Матеріали до уроку " ПЧ № 1. Майстерня конструювання буктрейлера за книжкою В.Рутківського «Джури-характерники»

Про матеріал
Матеріали до уроку " ПЧ № 1. Майстерня конструювання буктрейлера за книжкою В.Рутківського «Джури-характерники» з посланням на відео зразків та поради щодо створення буктрейлер... Мета: познайомити учнів з поняттям буктрейлер та надати поради щодо його створення, навчити після аналізу ідейно-художнього змісту книги обрати головне, розвивати уважність, вдумливість, вміння узагальнювати і створювати інтригу; навчити дітей самостійно поетапно створювати буктрейлер...
Перегляд файлу

 

21 вересня понеділок

План-конспект дистанційного уроку

ПІБ та посада викладача

вчитель української мови та літератури

 Бесараб Марія Олексіївна

 

Назва предмету

Українська література

Клас

21 вересня 

Базовий підручник

О.М. Авраменко Українська література 7клас

Цілі уроку

  • познайомити учнів з поняттям буктрейлер та надати поради щодо його створення;
  • навчити після аналізу  ідейно-художнього змісту книги обрати головне,
  • розвивати уважність, вдумливість, вміння узагальнювати і створювати інтригу;
  • навчити дітей самостійно  поетапно створювати бук трейлер;
  • розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення; вміння застосовувати раніше вивчені знання під час виконання завдань;
  •  виховувати пошану до історії України, творчості В.Рутківського,  що сприяє відродженню національної самосвідомості, патріотичних почуттів, естетичних смаків молоді;
  • виховувати любов до краси рідного слова та бажання відроджувати і вивчати оригінальну творчість земляків;
  • розвивати  вміння грамотно висловлювати власні думки, судження, логічно й послідовно аргументувати свої міркування;
  • формувати активну життєву позицію.

Тема уроку

ПЧ № 1. Майстерня конструювання буктрейлера  за книжкою В.Рутківського «Джури-характерники»

Необхідне технічне обладнання

Комп’ютер, телефон

Тези та зміст

Що таке буктрейлер?

Буктрейлер – сучасна реклама книги.

 З англійської book - це книга, trailer - тягач, причіп, призначений для перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі.

Буктрейлер особливий вид книжкової реклами, один із засобів просування видання до користувача. Він представляє собою короткий відеоролик за мотивами книги, що створює візуальний образ книги, кліп за її змістом.

Презентація "Як створити буктрейлер"

Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання.

Перші промо-ролики книжок з’явилися на початку 2000-х у США, коли видавці усвідомили потребу в додаткових засобах реклами своєї продукції.

Перший офіційний буктрейлер був представлений 2003 року до роману Кристін Фіхан «Темна симфонія».

Та популярності практика створення буктрейлерів почала набувати набула з 2005 року завдяки розвитку розвитку технологій сервісів відеохостінгу, блогів, соціальних мереж. Тож дуже швидко в США та країнах Західної Європи такі промо-ролики стали невід’ємною частиною рекламної кампанії кожного бестселера.

Сьогодні жанр буктрейлера зробив значний крок вперед. Із звичайних презентацій в форматі Power Point книжкові промо-ролики перетворилися на справжні твори мистецтва із власною унікальною кіномовою, що розкриває нові, часом несподівані, якості книжки.

Ускладнилася й техніка їх виконання, через що вони максимально наблизилися до самостійних кінотворів. Над створенням буктрейлерів на Заході часто працюють провідні кіностудії. Існує навіть кілька щорічних премій за досягнення в цій галузі.

В Україну буктрейлер як спосіб просування книги прийшов у 2009 році.

Першими створювати буктрейлери почали видавництва, побачивши в цьому ресурсі новий інструмент для реклами своєї продукції. Активно працює в цьому напрямку, наприклад, видавництво «Грані Т». Потім цю ідею підхопили бібліотекарі.

Створення буктрейлера вимагає від автора креативності, відчуття художньої краси та музичного ритму та певних знань в галузі комп’ютерних технологій.
Як створити буктрейлер?

Перед тим, як створювати власний промо-ролик подивіться в Інтернеті зразки буктрейлерів великих видавництв та аматорські ролики. Звертайте увагу на дизайнерське рішення, спосіб озвучування тощо.

