Контрольна робота
з української мови
за курс 8 класу
Рівень 1 (6 завдань - 0,5 б. кожне)
1. Який розділ науки про мову вивчає словосполучення і речення?
А морфологія;
Б лексикологія;
В синтаксис;
Г пунктуація.
2. Укажіть види речень за емоційним забарвленням.
А окличні й неокличні;
Б поширені й непоширені;
В питальні, спонукальні, розповідні;
Г повні й неповні.
3. Вставні слова — це…
А синтаксична одиниця, утворена поєднанням двох або більше повнозначних слів, з яких одне головне, а інше — залежне;
Б члени речення, які відповідають на те саме питання, поставлене від того ж слова в реченні;
В слова в реченні, що вказують на ставлення мовця до висловленої думки;
Г слова, що називають особу або предмет, до якого звернена мова.
4. Якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами речення, то після нього ставимо:
А крапку з комою;
Б кому;
В двокрапку;
Г тире.
5. Речення з поширеним звертанням є в рядку
А До тебе, Україно, струна моя перша озветься.
Б Пригадайте, мамо, те прощання край воріт, де сяяла роса.
В Микито, знов мою пораду ти забув і судиш про князів.
Г До тебе, мій дорогий юний друже, приходять усе нові та нові книжки, які відкривають безмежні обрії знань
6. Двокрапка між узагальнювальним словом та однорідними членами речення ставиться в реченні (розділові знаки пропущено)
А Високі береги зеленувата вода лози усе було залите гарячим сонцем.
Б І срібні сурми журавлів сльота і ранки голубі все заплелося в тій дорозі .
В І море і озеро і широкий степ усе було залите гарячим маревом.
Г Усе тимчасове інструкції слова і гроші.
Рівень 2 (3 завдання - 1б. кожне)
1. Правильно розставлено розділові знаки в реченні:
А Про творчість Максима Рильського Олесь Гончар писав — «Гармонія, що з думки вироста».
Б Про творчість Максима Рильського Олесь Гончар писав: Гармонія, що з думки вироста.
В Про творчість Максима Рильського Олесь Гончар писав: «Гармонія, що з думки вироста.
Г Про творчість Максима Рильського Олесь Гончар писав: «Гармонія, що з думки вироста».
2. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово)
І на слова (1) мої (2)дивилася (3)вода кленовими осінніми (4)очима.
А підмет
Б присудок
В означення
Г додаток
Д обставина
3. Укажіть ускладнювальний елемент речення (замість крапок поставте пропущені літери).
І на тім рушн..кові ож.ве все знайоме до болю — і д..тинство й розлука, і вірна любов (А. Малишко).
А звертання;
Б відокремлене означення, виражене дієприкметниковим зворотом;
В вставні слова;
Г однорідні члени речення.
Рівень 3 (2 завдання – 2б. кожне)
1. Установіть відповідність між типами речень та прикладами
1 означено-особове 2 неозначено-особове 3 узагальнено-особове 4 безособове |
А На вигоні палили вогнище. Б Буду сонцем у серце дивитись. В На горизонті — обрис корабля. Г Нам треба голосу Тараса. Д Решетом воду не носять. |
2. Установіть відповідність між відокремленим членом речення та прикладом
1 обставина 2 додаток 3 прикладка 4 означення
|
А Через якийсь час, пополуднувавши, вся сім’я сиділа під хатою на призьбі. Б Багато грабіжників зазіхало на твої багатства і могутність, стольне місто Києве. В Залякані нарами й нагаями, селяни вдавали тихих і покірних людей, які готові робити всяку роботу, усе, чого тільки забажається панам. Г Досвідчений учитель, він завжди ретельно готувався до проведення уроків. Д Хлопець досить успішно склав екзамени з усіх предметів, у тому числі з математики. |
Рівень 4 (2б)
Виконайте синтаксичний розбір двох речень(на вибір). Визначте частини мови.
1)Живи, цвіти, вкраїнська мово, зціляй і душу, і вуста (Т. Бартош).
2)Фіолетовий колір символізує дружбу, велич, розкіш (З календаря).
3)Весною в селі встають рано(Григір Тютюнник).