щодня у школярів є уроки (чого?) … .

 

8*. Пошир подані речення прикметниками, Визнач у них рід і закінчення.

Настала _____ осінь. Повіяв ____ вітерець. Небо вкрилося ____ хмарами. Опадають із дерев _____ листочки.

 

docx
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
2640
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку