1
Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів»
І.рівень (1 б )
1.Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні йдеться про нелегку долю чумаків:
А) «Гомін, гомін по діброві»; Б) «Стоїть явір над водою»; В) «Ой на горі та й женці жнуть»
Г) «Ой у степу криниченька»
2.Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні козак, покинувши милу Україну, загинув на чужині:
А) «Ой у степу криниченька» Б) «Гомін, гомін по діброві»; В) «Стоїть явір над водою»;
Г) «Ой на горі та й женці жнуть»
3. Виберіть правильне твердження «жанр української пісенної лірики, яка за ритмом і мелодикою пов’язана з однойменним народним танцем- це…»:
А)козацькі пісні; б)коломийки в) повість; г)соціально-побутові пісні
4. Хто часто співав коломийки?
а) Няня; б) мати; в) сестра.
ІІ рівень(Кожна правильно встановлена відповідність — 0.5.)
5. Установіть відповідність між народними піснями та образами, змальованими в них.
1 «Гомін, гомін по діброві» 2 «Ой на горі та й женці жнуть» 3 «Стоїть явір над водою» 4 «Ой у степу криниченька» |
А чумак, зозуля Б Запорозька Січ, шабля В козак, Україна Г Дорошенко, Сагайдачний Д мати, син, сестри |
6. Установіть відповідність між цитатами та назвами пісень, з яких узято ці рядки.
1 Воли ревуть, води не п’ють,
2 Будуть пташки прилітати калиноньку їсти,
3 «Мені з жінкою не возиться; 4 «Змиють, мати, дрібні дощі, А розчешуть густі терни…» |
А «Гомін, гомін по діброві» Б «Ой у степу криниченька» В «Жартівливі коломийки» Г «Стоїть явір над водою» Д «Ой на горі та й женці жнуть» |
ІІІ рівень (Правильна відповідь — 2 бали.)
7. Дайте поширену відповідь на питання..
Дати визначення суспільно-побутових пісень,назвати їх різновиди
ІV рівень (Правильна, змістовна, цікава відповідь — 2 бали.)
8.Зробіть повний ідейно-художній аналіз народної козацької пісні
І варіант-«Ой на горі та й женці жнуть»
ІІ варіант- «Ой у степу криниченька»