Контрольна робота з української літератури для 5 класу. Рідна Україна. Світ природи

Про матеріал
Контрольна робота з української літератури для 5 класу. Рідна Україна. Світ природи (за підручником О.Авраменка)
Перегляд файлу

І варіант

Початковий і середній рівень (6 б.)

1. У Тараса („В бур’янах” С.Васильченка) проснулася жага до малювання, коли він:

    а) побачив, як малює лисянський дяк-маляр;

    б) був у кирилівського дяка;

    в) коли був на природі.

2. З якого твору Т.Шевченка ці рядки?

    Поклала мати коло хати

    маленьких діточок своїх;

    Сама заснула коло їх.

    а) „За сонцем хмаронька пливе”;

    б) „Садок вишневий коло хати”;

    в) „Думка".

3. Який художній засіб використовує Т.Шевченко в даному уривку?

    За сонцем хмаронька пливе,

    Червоні поли розстиляє

    І сонце спатоньки зове…

    а) метафора;  б) епітет;  в) персоніфікація.

4. Про любов народу до пісні говорилося у вірші П.Тичини:

    а) „Гаї шумлять”;

    б) „Не бував ти у наших краях”;

    в) „Блакить мою душу обвіяла".

 5.Тарас Шевченко народився у селі

А) Кирилівці; Б) Моринцях; В) Лисянці; Г) Будищі.

6. Хто врятував лося з крижаної води („Лось” Є.Гуцала)?

    а) дядько;

    б) працівники заповідника;

    в) хлопчики.

7. Що роблять дівчата, повертаючись з роботи у вірші  «Садок вишневий коло хати» ? 

А) Танцюють       Б) співають         В) сміються           Г) розмовляють

8. У якому вірші Т. Шевченка   героями є соловейко, хрущі?

А) «Садок вишневий коло хати»        Б) « Зірка»      В)  «Гаї шумлять»   Г) «Не бував ти у наших краях»

9. Назвати вірш П.Тичини:

А) «Садок вишневий коло хати»        Б) « Зірка»      В)  «Гаї шумлять»   Г) «За сонцем хмаронька пливе»

10. Знайти рядок з епітетами:

А)  Зіронька встає, соловейко научати не дає;

Б)  Маленькі діточки, рожева хмарка

В) неначе ворог, мов матері діти

11. Визначити тематику творів П. Тичини:

А) про дітей      Б) про тварин       В) про природу        Г) про державу

12. Ліричну картину відпочинку селянської родини зображено у:      

  1. «Садок вишневий коло хати…» Т. Шевченка
  2. «Не бував ти у наших краях!» П. Тичини
  3. «Блакить мою душу обвіяла…» П. Тичини
  4. «Княжа Україна» Олександр Олесь

 

Достатній рівень (3 б.)

Дати відповідь на запитання. ( 3 бала)

1.Установіть відповідність персонажів та їх характеристик з оповідання «Лось» Євгена Гуцала:

А) дядько Шпичак                               

Б)  Лось

В) брати-підберезовики

1. «Неквапно попрямував  до тієї поляни, на якій любив найчастіше бувати…»                                    2. «Охопили зором ріку, і їхні лиця ще більше пом'якшали од навколишнього простору…»

3. «… треба думати про те, щоб якось його заховати, замівши сліди»      

 

Високий рівень (3 б.)

   Написати невеликий твір на одну з тем:

   1. «Найзаповітніші мрії нашого Тараса».

   2. «Доброта, чуйність – головні риси характеру справжньої людини».

   3. «Уміти відчувати природу – величезний дар».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

Початковий і середній рівень (6 б.)

1. Магічну силу мала над Тарасом („В бур’янах” С.Васильченка):

    а) обшарпана школа; 

    б) рідна домівка;

    в) гущавина біля хати.

2. Хто привіз Тараса до батьків, коли він заблукав у полі?

    а) жандарми;  б) женці;  в) чумаки.

3. З якого твору Т.Г.Шевченка ці рядки?

    І сонце спатоньки лягає

    І синє море: покриває

    Рожевою пеленою,

    Мов мати дитину.

    а) „Садок вишневий коло хати”;

    б) „За сонцем хмаронька пливе”;

    в) „Думка".

4. Який художній засіб використовує П.Тичина в даному уривку?

    Блакить мою душу обвіяла

    Душа моя сонця намріяла…

   а) персоніфікацію;  б) епітет;  в) метафору.

5. Яка біда трапилася з лосем („Лось” Є.Гуцала)?

    а) зламав ногу;

    б) провалився на льоду;

    в) поранився.

6. Як загинув лось?

    а) загризли вовки;

    б) потонув у крижаній воді;

    в) убив дядько.

7. У якому творі розповідається про дитинство Т.Шевченка?

А) «Садок вишневий коло хати»;      Б) « В бур'янах»;            В)  «Гаї шумлять».

8. «Лось» Є. Гуцала за жанром –                       

А) Повість;    Б) Переказ;     В) Легенда;     Г) Оповідання.

9. Т. Шевченка в дитинстві виховувала сестра на ім’я:                   

А) Оксана;       Б) Ольга;     В) Марія;      Г) Катря

10. У ліричному творі:                     

А) Розповідається про події; Б) Зображені герої та їх вчинки;

В) Дія відбувається на сцені театру;

Г) Передаються почуття і переживання ліричного героя.

11. Тарас Шевченко був кріпаком пана :

А) Енгельгардта; Б) Дашкевича; В) Сошенка; Г) Висецького.

12. Порівняння вжито в рядку:

А) За сонцем хмаронька пливе, червоні поли розстилає..

Б) Затихло все, тільки дівчата та соловейко не затих.

В) Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть…

Г) А туман, неначе ворог, закриває море…

 

 

Достатній рівень (3 б.)

1. Установіть послідовність подій в оповіданні Є Гуцала «Лось»

А) Початок твору                                     

Б) Розвиток подій                                     

В) Кінець твору                    

1. Діти думали, як той лось міг попасти у воду.

2. Лось звик до заповідника.

3. Лось не ворухнувся. Він припав до землі, прислухаючись, чи  далеко ще весна…

 

Високий рівень (3б.)

   Написати невеликий твір на одну з тем:

   1. «Найзаповітніші мрії нашого Тараса».

   2. «Доброта, чуйність – головні риси характеру справжньої людини».

   3. «Уміти відчувати природу – величезний дар».

 

 

 

docx
Додано
9 серпня 2021
Переглядів
1572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку