Повторити та закріпити знання з теми "Нові тенденції у драматургії кінця 19 - поч 20 ст". Зокрема перевірити засвоєння учнями знань по творчості Генріка Ібсена та Бернарда Шоу ("Ляльковий дім", "Пігмаліон")
Контрольна робота з теми
«Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст». (Тести)
Очікувані результати: формування предметних компетентностей: визначити роль письменників у розвиткові романтизму та реалізму; охарактеризувати засвоєні твори як вершинни добутків зарубіжної літератури; розвивати словниковий запас учнів, навички зв'язного мовлення, критичного мислення, аналізу художніх творів; виховувати прагнення до самовдосконалення; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: актуалізувати пізнавальну діяльність та критично мислити, уміння систематизувати та узагальнювати; комунікативної: формувати навички аналізу художніх творів, висловлення думок та почуттів, оцінних тверджень; інформаційної: формувати вміння виділяти головне та художні деталі; загальнокультурної: виховувати естетичний смак та читацькі інтереси учнів; розширювати кругозір школярів.
Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.
Обладнання: тестові завдання.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
IІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
Інструктаж до написання контрольної роботи (виконують усі завдання).
І варіант
Початковий і середній рівні
1. Засновник «нової драми»:
а) Г. Ібсена; в) Б. Шоу;
б) М. Метерлінка; г)А. Чехова
2. За жанром «Ляльковий дім» — це:
а) сатирична комедія; в) аналітична п’єса;
б) історичний роман; г) психологічна новела.
3. Який твір вважався начерком до п’єси «Ляльковий дім»:
а) «Примари»; в) «Жінка моря»;
б) «Нотатки до сучасної трагедії»; г) «Пігмаліон».
4. Лікар Ранк був давнім другом:
а) Торвальда Хельмера; в) Нільса Крогстада;
б)Нори Хельмер; г)батька Нори.
5. Де відбувається зустріч квіткарки і професора:
а) на базарі; в) біля церкви;
б) на майдані; г) в парку.
6. Хто і з ким заключає парі:
а) Пікерінг й Хіггінс;в) Елайза та Хіггінс;
б) Пікерінг та Елайза; г) Місіс Хіггінс та Місіс Пірс.
Достатній рівень
Дайте визначення терміну «аналітична п’єса».
Дайте визначення «інтелектуальна драма».
Високий рівень
Виконати одне із завдань.
1. Напишіть твір-есе за темою «Значення досконалого володіння мовою для успішного життя» (за твором Б. Шоу та на основі особистих спостережень за сучасним життям).
2. Продовжте історію Нори із п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім».
ІІ варіант
Початковий і середній рівні
1. Що є характерним для «нової драми»:
а) Відкритий фінал; в) Трагічне закінчення;
б) Щасливе закінчення; г)Логічне завершення подій.
2. За жанром «Пігмаліон»:
а) сатирична комедія; в) соціально-психологічна драма;
б) історичний роман; г) інтелектуальна драма.
3. Що було покладено в основу написання твору «Пігмаліон»:
а) баладу; в) пісню;
б) міфу; г) гімну.
4. Що Нора хотіла попросити у лікаря Ранка:
а) грошей; в) втекти з нею;
б)вбити Крогстада; г) не розкривати таємницю.
5. Чим закінчується «Пігмаліон»:
а) одруження Елайзи та Хіггінса ; в) відкритий фінал;
б) Елайза залишись у домі місіс Хіггінс; г) Елайза відкрила власну крамницю.
6. Що вимагав Крогстад від Нори:
а) щоб чоловік Нори взяв його до себе в контору;
б) щоб Нора позичила йому грошей; в) щоб Нора вийшла за нього заміж;
г) щоб Нора зізналася чоловікові про обман.
Достатній рівень
Дайте визначення терміну «підтекст».
Дайте визначення «інтелектуальна драма».
Високий рівень
Виконати одне із завдань.
1. Напишіть твір-есе за темою «Значення досконалого володіння мовою для успішного життя» (за твором Б. Шоу та на основі особистих спостережень за сучасним життям).
2. Продовжте історію Нори із п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім».
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підготувати повідомлення або презентацію про життя та творчість Шолом- Алейхема.
2. Творче завдання. Підготувати повідомлення про долю єврейського народу на початку XX століття.