4 клас Мовна тема № 3 «Займенник. Дієслово» І в. |
4 клас Мовна тема № 3 «Займенник. Дієслово» ІІ в. |
Дієслова теперішнього часу називають дії, які …
А) відбуваються у момент мовлення про них Б) відбулись до моменту мовлення про них В) відбудуться після моменту мовлення про них
2. (1б) Знайди групу, у якій всі дієслова вжиті в неозначеній формі. Запиши букву правильної відповіді у зошит.
А) Поспішати, говорить, будувати, засміється Б) Буде танцювати, стрибати, заграти, шити. В) Писати, розважатися, повідомити, змітати
3. (1б) Знайти правильне продовження визначення. Запиши букву цієї відповіді в зошит. Займенники 2-ої особи множини вказують на …
А) осіб, від імені яких говорять; Б) осіб, про яких говорять; В) осіб, до яких звертаються.
4. (1б) Знайди рядок, у якому записані тільки займенники третьої особи. Запиши букву цієї відповіді в зошит.
А) вони, його, на неї, вас, нами, воно. Б) у нього, них, її, воно, до неї, ними В) мене, нам, вас, нами, ними, до неї.
5. (2б) Утвори словосполучення дієслів із займенниками. Визнач відмінок займенників.
Запитали у (я), побачили (вони), подарували (він), пишаюся (ти), сидить на (вона), слухають (ми).
6. (2б) Зміни займенники першої відміни на третю особу. Визнач відмінок змінених займенників.
Я блукав по весняному лісі. Настрій у мене був піднесений. Раптом мені почулося попискування. То було зайченя. Воно дивилось на мене та тремтіло.
7. (2б) Від дієслів, вжитих у неозначеній формі утвори дієслова у вказаній в дужках формі. Запиши парами.
Розмальовувати (майбутній час, 1 особа однини) - ________ Колоситися (минулий час, жіночого роду) - ______________ Читати (теперішній час, 3 особа множини) - ______________ Заморозити (минулий час, чоловічого роду) - _____________
8. (2б) Списати текст, ставлячи дієслова у теперішній час. Вказати особу та число змінених дієслів.
(Пригрівати) весняне сонечко. В рівчаках (бігти) струмки. (Метушитися) за вікном ластівка. Вона (робити) гніздо. Потім ластівки (чекати) пташенят.
|
Дієслова минулого часу називають дії, які …
А) відбуваються у момент мовлення про них Б) відбулись до моменту мовлення про них В) відбудуться після моменту мовлення про них
неозначеній формі. Запиши букву правильної відповіді у зошит.
А) Поспішати, розважатися, будувати, зліпити Б) Стрибати, заграти, засміється, шити. В) Буде танцювати, писати, повідомити, змітати,
Запиши букву цієї відповіді в зошит. Займенники 1-ої особи однини вказують на особу, …
А) про яку говорять; Б) до якої звертаються; В) яка говорить про себе.
другої особи. Запиши букву цієї відповіді в зошит.
А) мене, нам, вас, нами, ними, до неї. Б) у тебе, до вас, вами, тобою, ти, ви. В) нас, нам, вами, тобою, ви, я, нами.
5. (2б) Утвори словосполучення дієслів із займенниками. Визнач відмінок займенників.
Зрозумів (ви), дякую (ти), зустрітись з (вона), лежить на (я), підійшов до (ми), подарував (вони).
Визнач відмінок змінених займенників.
Я блукав по весняному лісі. Настрій у мене був піднесений. Раптом мені почулося попискування. То було зайченя. Воно дивилось на мене та тремтіло.
дієслова у вказаній в дужках формі. Запиши парами.
Запам’ятовувати (майбутній час, 1 особа однини) - ________ Одягатися (минулий час, жіночого роду) - ______________ Писати (теперішній час, 3 особа множини) - ______________ Піднімати (минулий час, чоловічого роду) - _______________
8. (2б) Списати текст, ставлячи дієслова у теперішній час. Вказати особу та число змінених дієслів.
Ясне сонце щедро (сипати) на землю своє проміння. Швидко (танути) сніг. З вирію (повертатися) птахи. З горбків (збігати) дзвінкі струмочки. Надійка захоплено (спостерігати) за змінами.
|