Контрольна робота. «Усна народна творчість».

Про матеріал
Матеріал містить три рівні складності. Перший рівень має десять питання по 0.5б. У другому рівні потрібно завершити речення. Третій рівень місти запитання на які потрібно дати розгорнуту відповідь.
Перегляд файлу

8 клас

Контрольна робота з теми «Усна народна творчість».

Варіант 1

1 рівень (0.5 б).

1. У пісні «Чи не той то Хміль» розповідається про битву:

А) під Полтавою

Б) під Корсунем

В) під Жовтими Водами

2. Кого вважають автором пісень «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні»?

А) Марусю Чурай

Б) Марусю Богуславку

В) Устима Кармелюка

3. З якого твору ці рядки: «Де ти, милий, чорнобривий? Де ти? Озовися! / Як я, бідна, тут горюю, прийди подивися»?

А) «Віють вітри, віють буйні»

Б) «Маруся Богуславка»

В) «Засвіт встали козаченьки»

4 У якій пісні Марусі Чурай зображується  тема походу козаченьків, розлука хлопця з матінкою і коханою?

А) «Засвіт встали козаченьки»

Б) «Віють вітри, віють буйні»

В) « «Максим козак Залізняк»

5. Ліро-епічний віршований твір героїчного або соціально-побутового змісту, який виконують речитативом у супроводі кобзи, ліри, бандури – це…

А) дума

Б) історична пісня

В) художній образ

6. У думі «Про Марусю Богуславку» повторюються три однотипні епізоди, що починаються словами звертання головної героїні до козаків «гей, козаки, ви, бідні невольники». Цей художній прийом називається…

А) ретардація

Б) речитатив

В) образність

7. Маруся Богуславка була:

А) козачкою

Б) попівною

В) татаркою

8. Ревнощі, згадки про нездійсненні дівочі мрії знайшли відображення у пісні:

А) «Ой не ходи, Грицю…»

Б) «Засвіт встали козаченьки»

В) «Віють вітри…»

9. У який пісні розповідається про історичну особу Устима Кармелюка, його нелегку долю?

А) «За Сибіром сонце сходить»

Б) «Чи не той, то хміль»

В) «Зажурилась Україна»

10. Заміна одного слова іншим на основі суміжності – це…

А) метонімія

Б) метафора

В) персоніфікація

 

2 рівень (3 б).

Завершити речення.

1 Яких виконавців дум ви знаєте?

2 Сюжет якої відомої пісні покладено в основу балади Л. Боровиковського «Чарівниця», небилиці С. Руданського «Розмай», п’єс М. Старицького?

3 Кого називають «українською Сапфо», «дівчиною легендою»?

4 Художня література виконує таку функції: …

5. Кого називають «українським Гомером»?

3 рівень (4 б).

Розгорнуті відповіді на запитання.

1. Що ви знаєте про пісенну творчість Марусі Чурай?

2. Прочитайте фрагмент. З якого він твору? Складіть паспорт цього твору.

 

Годі тобі, пане-брате, ґринджоли  малювати,

Бери шаблю гостру, довгу та йди воювати!

Ой ти станеш на воротях, а я в закоулку,

Дамо тому стиха лиха та вражому турку!

Ой ти станеш з шабелькою, а я з кулаками,

Ой, щоб слава не пропала проміж козаками.

 

 

 

 

 

8 клас

Контрольна робота з теми «Усна народна творчість».

Варіант 2

1 рівень (0.5 б).

1. У пісні «Максим Козак » розповідається про битву:

А) під Полтавою

Б) під Жаботином

В) під Жовтими Водами

2. До якого виду пісень належить пісня «Максим козак Залізняк»?

А) дума

Б) козацька літературна пісня

В) історична пісня

3. З якого твору ці рядки: «Гей, ми ж думали, ой, та ми ж думали, / Та що над степом та сонечко сяє, -/ Аж то військо та славне запорізьке / Та на вороних конях у степу виграває»?

А) «Та ой як крикнув же та козак Сірко…».

Б) « Ой Морозе, Морозенку…».

В) «За Сибіром сонце сходить…».

4. Узагальнено і водночас конкретна картина людського життя, яка створено творчою уявою митця – це…

А) художній образ

Б) історична пісня

В) дума

5. Ліро-епічний твір, у якому йдеться про конкретні історичні події чи реальні історичні постаті – це…

А) історична пісня

Б) дума

В) літературна козацька пісня

6. У пісні «Віють вітри…» внаслідок вітру:

А) пішов сильний дощ

Б) гнуться дерева

В) неможливо зустрітися з коханим

7. Кому у м. Богуславі звели пам’ятник?

А) Маруся Чурай

Б) Марусі Богуславці

В) Устиму Кармалюку

 

 

8. Незрячі люди, які заробляли собі на життя професійною грою та співм у супроводі кобзи, ліри, бандури – це…

А) кобзарі

Б) козаки

В) монголи

9. Скільки варіантів є історичної пісні «Ой Морозе, Морозенку»?

А) 40

Б) 60

В) 20

10. Від якого ворога захищали козаки Україну? («Зажурилась Україна»)

А) турки

Б) половці

В) ляхи

2 рівень (3 б).

Завершити речення.

1 Коли виникли історичні пісні? Які традиції вплинули на формування цих пісень? Хто першим заснував термін «історична пісня»?

2 Про кого писали художні твори  М. Старицький, І. Нечуй-Левицький, П. Куліш?

3 Чим відрізняється дума від історичної пісні?

4. Художня література виконує таку функції: …

5. Скільки пісень склала Маруся Чурай?

3 рівень (4 б).

Розгорнуті відповіді на запитання.

1 Як ви вважаєте, чи є Маруся Богуславка історичною особистістю?

2 Прочитайте фрагмент. З якого він твору? Складіть паспорт цього твору.

 

Засвіт встали козаченьки

В похід з полуночі

Заплакала Марусенька

Свої ясні очі.

Не плач, не плач, Марусенько,

Не плач, не журися, та за свого милесенького

Богу помолися

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 січня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку