Мета уроку: перевірити рівень знань і вмінь учнів з теми «Лінійні рівняння. Системи лінійних рівнянь із двома змінними»; розвивати логічне мислення, самостійність, увагу; виховувати цілеспрямованість.
Очікувані результати: визначити рівень знань і вмінь учнів з теми «Лінійні рівняння. Системи лінійних рівнянь із двома невідомими» з метою їх подальшої корекції.
Контрольна робота № 6
Мета уроку: перевірити рівень знань і вмінь учнів з теми «Лінійні рівняння. Системи лінійних рівнянь із двома змінними»; розвивати логічне мислення, самостійність, увагу; виховувати цілеспрямованість.
Очікувані результати: визначити рівень знань і вмінь учнів з теми «Лінійні рівняння. Системи лінійних рівнянь із двома невідомими» з метою їх подальшої корекції.
Тип уроку: урок перевірки, оцінки й корекції знань, умінь і навичок.
■ І. Організаційний етап
Привітання. Перевірка присутності учнів. Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку
■ ІІ. Перевірка домашнього завдання
Зібрати учнівські зошити з домашньою контрольною роботою на перевірку.
■ III. Контроль знань
▪ Інструктаж щодо оформлення контрольної роботи
Пояснити учням схему формування загальної оцінки (у скільки балів оцінюється кожне завдання), акцентувати увагу на завданнях, які вимагають від них особливої уваги.
▪ Виконання завдань
Варіант 1
Початковий і середній рівні (6 балів)
У завданнях 1–6 виберіть одну правильну, на вашу думку, відповідь.
1. Яка пара чисел є розв’язком рівняння ?
А Б В Г
2. У рівнянні виразіть змінну x через змінну y.
А Б В Г
3. Яка пара чисел є розв’язком системи рівнянь
А Б В Г
4. Зазначте точку перетину графіка рівняння з віссю Ox.
А Б В Г
5. Розв’яжіть систему рівнянь
А Б В Г
6. Знайдіть число c, якщо графік рівняння проходить через точку .
А 14 Б –14 В 10 Г –10
Достатній рівень (3 бали)
7. Розв’яжіть систему рівнянь
8. У двох ящиках лежать яблука. Якщо з одного ящика перекласти до другого 45 яблук, то в обох ящиках яблук стане порівну. Якщо з другого ящика перекласти до першого 20 яблук, то в першому яблук стане утричі більше, ніж у другому. Скільки яблук було в кожному ящику?
Високий рівень (3 бали)
9. При якому значенні параметра a система рівнянь не має розв’язків?
Варіант 2
Початковий і середній рівні (6 балів)
У завданнях 1–6 виберіть одну правильну, на вашу думку, відповідь.
1. Яка пара чисел є розв’язком рівняння ?
А Б В Г
2. У рівнянні виразіть змінну y через змінну x.
А Б В Г
3. Яка пара чисел є розв’язком системи рівнянь
А Б В Г
4. Укажіть точку перетину графіка рівняння з віссю Oy.
А Б В Г
5. Розв’яжіть систему рівнянь
А Б В Г
6. Знайдіть число k, якщо графік рівняння проходить через точку .
А –7 Б 7 В 13 Г –30
Достатній рівень (3 бали)
7. Розв’яжіть систему рівнянь
8. На будівництві працюють 50 малярів і теслярів. Через певний час кількість малярів збільшилась удвічі, а теслярів — утричі, і тепер кількість усіх робітників становить 130 осіб. Скільки було малярів і теслярів спочатку?
Високий рівень (3 бали)
9. При якому значенні параметра k система рівнянь не має розв’язків?
Розв’язання і відповіді до контрольної роботи № 6
Варіант 1
1. Б. 2. Г. 3. Б. 4. В. 5. Б. 6. Б.
7. . ; ; . Відповідь: .
8. Нехай в одному ящику x яблук, а в другому — y яблук. Стане яблук у першому ящику, — у другому. При другому перекладанні отримаємо в першому ящику , у другому — , причому дорівнює кількості яблук у першому ящику.
Складемо і розв’яжемо систему рівнянь:
; .
Отже, у першому ящику було 175 яблук, у другому — 85.
Відповідь: 175; 85 яблук.
9. Система рівнянь не має розв’язків, якщо виконується умова: ; ; ; ; .
Відповідь: .
Варіант 2
1. А. 2. В. 3. В. 4. В. 5. Б. 6. Б.
7. . ; ; .
Відповідь: .
8. Нехай спочатку на будівництві працювали x малярів та y теслярів — (; ). Усього було , тобто 50 осіб. Через якийсь час вже працювало малярів а теслярів — . Разом або 130 осіб. Складемо і розв’яжемо систему рівнянь: , .
Отже, було 20 малярів і 30 теслярів.
Відповідь: 20 і 30 осіб.
9. Система рівнянь не має розв’язків, якщо ; ; ; .
Відповідь: .
■ IV. Підбиття підсумків уроку
Зібрати роботи на перевірку. Відповісти на запитання, що виникли в учнів, та надати їм можливість ознайомитися з відповідями до завдань.
■ V. Домашнє завдання
Варіант 1
Початковий і середній рівні (6 балів)
У завданнях 1–6 виберіть одну правильну, на вашу думку, відповідь.
1. Яка пара чисел є розв’язком рівняння ?
А Б В Г
2. У рівнянні виразіть змінну x через змінну y.
А Б В Г
3. Яка пара чисел є розв’язком системи рівнянь
А Б В Г
4. Зазначте точку перетину графіка рівняння з віссю Ox.
А Б В Г
5. Розв’яжіть систему рівнянь
А Б В Г
6. Знайдіть число c, якщо графік рівняння проходить через точку .
А 14 Б –14 В 10 Г –10
Достатній рівень (3 бали)
7. Розв’яжіть систему рівнянь
8. У двох ящиках лежать яблука. Якщо з одного ящика перекласти до другого 45 яблук, то в обох ящиках яблук стане порівну. Якщо з другого ящика перекласти до першого 20 яблук, то в першому яблук стане утричі більше, ніж у другому. Скільки яблук було в кожному ящику?
Високий рівень (3 бали)
9. При якому значенні параметра a система рівнянь не має розв’язків?
Варіант 2
Початковий і середній рівні (6 балів)
У завданнях 1–6 виберіть одну правильну, на вашу думку, відповідь.
1. Яка пара чисел є розв’язком рівняння ?
А Б В Г
2. У рівнянні виразіть змінну y через змінну x.
А Б В Г
3. Яка пара чисел є розв’язком системи рівнянь
А Б В Г
4. Укажіть точку перетину графіка рівняння з віссю Oy.
А Б В Г
5. Розв’яжіть систему рівнянь
А Б В Г
6. Знайдіть число k, якщо графік рівняння проходить через точку .
А –7 Б 7 В 13 Г –30
Достатній рівень (3 бали)
7. Розв’яжіть систему рівнянь
8. На будівництві працюють 50 малярів і теслярів. Через певний час кількість малярів збільшилась удвічі, а теслярів — утричі, і тепер кількість усіх робітників становить 130 осіб. Скільки було малярів і теслярів спочатку?
Високий рівень (3 бали)
9. При якому значенні параметра k система рівнянь не має розв’язків