Контрольна робота з теми "Обмін речовин та перетворення енергії"

Про матеріал
Контрольна робота з теми «Обмін речовин і перетворення енергії» створена для контролю навчальних досягнень учнів 10 класу з даної теми. Вона містить чотири рівні завдань: І рівень: тестові завдання з однією вірною відповіддю (1-6 завдання); ІІ рівень: завдання 7, 8 - на вибір кількох вірних відповідей; завдання 9 - на вилучення зайвого терміна; ІІІ рівень: завдання 10, 11 - на встановлення відповідності; IV рівень: завдання 12 передбачає розгорнуту обґрунтовану відповідь.
Перегляд файлу

10 клас  Контрольна робота з теми  «Обмін речовин і перетворення енергії»

Варіант 1

І рівень (завдання з однією вірною відповіддю; по 0,5 б - 3 бали)

Виберіть одну чи кілька правильних  відповідей

1. Процес утворення органічних сполук з неорганічних за рахунок світлової енергії називають:

  А) гліколізом;     Б) фотолізом;    В) фотосинтезом;     Г) хемосинтезом.

2. Укажіть захворювання, яке виникає внаслідок нестачі вітаміна Д:

  А) рахіт;     Б) поліомієліт;    В) дизентерія;     Г) ендемічний зоб.

3. Чужорідні речовини, які не  синтезуються в організмі людини, але потрапляючи  всередину організму або на покриви, можуть спричиняти алергічні реакції, мутації, хвороби, послаблювати імунітет, порушувати обмін, називаються:

  А) ферменти;  Б) гормони;  В) мутагени;  Г) ксенобіотики.

4. Найпростішими кінцевими продуктами дисиміляції всіх організмів є:

А) кисень, вода, глюкоза;  Б) амоніак, білки, вода;    В) вода, вуглекислий газ і амоніак.

5. Органічна сполука, що належить до вільних нуклеотидів і є універсальним акумулятором енергії у клітині, це:

  А) АТФ;   Б) ДНК;   В) РНК;   Г) рибоза.

6. Жовчокам’яна та сечокам’яна хвороби розвиваються внаслідок:

А) самовільного прийому ліків;  Б) відкладання солей сечової та щавлевої кислот в нирках, сечовому міхурі;  В) внаслідок дефіциту Кальцію;  Г) потрапляння в організм нітратів.

ІІ  рівень ( по 1 балу, всього 3б)

В завданнях 7 -8 оберіть по три вірні відповіді.

7. Для обміну білків в організмі людини  характерні:

А) наявність процесів депонування;  Б) відсутність процесів депонування;

В) утворення великої кількості енергії під час окиснення;

Г) утворення сечовини як кінцевого продукту обміну; 

Д) легке й швидке окиснення;

Е) необхідність для синтезу замінних та незамінних амінокислот.

8. До ксенобіотиків належать: 

А) ферменти;   Б) пестициди;   В) вітаміни;    Г) діоксини;   Д) нітрати;    Е) білки.

9. Вилучіть із переліку зайвий термін та поясніть, чому він зайвий:

    пепсин, целюлоза, глюкоза, глікоген, рибоза.

ІІІ рівень (завдання на встановлення відповідності по 1,5б, всього 3б)

10. Установіть відповідність між елементами та їх приналежністю до певного класу:

А) Органогени                                   1) Йод

Б) Макроелементи                             2) Оксиген

В) Мікроелементи                             3) Фосфор

                                                           

11. Установіть відповідність між біоелементами та їх функціями:

  1) Фосфор              А ) у складі кісток, регуляція ритму серця, зсідання крові

  2) Ферум                Б ) входить до складу гормонів щитовидної залози

  3) Кальцій              В) входить до складу  білків, нуклеїнових кислот, АТФ

  4) Йод                    Г) входить до складу гемоглобіну

 

IV рівень (2 бали)

12. Наведіть приклади психоактивних речовин. Доведіть згубну дію паління на організм людини.

 

 

 

10 клас  Контрольна робота з теми «Обмін речовин і перетворення енергії»

Варіант 2

І рівень (завдання з однією вірною відповіддю; по 0,5 б - 3 бали)

1. Визначальними й переважаючими процесами метаболізму гетеротрофів є:

   А) анаболічні  реакції синтезу органічних речовин; 

   Б) катаболічні реакції розщеплення складних органічних речовин;

   В) первинний синтез органічних сполук із неорганічних.

2. Із  амінокислот  у клітині  синтезуються:

  А) нуклеїнові кислоти;     Б) полісахариди;     В) ліпіди;    Г) білки.

3. Укажіть захворювання, яке виникає внаслідок нестачі йоду в їжі, воді:

   А) рахіт;     Б) поліомієліт;     В) дизентерія;     Г) ендемічний зоб.

4. Тимчасове або тривале порушення біоелементнолго складу організму, що пригнічує процеси життєдіяльності, це:

  А) біоелементози;   Б) гіповітамінози;   В) мутації;  Г) алергія.

5.Сукупність процесів, спрямованих на виведення невикористаних продуктів обміну, чужорідних і шкідливих речовин, називається:

   А) асиміляція;  Б) біотрансформація;  В) екскреція;  Г) катаболізм.

6. В організмі людини функцію біотрансформації – знешкодження небезпечних сполук виконує:

  А) шлунок;   Б) нирки;   В) печінка;   Г) селезінка.

ІІ  рівень ( по 1 балу, всього 3б)

В завданнях 7 -8 оберіть по три вірні відповіді.

7.  Для обміну ліпідів в організмі людини  характерні:

  А) наявність процесів депонування;  Б) відсутність процесів депонування;

  В) утворення великої кількості енергії під час окиснення;

  Г) утворення сечовини як кінцевого продукту обміну;

  Д) необхідність для синтезу жирних кислот.

8. До елементів-органогенів належать:

  А) Карбон;  Б) Ферум;  В) Оксиген;  Г) Нітроген;  Д) Фосфор.

9. Вилучіть із переліку зайвий термін та поясніть, чому він зайвий:

    холестерин, пепсин, кортикостероїди, бджолиний віск.

ІІІ рівень (завдання на встановлення відповідності по 1,5б, всього 3б)

10. Установіть відповідність між елементами та хворобами, що виникають внаслідок  їх недостачі або надлишку:

  А) Ендемічний зоб                        1. дефіцит Кальцію

  Б) Флюороз                                    2. надлишок Флуору

  В) Залізодефіцитна анемія           3. недостача Феруму

  Г) Остеопороз                                4. дефіцит Йоду

                                                        

 

11. Установіть відповідність між ксенобіотиками та їх  характеристиками:

Ксенобіотики

Характеристика

А) Діоксини

1. Нестійкі, добре розчинні у воді сполуки, які накопичуються у коренеплодах і плодах рослин.

Б) Пестициди

2. Група хлоровмісних вуглеводнів із потужною токсичною дією.

В) Нітрати

3. Хімікати, що використовуються в боротьбі зі шкідниками та для захисту рослин.

 

IV рівень (2 бали)                                               

12. Наведіть приклади психоактивних речовин. Доведіть згубну дію наркотичних речовин на організм людини.

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
17 грудня 2022
Переглядів
3653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку