Контрольна робота з української літератури "Усна народна творчість" для 8 класу

Про матеріал
Контрольна робота з української літератури "Усна народна творчість" для 8 класу (тести різних рівнів)
Перегляд файлу

Контрольна робота №1 «Усна народна творчість» (8 клас)

1.   Піснею про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками є

А „Віють вітри, віють буйні“

Б „Зажурилась Україна“

В „Чи не той то Хміль“

2.   До пісень Марусі Чурай НЕ належить

А „Зажурилась Україна“

Б „Засвіт встали козаченьки“

В „Віють вітри, віють буйні“

Г „Ой не ходи, Грицю“ 3. В уривку з історичної пісні Поставили...

На Савур-могилу:

„Дивись тепер, ...,

На свою Вкраїну!“ — пропущено слово

А Богдане;  

Б Іване;  

В Морозенку.

4.   Проблема вибору, душевної роздвоєності постає у народному творі

А „Он не ходи, Грицю“ Б „Чи не той то хміль?“

В „Маруся Богуславка“

5.   У формі діалогу між матір’ю і козаком побудований твір

А «Засвіт встали козаченьки»;

Б «Ой Морозе, Морозенко»;

В «Зажурилась Україна»;

6.   У супроводі якого музичного інструменту ніколи не виконувались думи? А бандури;  Б скрипки;  В кобзи;  Г ліри.

7.   У якій історичній пісні згадано битву під Жовтими Водами?

А «Ой Морозе, Морозенку»; Б «Чи не той то Хміль»;

В «Зажурилась Україна».

8.   Скільки часу козаки перебували в ув’язненні?

А Майже половину свого життя;

Б тридцять  років;

В понад десятиріччя; Г чверть століття.

 

 

9.   Установіть відповідність між назвою твору та його провідним мотивом.

1.   «Засвіт встали козаченьки».

2.   «Зажурилась Україна».

3.   «Чи не той то Хміль?»

4.   «Віють вітри, віють буйні»

А прощання козака перед далекою дорогою із рідними;

Б перемога козаків над поляками під Жовтими Водами в 1648 р.;

В страждання українського народу від набігів турецько-татарських орд;

Г туга за коханим;

Д похід козацького війська на кримського хана.

10. Установіть відповідність між виразами і художніми засобами.

1.   На ясні зорі,                                         

    На тихі води, 

    У край веселий, 

    У мир хрещений.

2.   Опівночі море заграло.

3.   Чи ж щаслива та билинка,     Що росте у полі?

4.   Ой между нами третій чужий-чужаниця.

5.   Риплять вози опівночі, 

   Мов ті лебеді ячать сполохані.

А порівняння;

Б метафора;

В постійні епітети;

Г тавтологія;

Д гіпербола;

Е риторичне запитання

11.   Перепишіть, заповнюючи пропуски.

Дума – великий __________________ твір переважно _________ характеру, який виконується ____________у супроводі _____, _____, ____.  Дума складається із _____, ______  ______та _____. Оскільки у ________ йдеться про якусь трагічну подію, то він ще має назву „________” (від слова „плакати”). В _______  ______ задушевно розповідається про певну подію. _______ зветься  „______”, оскільки наприкінці твору автор звеличує і прославляє героїв твору.

12.   Схарактеризуйте Богдана Хмельницького з пісні «Чи не той то хміль?». Що втілює в собі  цей образ? 

 

pdf
Додано
22 січня
Переглядів
453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку