Оцінювання мовних знань і вмінь у 4 класі здійснюється двічі на семестр. Перевірка проходить фронтально в письмовій формі. Завдання, представлені в контрольній роботі допоможуть вчителеві перевірити рівень знань учнів з вивченої теми "Іменник".
Контрольна робота з української мови
4 клас
Мовна тема «Іменник»
І варіант
1.Обери НЕПРАВИЛЬНЕ твердження.
А) Іменник – це частина мови, що вказує на назву предмета.
Б) Іменники відповідають на запитання хто? що? кого? чого?
В) Іменники змінюються за родами (однині), числами, відмінками.
2.Познач речення, яке складається тільки з іменників. А) Добре роби, добре й буде.
Б) Лінивому все ніколи.
В) Праці – життя, дозвіллю – година. 3.За чим змінюються іменники?
А) за числами, відмінками;
Б) за родами, числами, відмінками;
В) за родами, числами;
4. Постав іменники в дужках у потрібному відмінку. Запиши утворені речення. Оленка пошила (лялька) платтячко.
____________________________________________________________________
Діти слухали розповідь про (кінь).
____________________________________________________________________
5.Запиши речення. Підкресли іменники, визнач їх рід та число. Важкий ячмінь медовим вусом бджолу за лапку лоскотав.
_____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
6.Провідміняй слова сніг
Н.в._____________________________________
Р.в._____________________________________
Д.в._____________________________________
З.в._____________________________________
О.в_____________________________________
М.в.____________________________________
7. У якому рядку всі слова записано правильно.
А) нозі, лялькі, лінією;
Б) межею, стежкою, надією;
В) задачою, радісттю, мрією.
8. Підкресли в тексті слово, що повторюється. Якими словами можна його замінити? Удосконали і запиши текст. Підкресли основу речення.
Снігурі живуть у лісах. Снігурі їдять насіння, ягоди, личинки шкідливих комах. Узимку снігурі прилітають ближче до житла людей.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________
9. Спиши речення, встанови зв'язок слів за допомогою питань. Діти дуже люблять птахів.
_____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
ІІ варіант
1.Обери ПРАВИЛЬНЕ твердження.
А) Іменник – це частина мови, що вказує на дію предмета.
Б) Іменники відповідають на запитання хто? що? кого? чого?
В) Іменники змінюються за родами (однині), числами, відмінками.
2.Познач речення, яке складається тільки з іменників. А) Так робить, як не собі.
Б) Знання – сонце, книга – віконце.
В) Робота сама за себе скаже.
3.За чим змінюються іменники?
А) за числами, відмінками, родами; Б) за числами, відмінками;
В) за родами, числами.
4. Постав іменники в дужках у потрібному відмінку. Запиши утворені речення.
Мама купила (донечка) черевики.
____________________________________________________________________
Стоїть лелека на одній (нога).
____________________________________________________________________
5.Запиши речення. Підкресли іменники, визнач їх рід та число. На самій верхівці старої ялини, в густому гіллі звили гніздо яструби.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
6.Провідміняй слова береза
Н.в._____________
Р.в.______________
Д.в.______________
З.в.______________
О.в______________
М.в._____________
7. У якому рядку всі слова записано правильно.
А) гілкі, піччю, мрією;
Б) гайом, розі, соком;
В) подрузі, надією, вежею.
8. Підкресли в тексті слово, що повторюється. Якими словами можна його замінити? Удосконали і запиши текст. Підкресли основу речення. Ніхто не памятає, коли бусол подружився з дітьми. Люблять бусола дорослі і діти. Кажуть бусол приносить щастя.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
9. Спиши речення, встанови зв'язок слів за допомогою питань. Вітер захитав верхівки дерев.
_____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________