Презентація "Як створити буктрейлер"
Пам’ятайте, що ролик не повинен бути довгим, не більш 3 хвилин, оскільки це оптимальний час, щоб утримати увагу глядача.

 

буктрейлер рекламуємо книгу

Детальныше – ДОДАТОК 1.

В бібліотечному професійному середовищі буктрейлер має стати одним з дієвих засобів пропаганди книг  за допомогою відеопрезентації.

Практичне завдання

  • Познайомитись  з поняттям буктрейлер.
  •  Переглянути  поради щодо його створення
  1. http://www.myshared.ru/slide/1136872/ - Буктрейлер. Що це? Навіщо? Як створити.
  2. https://image.slidesharecdn.com/random-170412070414/95/-1-638.jpg?cb=1491980837 - Буктрейлер – сучасний спосіб просування книги в бібліотеці
  • Ознайомитись з етапами створення  власного буктрейлера.
  • Подивитися в Інтернеті зразки буктрейлерів:

https://youtu.be/kl5K_IsDz6g - Буктрейлер до повісті Я.Стельмаха "Митькозавр із Юрківки або Химера лісового озера"

https://youtu.be/nZMNYwm3z34 - Буктрейлер Котляревський І. "Наталка Полтавка"

https://youtu.be/wV-OlEvEA1U - Буктрейлер до книги "Місце для дракона" Ю.Винничук

https://youtu.be/veoU5UOwELc - О.Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили".Буктрейлер

https://youtu.be/C1H51C5iOZk - Буктрейлер "За сестрою" А.Чайковський

 

Перш ніж продовжити роботу, перегляньте

Буктрейлер до книги В. Рутківського "Джури козака Швайки", щоб ви згадали героїв і зміст твору    https://youtu.be/7zIlla0gg-g
КОЛЕКТИВНА РОБОТА НАД  буктрейлером  за книжкою В.Рутківського «Джури-характерники»:
1) Створити сценарій.  Підбір основних тез за змістом твору.
Наприклад,

  • «Джури-характерники» — друга книга захоплюючої історичної трилогії провідного сучасного українського письменника Володимира Рутківського.
  • Зустрічаємося зі своїми улюбленими героями з попереднього роману «Джури козака Швайки» — юним характерником Саньком та його вірним другом Грициком.
  • Вже п'ять років, як вони покинули рідне село Воронівку.
  • Хлопці підросли, змужніли, і тепер нарівні з дорослими козаками беруть участь у військових виправах.
  • Чим займаються дорослі Грицик і Санько?
  • Самотність, тиша, спокій та дід Кукделя допомогли Санькові розвинути надзвичайні здібності характерника.
  • Грицик зі Швайкою побував у Криму, вивачив мову, звичаї, закохався…
  • Після тривалої розлуки друзі зустрілися…
  • У романі з’являється ще один відчайдушний герой — маленький характерник Телесик зі своєю дитячою ватагою.
  • А небезпека й надалі чигає на кожному кроці...
  1. Дібрати матеріали для відеоряду.

 

Володимир Рутківський. Джури-характерники. /видання друге/. //  www.UMKA.com.ua

Рутківський Володимир - Джури-характерники. Трилогія «Джури». Книга 2 |  Книжкова Хата - магазин цікавих книг! м. Коломия, вул. Чорновола, 51

Хто такі козаки-характерники

Характерники — украинские «ниндзя»

Володимир Рутківський. Творчий шлях, історія написання твору «Джури козака  Швайки» – Urkland. Персональний сайт учителя української мови та літератури  Тихомирової Катерини Валентинівни

Справжні українські маги – Алатир

Козаки-характерники - хто вони?

Козаки-характерники - хранителі древніх знань - ВСВІТІ

 

 

  1.  На фото робимо «написи» відповідних тез.

 

 

 


4) Добираємо музику, записуємо  текст для озвучування ролику.

  1. Змонтувати відео

Домашнє завдання

Самостійно  завершити  створення буктрейлера  за книжкою В.Рутківського «Джури-характерники».

Переглянути зразок

https://youtu.be/vX8OF0xzD0Q - Буктрейлер до книги "Джури Характерники"
Повторити с.3 – 20, підготувати біографію І.Я.Франка.

