І варіант
Початковий і середній рівень (6 б.)
1. У Тараса („В бур’янах” С.Васильченка) проснулася жага до малювання, коли він:
а) побачив, як малює лисянський дяк-маляр;
б) був у кирилівського дяка;
в) коли був на природі.
2. З якого твору Т.Шевченка ці рядки?
Поклала мати коло хати
маленьких діточок своїх;
Сама заснула коло їх.
а) „За сонцем хмаронька пливе”;
б) „Садок вишневий коло хати”;
в) „Думка".
3. Який художній засіб використовує Т.Шевченко в даному уривку?
За сонцем хмаронька пливе,
Червоні поли розстиляє
І сонце спатоньки зове…
а) метафора; б) епітет; в) персоніфікація.
4. Про любов народу до пісні говорилося у вірші П.Тичини:
а) „Гаї шумлять”;
б) „Не бував ти у наших краях”;
в) „Блакить мою душу обвіяла".
5.Тарас Шевченко народився у селі
А) Кирилівці; Б) Моринцях; В) Лисянці; Г) Будищі.
6. Хто врятував лося з крижаної води („Лось” Є.Гуцала)?
а) дядько;
б) працівники заповідника;
в) хлопчики.
7. Що роблять дівчата, повертаючись з роботи у вірші «Садок вишневий коло хати» ?
А) Танцюють Б) співають В) сміються Г) розмовляють
8. У якому вірші Т. Шевченка героями є соловейко, хрущі?
А) «Садок вишневий коло хати» Б) « Зірка» В) «Гаї шумлять» Г) «Не бував ти у наших краях»
9. Назвати вірш П.Тичини:
А) «Садок вишневий коло хати» Б) « Зірка» В) «Гаї шумлять» Г) «За сонцем хмаронька пливе»
10. Знайти рядок з епітетами:
А) Зіронька встає, соловейко научати не дає;
Б) Маленькі діточки, рожева хмарка
В) неначе ворог, мов матері діти
11. Визначити тематику творів П. Тичини:
А) про дітей Б) про тварин В) про природу Г) про державу
12. Ліричну картину відпочинку селянської родини зображено у:
Достатній рівень (3 б.)
Дати відповідь на запитання. ( 3 бала)
1.Установіть відповідність персонажів та їх характеристик з оповідання «Лось» Євгена Гуцала:
А) дядько Шпичак
Б) Лось
В) брати-підберезовики
1. «Неквапно попрямував до тієї поляни, на якій любив найчастіше бувати…» 2. «Охопили зором ріку, і їхні лиця ще більше пом'якшали од навколишнього простору…»
3. «… треба думати про те, щоб якось його заховати, замівши сліди»
Високий рівень (3 б.)
Написати невеликий твір на одну з тем:
1. «Найзаповітніші мрії нашого Тараса».
2. «Доброта, чуйність – головні риси характеру справжньої людини».
3. «Уміти відчувати природу – величезний дар».
ІІ варіант
Початковий і середній рівень (6 б.)
1. Магічну силу мала над Тарасом („В бур’янах” С.Васильченка):
а) обшарпана школа;
б) рідна домівка;
в) гущавина біля хати.
2. Хто привіз Тараса до батьків, коли він заблукав у полі?
а) жандарми; б) женці; в) чумаки.
3. З якого твору Т.Г.Шевченка ці рядки?
І сонце спатоньки лягає
І синє море: покриває
Рожевою пеленою,
Мов мати дитину.
а) „Садок вишневий коло хати”;
б) „За сонцем хмаронька пливе”;
в) „Думка".
4. Який художній засіб використовує П.Тичина в даному уривку?
Блакить мою душу обвіяла
Душа моя сонця намріяла…
а) персоніфікацію; б) епітет; в) метафору.
5. Яка біда трапилася з лосем („Лось” Є.Гуцала)?
а) зламав ногу;
б) провалився на льоду;
в) поранився.
6. Як загинув лось?
а) загризли вовки;
б) потонув у крижаній воді;
в) убив дядько.
7. У якому творі розповідається про дитинство Т.Шевченка?
А) «Садок вишневий коло хати»; Б) « В бур'янах»; В) «Гаї шумлять».
8. «Лось» Є. Гуцала за жанром –
А) Повість; Б) Переказ; В) Легенда; Г) Оповідання.
9. Т. Шевченка в дитинстві виховувала сестра на ім’я:
А) Оксана; Б) Ольга; В) Марія; Г) Катря
10. У ліричному творі:
А) Розповідається про події; Б) Зображені герої та їх вчинки;
В) Дія відбувається на сцені театру;
Г) Передаються почуття і переживання ліричного героя.
11. Тарас Шевченко був кріпаком пана :
А) Енгельгардта; Б) Дашкевича; В) Сошенка; Г) Висецького.
12. Порівняння вжито в рядку:
А) За сонцем хмаронька пливе, червоні поли розстилає..
Б) Затихло все, тільки дівчата та соловейко не затих.
В) Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть…
Г) А туман, неначе ворог, закриває море…
Достатній рівень (3 б.)
1. Установіть послідовність подій в оповіданні Є Гуцала «Лось»
А) Початок твору
Б) Розвиток подій
В) Кінець твору
1. Діти думали, як той лось міг попасти у воду.
2. Лось звик до заповідника.
3. Лось не ворухнувся. Він припав до землі, прислухаючись, чи далеко ще весна…
Високий рівень (3б.)
Написати невеликий твір на одну з тем:
1. «Найзаповітніші мрії нашого Тараса».
2. «Доброта, чуйність – головні риси характеру справжньої людини».
3. «Уміти відчувати природу – величезний дар».