5 клас
Вступ до історії
Контрольна робота з теми «Джерела до вивчення історії»
І варіант
І рівень
А) монети
Б) щоденники
В) зброю
Г) посуд
2. До усних історичних джерел відносять:
А) легенди Б) одяг
В)печатки Г) посуд
3.Нумізматика – наука, що вивчає…
А) монети Б) печатки
В) герби Г) літописи
4.Як називають учених, які вивчають минуле людства за речовими історичними джерелами, проводячи розкопки:
А) археологи Б) архітектори В) лінгвісти Г) етнографи
5. Де зберігаються знайдені речові залишки минулого?
А) бібліотеці Б) музеї
В) архіві Г) обсерваторіях
6. Яке історичне джерело ви бачите перед собою?
А) речове
Б) писемне
В) усне
Г) зображувальне
ІІ рівень
7. Вкажіть, що НЕ відноситься до обов’язків архівіста.
А)Організовує і забезпечує зберігання документів, які надійшли до установи.
Б) Стежить за станом документів, своєчасним їх відновленням.
В) Проводить дослідницькі розкопки, досліджує матеріали і реліквії.
Г) Видає копії та документи, готує необхідні довідки на основі відомостей, які є в документах, веде їх облік.______________________________
8. Дайте відповіді на питання.
А) Що передує археологічним розкопкам?___________________________
Б) Як називалися уснопоетичні героїчні твори про важливі події та видатних діячів, які виконувалися речитативом мандрівними співцями-кобзарями?
__________________________________________________________________
9. Випиши із поданого переліку писемні історичні джерела :
Билини, наказ короля , напис на стіні будинку, легенда, лист, приказки, прикраси, казка, щоденники, думи, посуд, літопис.
_______________________________________________________________
ІІІ рівень
10. Продовж речення ( не менше 5 прикладів)
До речових історичних джерел відносять….
______________________________________________________________
_______________________________________________________________.
11.Встановіть відповідність.
1.Написання тексту за допомогою літер.
2.Написи та малюнки, видряпані на стінах та архітектурних деталях давніх
будівель, посудинах та інших предметах.
3.Стародавнє зображення на скелях, каменях, стінах печер.
4. Письмо, коли кожне слово старанно вимальовувалося за допомогою ієрогліфів.
5. Письмо, записане на м’яких глиняних пластинках у вигляді «клинців».
А) Графіті
Б)Абеткове письмо
В) Ієрогліфічне письмо
Г)піктографічне письмо
_______________________________________________________________
ІV рівень
12. Дайте короткі відповіді на запитання:
1) Що таке музеї ?
2) Якими бувають музеї ?
3) Як називаються предмети, речі, витвори мистецтва, що демонструються на виставках і в музеях?
4) Який музей нашої держави є найстаріший?
5) У чому виявляється праця музейників ?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5 клас
Вступ до історії
Контрольна робота з теми «Джерела до вивчення історії»
ІІ варіант
І рівень
1.До речових історичних джерел відносять:
А) літописи
Б) тексти законів
В) зброю
Г) листи
2. Наука, що вивчає минуле за речовими історичними джерелами на підставі розкопок – це…
А) нумізматика Б) етнографія
В) археологія Г) хронологія
3.Фольклор – це:
А) щоденники Б) усна народна творчість
В) знаряддя праці Г) елементи оздоблення одягу
4. Предмети, речі, витвори мистецтва, що демонструються на виставках і в музеях, називаються
А) експонати Б) мемуари
В) топоніми Г) легенди
5.Як називаються спеціальні установи, у яких зберігають
документи різних часів?
А) музеї Б) архіви
В) бібліотеки Г) виставки
6. Яке історичне джерело ви бачите перед собою?
А) речове
Б) писемне
В) усне
Г) зображувальне
ІІ рівень
7. Вкажіть, що НЕ відноситься до обов’язків археолога.
А) Уважно вивчає писемні джерела, оглядає місце майбутнього пошуку.
Б) Організовує і забезпечує зберігання документів, які надійшли до установи. В) Проводить дослідницькі розкопки, досліджує матеріали і реліквії.
Г) Зіставляє факти, готує висновки.
8. Дайте відповіді на питання.
А) На які геометричні фігури археологи поділяють місце, що підлягає розкопкам?___________________________
Б) Як називаються написи та малюнки, видряпані на стінах та архітектурних деталях давніх будівель, посудинах та інших предметах ?_______________
9. Випиши із поданого переліку речові історичні джерела :
Билини, монети, напис на стіні будинку, легенда, одяг , приказки, прикраси, казка, щоденники, руїни укріплень, посуд, прислів’я.
______________________________________________________________
ІІІ рівень
10. Продовж речення ( не менше 5 прикладів).
До писемних історичних джерел відносять….
______________________________________________________________
_______________________________________________________________.
11.Встановіть відповідність.
1. Жанр героїчного епосу, що прославляє подвиги богатирів.
2. Стійкий вислів, що в образній та емоційній формі передає завершене судження.
3. Усний прозовий народнопоетичний твір про давноминулі події міфологічного та релігійного змісту.
4. Хронологічно послідовний запис історичних подій, зроблених їхнім сучасником.
5. Усно-поетичні героїчні твори про важливі події та видатних діячів української історії, що виконувались кобзарями.
А) думи
Б)билини
В) легенда
Г) прислів’я
_______________________________________________________________
ІV рівень
12. Дайте короткі відповіді на запитання:
1) Що таке архіви?
2) Коли виникли і якими бувають архіви?
3) Як зберігають документи в архівах?
4) Які українські архіви є найбагатшими?
5) У чому виявляється праця вчених в архівах?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________