Оскільки наступний твір, який ми будемо читати – «Захар Беркут»,  тому пропоную переглянути кілька бук трейлерів до цього твору

https://youtu.be/hF3b1yNcP_w

https://youtu.be/PUpvpnCDkdI.

https://youtu.be/zUwYLwPM0Eg

 

 

ДОДАТОК 1.

Для того щоб зробити власний буктрейлер потрібно:

  • Вибрати книгу для промоції.

 Мотивацій у виборі творів для створення буктрейлера може бути безліч: реклама книжкових новинок, просування книг-ювілярів, створення тематичних промо-роликів до знаменних дат і подій тощо. Актуальними будуть й промо-ролики для класичних літературних творів, які сприятимуть підвищенню читацького інтересу до класики.

  • Створити сценарій буктрейлера.

На цьому етапі роботи потрібно добре продумати сюжет й написати текст до майбутнього промо-ролика. Сюжет — основа гарного буктрейлера. У нього важливо внести інтригу й вибудувати таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатись, що ж буде далі. А довідатися про це можна, лише прочитавши книгу. Тому до написання тексту сценарію потрібно підходити особливо ретельно.

 - Дібрати матеріали для відеоряду. Для буктрейлера можна підібрати малюнки, відсканувати ілюстрації книги, зняти власне відео або знайти потрібне в мережі Інтернет (пам'ятаємо про авторське право!). Завантажені відеофайли потрібно конвертувати у формат avi. Для цього можна використати безкоштовну універсальну програму для конвертування файлів відео, аудіо та зображень Format Factory. За необхідності її можна завантажити з Інтернету (http://www.pcfreetime.com).

 - Записати текст для озвучування ролику, якщо це передбачено сценарієм. Для цього можна скористатись, наприклад, програмою «Звукозапис», яка входить до складу Microsoft Windows. Використовуючи цю програму, можна за допомогою мікрофона записати звук у звуковий файл й зберегти його на комп’ютері.

Для запису та редагування звуку можна використовувати й інші аудіоредактори: Adobe Audition, Audio Record Wizard, Sony Sound Forge тощо. Проте більшість із них потребують придбання користувацької ліцензії.

 - Вибрати програму для роботи з відеофайлами. Таких програм існує безліч. Для початківців найбільше підійде Windows Movie Maker. Ця програма входить у пакет Microsoft Windows, отже є безкоштовною для користувачів даної операційної системи. Із програмою легко працювати, оскільки вона має український інтерфейс. Програма здатна створювати слайд-шоу із зображень, брати й опрацьовувати файли з відеокамери, цифрового фотоапарату та ін.

Для роботи з відеофайлами також використовувати програми Adobe Premiere, Pinnacle Studio, Sony Vegas Pro та ін. Але використання цих програм можливе лише за умови придбання ліцензії.

Більшість операцій із роботи з відео можна виконати й безпосередньо в он-лайн редакторах. Онлайнові сервіси мають одну важлива перевагу: завдяки тому, що всі операції з обробки відеофайлів виконуються на віддаленому сервері, продуктивність комп'ютера, на якому ви працюєте, не має значення. А це означає, що навіть на малопотужній машині можна без проблем редагувати відео високої роздільної здатності.

 - Змонтувати відео. Відеомонтаж — заключний етап роботи над буктрейлером. Під час відеомонтажу можна вирізати/склеїти кілька фрагментів відео, додати звукову доріжку, змінити розмір відео, додати субтитри, накласти ефекти, переходи, різноманітну музику, «звести» звук тощо.

Після завершення роботи над промо-роликом до книги, його потрібно зберегти на жорсткий диск вашого ПК.

Увага! При використанні чужих матеріалів у своєму відео, слід в титрах вказати ресурси, звідки взятий матеріал, авторів і правовласників.

Та створення буктрейлера — це лише половина справи, друга ж половина полягає в донесенні його до цільової аудиторії — майбутніх читачів книги. Буктрейлери можна показувати на телебаченні, розміщувати в Інтернеті на блогах, форумах, презентувати під час літературних вечорів, зустрічей з письменниками, читацьких конференцій, круглих столів, книжкових фестивалів тощо.

 

 

 

docx
Додано
26 вересня 2020
Переглядів
2395
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку