Контрольна робота з теми: Біорізноманіття.
I варіант
І. Обрати одну правильну відповідь (по 0,5 б.)
1. До неклітинних форм життя не належать:
А) віруси, Б) прокаріоти, В) віроїди, Г) пріони.
2. Зовнішня білкова оболонка вірусів – це:
А) капсула, Б)клітинна стінка, В) капсид, Г) нуклеоїд.
3. Кулясті бактерії, розміщені ланцюжками:
А) мікрококи, Б) стафілококи, В) диплококи, Г) стрептококи.
4. Наявність клітинної стінки з целюлози притаманна для клітини:
А) бактерій, Б) грибів, В) рослин, Г) тварин.
5. Укажіть критерії, які не можна використовувати як критерії виду: А) генетичний і біохімічний; Б) географічний і екологічний;
В) цитологічний і гістологічний; Г) морфологічний і фізіологічний.
6. Назвіть основні домени за тридоменною системою органічного світу:
А) археї, бактерїі, вірусї; Б) археї, еукаріоти, прокаріоти;
В) бактерії, рослини і тварини; Г) археї, бактерії і еукаріоти.
7. Встановіть відповідність таксономічних категорій.
А. Леопард усурійський 1.Царство
Б. Ссавці 2. Тип
В. Хордові 3. Вид
Г. Тварини 4. Клас
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
Середній рівень (дайте визначення термінам)
(кожне завдання по 1 балу)
8. - Систематика. - Еукаріоти. (та навести приклади). - Віроїди
9. Дайте розгорнуту відповідь на ТРИ запитання.
- Назвіть та опишіть критерії виду.
- Які особливості життєвого циклу вірусів?
- Які особливості відрізняють архей від бактерій та еукаріотів?
10. Описати Неклітинні форми життя ( віруси, пріони) за такими характеристиками: ( -Що це таке; -Особливості будови та життєдіяльності; - які системи вражають та які захворювання викликають.)
II варіант
І. Обрати одну правильну відповідь (по 0,5 б.)
1. Захворювання, викликане пріонами – це:
А) сказ, Б) куру, В) ящур, Г) тютюнова мозаїка.
2. Поза клітиною-господарем вірус називається:
А) віріоном, Б) віроїдом, В) пріоном, Г) капсидом.
3. Кулясті бактерії, розміщені поодиноко:
А) мікрококи, Б) стафілококи, В) диплококи, Г) стрептококи.
4. Наявність клітинної стінки з муреїну притаманна для клітини:
А) бактерій, Б) грибів, В) рослин, Г) тварин.
5. В сучасній біології є такі критерії виду:
А) морфологічний, фізіологічний,біохімічний, цитогенетичний,молекулярно-біологічний,географічний;
Б) морфологічний, фізіологічний,біохімічний, цитогенетичний,молекулярно-біологічний,географічний, екологічний;
В) фізіологічний,біохімічний, цитогенетичний,молекулярно-біологічний,географічний, екологічний;
Г)морфологічний, фізіологічний,біохімічний, цитогенетичний,молекулярно-біологічний, екологічний;
6. Безпосередніми предками еукаріот є:
А) бактерії; Б) віруси; В) прокаріоти; Г) археї.
7. Встановіть відповідність таксономічних категорій.
А. Яблуня домашня 1.Царство
Б. Рослини 2. Відділ
В. Розові 3. Вид
Г. Покритонасінні 4. Родина
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
Середній рівень (дайте визначення термінам)
(кожне завдання по 1 балу)
8. - Біорізноманіття. - Прокаріоти (та навести приклади). - Пріони.
9. Дайте розгорнуту відповідь на ТРИ запитання.
- Назвіть та опишіть основні біосистеми.
- Порівняйте та назвіть, що є спільного та відмінного між вірусами, пріонами та віроїдами.
- Чим віруси відрізняються від бактерій?
10. Описати Архей та бактерій за такими характеристиками: ( -Що це таке; -Особливості будови та життєдіяльності; значення в житті людини та природі.)