6 клас Контрольна робота
Лексикологія
І варіант
1. Лексикологія вивчає:
А слова як частини мови; Б словниковий склад мови;
В значущі частини слова; Г звуковий склад мови.
2. Укажіть групи слів за їх походженням:
А синоніми, антоніми; Б історизми та архаїзми;
В власне українські та запозичені; Г діалектні та професійні.
3. Застарілі слова – це слова
А що вийшли з активного вжитку; Б що ввійшли в українську мову з інших мов;
В що вживаються в науковому стилі; Г властиві мовленню людей певної професії.
4. Архаїзми – це слова, які
А з’явилися у мові нещодавно; Б запозичені з інших мов;
В вживаються жителями певної місцевості; Г вийшли з активного вжитку, бо замінені іншими словами
5. Діалектизми – це слова, які
А з’явилися у мові нещодавно; Б запозичені з інших мов;
В вживаються жителями певної місцевості; Г вийшли з активного вжитку, бо замінені іншими словами
6. Вкажіть рядок, у якому всі слова належать до офіційно-ділової лексики.
А Протокол, звіт, іменник; Б книжка, кодекс, трикутник;
В договір, додавання, наказ; Г паспорт, заява, план роботи.
7. Спишіть слова, вставляючи пропущену букву и або і.
Ц..ркуль, х..рург, кол..брі, л..монад, дж..нси, клав..атура, д..станція, Мекс..ка, Пар..ж, Д..зель, д..зель, єп…скоп.
8. Спишіть слова, вставляючи, де потрібно потрібну букву.
Тон..а, ал..ея, віл..а, груп..а, Гол..андія, Марок..о, спагеті..і, бравіс..имо, барок..о, мас..аж, нет..о, піц..ерія.
9. Спишіть слова, виправляючи, де потрібно, помилки.
Адютант, гравюра, ател’є, порт’єра, карьєр, мільйон, б’юро, п’юре, інтерв’ю, обєктив, мишьяк, Н’ютон.
10. Запишіть наведені слова парами так, щоб спочатку йшло запозичене слово, а потім – його український відповідник.
Дослід, афіша, відтінок, правопис, оплески, нюанс, аплодисменти, експеримент, оголошення, орфографія.
11. Напиши невелике висловлювання (5-6 речень) про професію своїх батьків чи когось зі знайомих (з описом процесу праці). Використай професійні слова.
6 клас Контрольна робота
Лексикологія
ІІ варіант
1. Лексичне значення слова – це
А правильне написання слова; Б правильна вимова слова;
В те, що слово означає; Г розбір слова за будовою.
2. Укажіть групи слів за вживанням:
А синоніми, антоніми; Б загальновживані й стилістично забарвлені;
В власне українські та запозичені; Г застарілі слова й неологізми.
3. Терміни – це слова або словосполучення
А які називають спеціальні поняття з якоїсь галузі знань; Б які позначають предмети явища;
В які вживаються людьми певної професії; Г які вживаються жителями певної місцевості.
4. Неологізми – це слова, які
А з’явилися у мові нещодавно; Б запозичені з інших мов;
В вживаються жителями певної місцевості; Г вийшли з активного вжитку, бо замінені іншими словами
5. Історизми – це слова, які
А з’явилися у мові нещодавно;
Б вийшли з активного вжитку, бо зникли названі ними предмети;
В вживаються жителями певної місцевості;
Г запозичені з інших мов.
6. Вкажіть рядок, у якому всі слова є загальновживані.
А Ранок, довіра, периметр; Б дерево, струмок, полум’я;
В вітер, птах, ледащо; Г світло, мрія, бузько.
7. Спишіть слова, вставляючи пропущену букву и або і.
Ц..рк, б..знес, кол..брі, л..мон, с..гнал, ф..нанси, д..ск, Алж..р, Ват..кан, Д..зель, д..зель, д..якон.
8. Спишіть слова, вставляючи, де потрібно потрібну букву.
Брут..о, мадон..а, груп..а, гол..андський, Марок..о, спагеті..і, лібрет..о, , ап..етит, ван..а, піц..ерія, шос..е, піц..а.
9. Спишіть слова, виправляючи, де потрібно, помилки.
Ател’є, порт’єра, карєр, мілйон, б’юро, грав’юра, інтервю, бульйон, б’юлетень, Монтескє, бракон’єр, курйоз.
10. Запишіть наведені слова парами так, щоб спочатку йшло запозичене слово, а потім – його український відповідник.
Дистанція, компроміс, омана, уїк-енд, оплески, ілюзія, аплодисменти, відстань, поступка, вихідний.
11. Напиши невелике висловлювання (5-6 речень) про професію своїх батьків чи когось зі знайомих (з описом процесу праці). Використай професійні слова.