21 вересня понеділок
План-конспект дистанційного уроку
ПІБ та посада викладача |
вчитель української мови та літератури Бесараб Марія Олексіївна
|
|||||||||
Назва предмету |
Українська література |
|||||||||
Клас |
21 вересня 7т |
|||||||||
Базовий підручник |
О.М. Авраменко Українська література 7клас |
|||||||||
Цілі уроку |
|
|||||||||
Тема уроку |
ПЧ № 1. Майстерня конструювання буктрейлера за книжкою В.Рутківського «Джури-характерники» |
|||||||||
Необхідне технічне обладнання |
Комп’ютер, телефон |
|||||||||
Тези та зміст |
Що таке буктрейлер? Буктрейлер – сучасна реклама книги. З англійської book - це книга, trailer - тягач, причіп, призначений для перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі. Буктрейлер — особливий вид книжкової реклами, один із засобів просування видання до користувача. Він представляє собою короткий відеоролик за мотивами книги, що створює візуальний образ книги, кліп за її змістом.
Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання. Перші промо-ролики книжок з’явилися на початку 2000-х у США, коли видавці усвідомили потребу в додаткових засобах реклами своєї продукції. Перший офіційний буктрейлер був представлений 2003 року до роману Кристін Фіхан «Темна симфонія». Та популярності практика створення буктрейлерів почала набувати набула з 2005 року завдяки розвитку розвитку технологій сервісів відеохостінгу, блогів, соціальних мереж. Тож дуже швидко в США та країнах Західної Європи такі промо-ролики стали невід’ємною частиною рекламної кампанії кожного бестселера. Сьогодні жанр буктрейлера зробив значний крок вперед. Із звичайних презентацій в форматі Power Point книжкові промо-ролики перетворилися на справжні твори мистецтва із власною унікальною кіномовою, що розкриває нові, часом несподівані, якості книжки. Ускладнилася й техніка їх виконання, через що вони максимально наблизилися до самостійних кінотворів. Над створенням буктрейлерів на Заході часто працюють провідні кіностудії. Існує навіть кілька щорічних премій за досягнення в цій галузі. В Україну буктрейлер як спосіб просування книги прийшов у 2009 році. Першими створювати буктрейлери почали видавництва, побачивши в цьому ресурсі новий інструмент для реклами своєї продукції. Активно працює в цьому напрямку, наприклад, видавництво «Грані Т». Потім цю ідею підхопили бібліотекарі.
Створення буктрейлера вимагає від автора креативності, відчуття художньої краси та музичного ритму та певних знань в галузі комп’ютерних технологій.
Перед тим, як створювати власний промо-ролик подивіться в Інтернеті зразки буктрейлерів великих видавництв та аматорські ролики. Звертайте увагу на дизайнерське рішення, спосіб озвучування тощо.
Детальныше – ДОДАТОК 1. В бібліотечному професійному середовищі буктрейлер має стати одним з дієвих засобів пропаганди книг за допомогою відеопрезентації. |
|||||||||
Практичне завдання |
https://youtu.be/kl5K_IsDz6g - Буктрейлер до повісті Я.Стельмаха "Митькозавр із Юрківки або Химера лісового озера" https://youtu.be/nZMNYwm3z34 - Буктрейлер Котляревський І. "Наталка Полтавка" https://youtu.be/wV-OlEvEA1U - Буктрейлер до книги "Місце для дракона" Ю.Винничук https://youtu.be/veoU5UOwELc - О.Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили".Буктрейлер https://youtu.be/C1H51C5iOZk - Буктрейлер "За сестрою" А.Чайковський
Перш ніж продовжити роботу, перегляньте
Буктрейлер до книги В. Рутківського "Джури козака Швайки", щоб ви згадали героїв і зміст твору https://youtu.be/7zIlla0gg-g
|
|||||||||
Домашнє завдання |
Самостійно завершити створення буктрейлера за книжкою В.Рутківського «Джури-характерники». Переглянути зразок
https://youtu.be/vX8OF0xzD0Q - Буктрейлер до книги "Джури Характерники" Оскільки наступний твір, який ми будемо читати – «Захар Беркут», тому пропоную переглянути кілька бук трейлерів до цього твору
|
ДОДАТОК 1.
