Контрольна робота №1 «Усна народна творчість» (8 клас)
1. Піснею про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками є
А „Віють вітри, віють буйні“
Б „Зажурилась Україна“
В „Чи не той то Хміль“
2. До пісень Марусі Чурай НЕ належить
А „Зажурилась Україна“
Б „Засвіт встали козаченьки“
В „Віють вітри, віють буйні“
Г „Ой не ходи, Грицю“ 3. В уривку з історичної пісні Поставили...
На Савур-могилу:
„Дивись тепер, ...,
На свою Вкраїну!“ — пропущено слово
А Богдане;
Б Іване;
В Морозенку.
4. Проблема вибору, душевної роздвоєності постає у народному творі
А „Он не ходи, Грицю“ Б „Чи не той то хміль?“
В „Маруся Богуславка“
5. У формі діалогу між матір’ю і козаком побудований твір
А «Засвіт встали козаченьки»;
Б «Ой Морозе, Морозенко»;
В «Зажурилась Україна»;
6. У супроводі якого музичного інструменту ніколи не виконувались думи? А бандури; Б скрипки; В кобзи; Г ліри.
7. У якій історичній пісні згадано битву під Жовтими Водами?
А «Ой Морозе, Морозенку»; Б «Чи не той то Хміль»;
В «Зажурилась Україна».
8. Скільки часу козаки перебували в ув’язненні?
А Майже половину свого життя;
Б тридцять років;
В понад десятиріччя; Г чверть століття.
9. Установіть відповідність між назвою твору та його провідним мотивом.
1. «Засвіт встали козаченьки».
2. «Зажурилась Україна».
3. «Чи не той то Хміль?»
4. «Віють вітри, віють буйні»
А прощання козака перед далекою дорогою із рідними;
Б перемога козаків над поляками під Жовтими Водами в 1648 р.;
В страждання українського народу від набігів турецько-татарських орд;
Г туга за коханим;
Д похід козацького війська на кримського хана.
10. Установіть відповідність між виразами і художніми засобами.
1. На ясні зорі,
На тихі води,
У край веселий,
У мир хрещений.
2. Опівночі море заграло.
3. Чи ж щаслива та билинка, Що росте у полі?
4. Ой между нами третій чужий-чужаниця.
5. Риплять вози опівночі,
Мов ті лебеді ячать сполохані.
А порівняння;
Б метафора;
В постійні епітети;
Г тавтологія;
Д гіпербола;
Е риторичне запитання
11. Перепишіть, заповнюючи пропуски.
Дума – великий __________________ твір переважно _________ характеру, який виконується ____________у супроводі _____, _____, ____. Дума складається із _____, ______ ______та _____. Оскільки у ________ йдеться про якусь трагічну подію, то він ще має назву „________” (від слова „плакати”). В _______ ______ задушевно розповідається про певну подію. _______ зветься „______”, оскільки наприкінці твору автор звеличує і прославляє героїв твору.
12. Схарактеризуйте Богдана Хмельницького з пісні «Чи не той то хміль?». Що втілює в собі цей образ?