7 клас Контрольна робота
Вступ. Із пісенних скарбів. Про минулі часи
І варіант
1. Як називаються пісні, що відтворюють поневіряння бурлаки на чужині?(0,5 бала):
а) рекрутські;
б) козацькі;
в) жартівливі;
г) бурлацькі;
д) чумацькі.
2. До якого жанру належать солдатські, жовнірські, чумацькі пісні? (0,5 бала):
а) календарно-обрядові;
б) коломийки;
в) суспільно-побутові;
г) родинно-побутові;
д) історичні.
3. У яких піснях відображено суспільне, явище, зображене на картині
Їжакевича І. (1бал)?
А |
коломийки; |
|
Б |
рекрутські пісні; |
|
В |
чумацькі пісні; |
|
Г |
кріпацькі пісні; |
|
Д |
пісні зимового циклу. |
4. З якої пісні ці рядки (0,5 бала):
«Ой у степу криниченька,
З неї вода протікає.
Гей, там чумак сиві воли пасе
Та з криниці напуває.»
а) «Дозвілля молоді»;
б) «Жартівливі коломийки»;
в) «Стоїть явір над водою»;
г) «Ой у степу криниченька»;
д) «Ой на горі та женці жнуть!»
5. Визначте основні мотиви козацьких пісень, запишіть. (1,5 бала) ?
6. Визначте жанр твору «Захар Беркут». (0,5 бала)
7. Поясніть, чи можна виправдати зрадництво Тугара Вовка, чому? (3 бали )
8. Установіть відповідність між назвою поняття та визначенням (1 бал):
1 |
Пафос твору |
А |
Розповідний художній твір, що має розгорнуті ший, ніж в оповіданні сюжет, більшу кількість другорядних персонажів і зображує значну кількість подій |
2 |
Коломийка |
Б |
Піднесений настрій, пристрасне переживання автора в літературному творі, викликане певною ідеєю чи подією |
3 |
Повість |
В |
Відтворюють настрої певної соціальної групи, викликані певними явищами суспільного життя |
4 |
Суспільно-побутові пісні |
Г |
Дворядкова пісня в танковому ритмі, яка складається з двох чотирнадцятискладових рядків з паузою після восьмого складу |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
9. Кому належать слова: «Я хотів би ще перед відходом сказати дещо до громади, якій я старався щиро служити весь свій вік.»? (1 бал)
|
|
10. Складіть та запишіть есе «Чому потрібно прочитати повість Івана Франка «Захар Беркут»? (3 бали).
7 клас Контрольна робота
Вступ. Із пісенних скарбів. Про минулі часи
ІІ варіант
1. У яких піснях оспівано тяжку долю солдата? (0,5 бала):
а) рекрутські;
б) козацькі;
в) жартівливі;
г) бурлацькі;
д) чумацькі.
2. До якого жанру належать рекрутські, кріпацькі, наймитські пісні? (0,5 бала):
а) календарно-обрядові;
б) коломийки;
в) суспільно-побутові;
г) родинно-побутові;
д) історичні.
3. Який 3. У яких піснях відображено суспільне, явище, зображене на картині
Лашко Н. (1бал)?
А |
коломийки; |
|
Б |
рекрутські пісні; |
|
В |
чумацькі пісні; |
|
Г |
кріпацькі пісні; |
|
Д |
жниварські пісні |
4. З якої пісні ці рядки (0,5 бала):
«Ой співанки-коломийки, в’язанку з них в’яжу,
Як попросять заспівати, я ся не відкажу. »
а) «Дозвілля молоді»;
б) «Жартівливі коломийки»;
в) «Стоїть явір над водою»;
г) «Ой у степу криниченька»;
д) «Ой на горі та женці жнуть
5. Визначте основні мотиви чумацьких пісень, запишіть. (1,5 бала) ?
6. Хто є автором твору «Захар Беркут» ? (0,5 бала):
7. Охарактеризуйте головного героя твору «Захар Беркут», висловивши своє ставлення до нього. (3 бали)
8. Установіть відповідність між назвою поняття та визначенням (2,5 бали):
1 |
Пафос твору |
А |
Розповідний художній твір, що має розгорнуті ший, ніж в оповіданні сюжет, більшу кількість другорядних персонажів і зображує значну кількість подій |
2 |
Коломийка |
Б |
Піднесений настрій, пристрасне переживання автора в літературному творі, викликане певною ідеєю чи подією |
3 |
Повість |
В |
Відтворюють настрої певної соціальної групи, викликані певними явищами суспільного життя |
4 |
Суспільно-побутові пісні |
Г |
Дворядкова пісня в танковому ритмі, яка складається з двох чотирнадцятискладових рядків з паузою після восьмого складу |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
9. Кому належать слова: «Пета обіцяв мені ласку Чингісхана, - воркотів він, а сей поганець трактує мене, як пса. Невже ж таки я слуга їх, найнижчий із слуг свого невольника?» (1бал)
|
|
10. Складіть та запишіть есе «Чому потрібно прочитати повість Івана Франка «Захар Беркут»? (3 бали).