Для того щоб зробити власний буктрейлер потрібно:
Мотивацій у виборі творів для створення буктрейлера може бути безліч: реклама книжкових новинок, просування книг-ювілярів, створення тематичних промо-роликів до знаменних дат і подій тощо. Актуальними будуть й промо-ролики для класичних літературних творів, які сприятимуть підвищенню читацького інтересу до класики.
На цьому етапі роботи потрібно добре продумати сюжет й написати текст до майбутнього промо-ролика. Сюжет — основа гарного буктрейлера. У нього важливо внести інтригу й вибудувати таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатись, що ж буде далі. А довідатися про це можна, лише прочитавши книгу. Тому до написання тексту сценарію потрібно підходити особливо ретельно.
- Дібрати матеріали для відеоряду. Для буктрейлера можна підібрати малюнки, відсканувати ілюстрації книги, зняти власне відео або знайти потрібне в мережі Інтернет (пам'ятаємо про авторське право!). Завантажені відеофайли потрібно конвертувати у формат avi. Для цього можна використати безкоштовну універсальну програму для конвертування файлів відео, аудіо та зображень Format Factory. За необхідності її можна завантажити з Інтернету (http://www.pcfreetime.com).
- Записати текст для озвучування ролику, якщо це передбачено сценарієм. Для цього можна скористатись, наприклад, програмою «Звукозапис», яка входить до складу Microsoft Windows. Використовуючи цю програму, можна за допомогою мікрофона записати звук у звуковий файл й зберегти його на комп’ютері.
Для запису та редагування звуку можна використовувати й інші аудіоредактори: Adobe Audition, Audio Record Wizard, Sony Sound Forge тощо. Проте більшість із них потребують придбання користувацької ліцензії.
- Вибрати програму для роботи з відеофайлами. Таких програм існує безліч. Для початківців найбільше підійде Windows Movie Maker. Ця програма входить у пакет Microsoft Windows, отже є безкоштовною для користувачів даної операційної системи. Із програмою легко працювати, оскільки вона має український інтерфейс. Програма здатна створювати слайд-шоу із зображень, брати й опрацьовувати файли з відеокамери, цифрового фотоапарату та ін.
Для роботи з відеофайлами також використовувати програми Adobe Premiere, Pinnacle Studio, Sony Vegas Pro та ін. Але використання цих програм можливе лише за умови придбання ліцензії.
Більшість операцій із роботи з відео можна виконати й безпосередньо в он-лайн редакторах. Онлайнові сервіси мають одну важлива перевагу: завдяки тому, що всі операції з обробки відеофайлів виконуються на віддаленому сервері, продуктивність комп'ютера, на якому ви працюєте, не має значення. А це означає, що навіть на малопотужній машині можна без проблем редагувати відео високої роздільної здатності.
- Змонтувати відео. Відеомонтаж — заключний етап роботи над буктрейлером. Під час відеомонтажу можна вирізати/склеїти кілька фрагментів відео, додати звукову доріжку, змінити розмір відео, додати субтитри, накласти ефекти, переходи, різноманітну музику, «звести» звук тощо.
Після завершення роботи над промо-роликом до книги, його потрібно зберегти на жорсткий диск вашого ПК.
Увага! При використанні чужих матеріалів у своєму відео, слід в титрах вказати ресурси, звідки взятий матеріал, авторів і правовласників.
Та створення буктрейлера — це лише половина справи, друга ж половина полягає в донесенні його до цільової аудиторії — майбутніх читачів книги. Буктрейлери можна показувати на телебаченні, розміщувати в Інтернеті на блогах, форумах, презентувати під час літературних вечорів, зустрічей з письменниками, читацьких конференцій, круглих столів, книжкових фестивалів тощо.