Контрольна робота № 4
ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ
Шарль Бодлер. Поль Верлен. Артюр Рембо
І варіант
Завдання 1–6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь та обведіть кружечком літеру, яка їй відповідає. (0,50 бала за кожну правильну відповідь)
Предметні компетентності
Знання
1. Роки життя Поля Верлена
А 1844-1896
Б 1842-1898
В 1854-1891
Г 1821-1867
2. В якій країні Рембо вирішив надбати свій мільйон?
А Англії
Б Бельгії
В Африці
Г Німеччині
3. Найтонші зміни настроїв, миттєві враження, багатство відтінків у зображенні дійсності, посилена увага до кольорів, звуків і яскравих художніх деталей характерні для літератури:
А реалізму
Б естетизму
В романтизму
Г імпресіонізму
4. Збірка життя Ш. Бодлера має назву:
А «Вечірні вогні»
Б «Листя трави»
В «Квіти Зла»
Г «Надвечір'я»
5. Твори Артюра Рембо
А «Вечорова гармонія», «Альбатрос», «Відповідності»
Б «Лебідь», «Лазур», «Невдача»
В «Забуті арієти», «Так тихо серце плаче…», «Поетичне мистецтво»
Г «П’яний корабель», «Відчуття», «Голосівки»
6. Образ поета постає в ліриці Ш. Бодлера в символічному образі:
А ластівки
Б капітана
В альбатроса
Г подорожнього
Діяльність
Завдання 7-8 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений ЛІТЕРОЮ, і зробіть позначки (×) у таблицях відповідей на перетині відповідних колонок і рядків.
(1 бал за кожну правильну відповідь)
7. Установіть відповідність
Назва вірша Уривки з вірша
1 «Вечорова гармонія» А Хребет риториці скрути
Та ще як слід приборкай рими:
Коли не стежити за ними,
Далеко можуть завести.
2 «Моя циганерія» Б Надходить час, коли стебло співає росне,
Немов кадило, цвіт димує в тишині;
Мелодій повіви зринають запашні,
Меланхолійний вальс та очманіння млосне!
3 «Поетичне мистецтво» В А чорне, біле Е, червоне І, зелене
У, синє О — про вас я нині б розповів:
А — чорних мух корсет, довкола смітників
Кружляння їх прудке, дзижчання тороплене…
4 «Голосівки» Г І все капарю вірші,
згорнувшись у калачик.
Мов струни ліри — тіні
(їх копаю, як м’ячик).
Штиблети каші просять? Овва, і це пусте.
|
а |
б |
в |
г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
8. Установіть відповідність
Художній образ Авторська характеристика
1 котигорошку А димує в тишині
2 альбатрос Б топлять в журбі
3 млосні пісні В лиш рими в голові
4 цвіт Г король блакиті
|
а |
б |
в |
г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
Завдання 9 передбачає правильне заповнення таблиці (1 бал)
9. Заповніть таблицю «Візитка П.Верлена»
Прізвище, ім’я поета |
|
Роки життя |
|
Країна |
|
Освіта |
|
Найвідоміші твори |
|
Цікаві факти з життя та творчості |
|
Цінності
Завдання 10–12 відкритої форми (обсяг письмової роботи обмежений кількістю рядків). (2 бали за кожну правильну відповідь)
10. Які нові теми й мотиви започаткував у літературі П. Верлен?
Ключові компетентності
Соціальна та громадянська компетентності
11. Як ви розумієте висловлювання П. Верлена: «Найперше — музика у слові!» «Щоб вірш твій завше був крилатий, Щоб душу поривав шукати…»?
Екологічна грамотність і здорове життя
12. Поясніть, чому ліричний герой Ш. Бодлера не відчував себе у безпеці в тогочасному світі.
Контрольна робота № 4
ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ.
ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ
Шарль Бодлер. Поль Верлен. Артюр Рембо
ІІ варіант
Завдання 1–6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь та обведіть кружечком літеру, яка їй відповідає. (0,50 бала за кожну правильну відповідь)
Предметні компетентності
Знання
1. Прагнення подолати розрив між ідеалом і дійсністю, змалювання неповторної індивідуальності характерне для
А символізму
Б класицизму
В неоромантизму
Г імпресіонізму
2. Твори Поля Верлена
А «Вечорова гармонія», «Альбатрос», «Гімн красі», «Відповідності»
Б «П’яний корабель», «Відчуття», «Голосівки»
В «Міст Мірабо», «Зарізана голубка і водограй, «Лорелея»
Г «Забуті арієти», «Так тихо серце плаче…», «Поетичне мистецтво»
3. Основою символістської поезії (вірш «Поетичне мистецтво») Поль Верлен вважав
А музикальність
Б живописність
В філософічність
Г символічність
4. Єдина надрукована за життя збірка Артюра Рембо мала назву:
А «Осяяння»
Б «Сезон у пеклі»
В «П’яний корабель»
Г «Відчуття»
5. Поезія Поля Верлена належить до літературно-художньої течії
А символізм
Б романтизм
В натуралізм
Г реалізм
6. Провідна тема сонета «Альбатрос»:
А людина та природа
Б поет і натовп
В мистецтво й поет
Г моряки і птахи
Діяльність
Завдання 7-8 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений ЛІТЕРОЮ, і зробіть позначки (×) у таблицях відповідей на перетині відповідних колонок і рядків.
(1 бал за кожну правильну відповідь)
7. Установіть відповідність:
Назва вірша Уривки з вірша
1 «Голосівки» А Природа — храм живий, де зронюють колони
Бентежні стогони і неясні слова.
Там символів ліси густі, немов трава,—
Крізь них людина йде, і в них людина тоне.
2 «Осіння пісня» Б …Глузує з блискавиць, жадає висоти,
Та, вигнаний з небес, на падолі земному
Крилатий велетень не має змоги йти…
3 «Відповідності» В О — неземна сурма, де скрито скрегіт гострий,
Мовчання Янголів, світів безмовний простір,
Омега, блиск його фіалкових Очей.
4 «Альбатрос» Г Вийду надвір —
Вихровий вир
В полі млистім
Крутить, жене,
Носить мене
З жовклим листям.
|
а |
б |
в |
г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
8. Установіть відповідність:
1 Сугестія А Певний знак, що опосередковано виражає сутність якого-небудь явища і має філософське узагальнення.
2 Яснобачення Б Течія модернізму, в основі естетичної системи - художній образ,що наповнений багатозначністю.
3 Символізм В Художня особливість творів мистецтва, що базується на додаткових смислових натяках, передчуваннях.
4 Символ Г Можливість побачити природу і світобудову позбавленими причинно-наслідкових зв’язків, об’єктивних закономірностей, де все підкоряється свідомості поета.
|
а |
б |
в |
г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
Завдання 9 передбачає правильне заповнення таблиці (1 бал)
9. Заповніть таблицю «Візитка поета Ш. Бодлера»
Прізвище, ім’я поета |
|
Роки життя |
|
Країна |
|
Освіта |
|
Найвідоміші твори |
|
Цікаві факти з життя та творчості |
|
Цінності
Завдання 10–12 відкритої форми (обсяг письмової роботи обмежений кількістю рядків). (2 бали за кожну правильну відповідь)
10. Які проблеми порушує Ш. Бодлер в поезії «Альбатрос»?
Ключові компетентності
Обізнаність і самовираження у сфері культури
11. Напишіть до 7 речень для виступу у телепередачі «Символічні світи Артюра Рембо».
Соціальна та громадянська компетентності
12. Висловте свою позицію щодо питання «Яку роль відіграє поезія в нашому житті?».