Контрольна робота з мовної теми «Повторення і узагальнення вивченого в 6 класі». Тестові та відкриті форми завдань.
Контрольна робота
з мовної теми «Повторення і узагальнення вивченого в 6 класі» І варіант
1. У якому рядку всі слова є іменниками? (1 бал)
А. Синь, тисяча, удень.
Б. Зорепад, четверо, зранку
В. Мужність, двоє, узимку.
Г. Сутінки, сотня, зілля.
2. У якому рядку всі слова пишуться з великої літери? (1 бал)
А. (М, м)ати (Б, б)ожа; (З, з)олоті (В, в)орота; (Г, г)азета « (Г,г)олос (У,у)країни».
Б. (Д,д)ніпро; (Г,г)голосіївський (П,п)арк, (Д,д)ень (У,у)чителя.
В. (Р,р)іздво; (К,к)онституція (У,у)країни; (Г,г)оверла.
3. У якому рядку наведено іменники, у котрих неправильно утворено форму кличного відмінка? (1 бал)
А. Друже, брате, товаришу.
Б. Краю, пташе, козаче.
В. Голуб, Сергіє, брату.
Г. Земляче, Андрію, батьку.
4. Разом потрібно писати всі прикметники рядка: (1 бал)
А воле/любний, науково/технічний
Б легко/атлетичний, право/бережний
В лісо/степовий, м'ясо/молочний
Г чорно/земний, блакитно/синій
5.Через дефіс потрібно писати всі займенники рядка: (1 бал)
А будь/хто, який/небудь
Б аби/хто, будь/який
В казна/хто, де/хто
Г хтозна/що, ані/який.
6. Форми ступенів порівняння прикметників правильно утворено в рядку: (1 бал)
А багатший, більш вірогідний, щонайрозвинутіший, найбільш цивілізований
Б менш відомий, пресильніший, найохайніший, найменш визначний
В дешевший, сліпіший, найнижчий, найбільш самостійний
Г повніший, більш прозорий, самий тонкий, найменш потужний
Д кращий, менш цікавий, якнайшвидший, більш видатніший.
7. Порушено граматичну норму числівників на позначення часу в реченні: (1 бал)
А) Нарада почалася о чотирнадцятій. Б) Зустріч призначено на п’ять тридцять.
В) Вистава закінчилась за чверть на десяту . Г) Зараз за десять третя.
8. Установіть відповідність між словами |
і приналежністю їх до частин мови |
|
А іменник; |
1 |
мільйон, півтораста; |
Б прикметник; |
2 |
помиляється, малював; |
В дієслово; |
3 |
щирість, маля; |
Г займенник; |
4 |
твоїми, будь-який. |
Д числівник. |
||
( по 0,5 бала)
9. У словах на місці крапок вставити -н-, -нн- .
Греча...ий, скля...ий, бездога..ий, букве...ий, здорове...ий, широче...ий, соло...ий, осі...ій, солов'ї...ий, старови...ий. (1,5 бала)
10. Підібрати до поданих іменників потрібні за змістом прикметники. (1,5 бала)
З будь - яким словосполученням скласти й записати речення.
Путь, біль, степ, шимпанзе, тюль.
Контрольна робота
з мовної теми «Повторення і узагальнення вивченого в 6 класі»
ІІ варіант
1. У якому рядку всі слова є іменниками? (1 бал)
А. Біг, мільйон, вгорі.
Б. Лісостеп, п’ятеро, зранку
В. Вечеря, десяток, свято.
Г. Сміливий, перший, улітку.
2. У якому рядку всі слова пишуться з великої літери? (1 бал)
А. (Ч, ч)орне (М, м)оре; (С, с)узір’я (Ч, ч)умацький (Ш, ш)лях; (Б, б)іблія.
Б. (Д, д)ень (Ш, ш)ахтаря; (С, с)офійський (С, с)обор; (М, м)айдан (Н,н)езалежності;
(П, п)ерун.
В. (Р, р)іздво; (В, в)ерховна (Р, р)ада; (Б, б)іла (Ц, ц)ерква.
Г. (К, к)омбайн «(Н, н)ива»; (К, к)арпати; (Ж, ж)урнал «(Б, б)арвінок».
3. У якому рядку всі слова є іменниками спільного роду? (1 бал)
А. Листоноша, учитель, директор.
Б. Староста, задавака, сирота.
В. Професор, колега, суддя.
Г. Незнайко, плакса, степ.
4. Через дефіс потрібно писати всі прикметники рядка: (1 бал)
А блідо/рожевий, воле/любний
Б біло/жовтий, військово/морський
В сніжно/білий, жовто/гарячий
Г ясно/синій, глухо/німий
5. Разом потрібно писати всі займенники рядка: (1 бал)
А котрий/сь, будь/що
Б ані/трохи, хтозна/що
В аби/що, де/який
Г ні/хто, що/небудь
6. Форми ступенів порівняння прикметників правильно утворено в рядку: (1 бал)
А вужчий, більш тепліший, триваліший;
Б ласкавіший, порожніший, активніший;
В менш яскравий, скромніший, презліший;
Г самий короткий, смачніший, легший;
Д рідніший, багатший, більш сміливий.
7. Порушено граматичну норму числівників на позначення часу в рядку: (1 бал)
А) десять хвилин на третю; Б) п’ять тридцять;
В) за чверть третя; Г) двадцять хвилин на шосту.
8. Установіть відповідність між словами |
і приналежністю їх до частин мови |
|
А іменник; |
1 |
Батьківщина, собор; |
Б прикметник; |
2 |
його, весь; |
В дієслово; |
3 |
материн, осінній; |
Г займенник; |
4 |
двоє, півтора. |
Д числівник. |
||
( по 0,5 бала) |
||
9. У словах на місці крапок вставити -н-, -нн- : (1,5 бала)
Півде...ий, привіль...ий, незрівня...ий, соколи...ий, сті...ий,
свяще...ий, орли...ий, маши...ий, бджоли...ий, дерев’я...ий.
10. Підібрати до поданих іменників потрібні за змістом прикметники. (1,5 бала)
З будь - яким словосполученням скласти й записати речення.
Ранчо, собака, нежить, шосе, какаду.