P.S.: Шановні колеги! Зверніть увагу та виправте самостійно тестове завдання під номером 8: Еней - син Анхіза та Венери, а не Афродіти.
Контрольна робота за темою «Античність»
Завдання 1-8 мають по 4 варіанти відповідей та оцінюються в 0,5 балів кожне. Оберіть правильну відповідь. (Максимально за 1-8 завдання – 4 бали).
А. Вергілій Б. Есхіл В. Гомер. Г. Горацій
А. Греції та Риму; Б. Китаю та Японії; В. Єгипту та Індії. Г. Іспанії та Італії
3. Якого міфічного циклу не існує в еллінській міфології:
А. Троянський; Б. Фіванський; В. Крітський. Г. Про аргонавтів.
4. Паріс присудив яблуко з написом «найгарнішій»:
А. Афіні; Б.Афродіті; В. Гері; Г. Елені.
5. «Енеїда» Вергілія присвячена:
А. Гаю Юлію Цезарю; Б. Гаю Цильнію Меценату; В.Октавіану Августу; Г.Квінту Горацію Флакку
6. «Батьком» трагедії названо…
А. Есхіла; Б. Гомера; В. Вергілія; Г. Овідія
7. Ідеал мужнього й сильного воїна, відданого державі, втілено у творі…
А. «Барвношатна владарко, Афродіто…; Б. «До Мельпомени»; В. «Добре вмирати тому»;
Г. «Прометей закутий»
8. Хто з героїв вивчених творів є сином Анхіза та Афродіти?
А. Ахілл; Б. Гектор; В. Еней; Г. Турн
Завдання 9-12 на відповідність. Установіть відповідність між лівою та правою частиною завдання. Завдання оцінюються в 1 бал кожне. (Максимально за 9-12 завдання – 4 бали).
9. Установіть відповідність між героями та назвою твору:
1. Турн, Дідона А. «Прометей закутий»
2. Гектор, Пріам Б. «Ілліада»
3. Гефест, Гермес В. «Енеїда»
10. Установіть відповідність між поезіями та їхніми темами:
1. Тіртей «Добре вмирати тому…» А. Безсмертя поета та його творчості
2. Сапфо «До Афродіти» Б. Вірність громадянському обов’язку й особистої відповідальності
3. Горацій «До Мельпомени»В. Звернення ліричного героя до родини, друзів, імператора Августа
4. Овідій «Сумні елегії» Г. Гімн богині кохання.
11. Установіть відповідність між поняттям та визначенням:
1. Епічна поема 2. Трагедія 3. Елегія 4. Ода
А. Вірш, що висловлює високі почуття, викликані важливими історичними подіями, діяльністю історичних осіб.
Б. Драматичний твір, який ґрунтується на гострому конфлікті особистості із суспільством, оточенням і найчастіше закінчується загибеллю героя.
В. Великий за обсягом віршовий або прозовий твір, у якому широко відтворено значні історичні події, порушено проблеми загальнонародного значення.
Г. Повчальний вірш, що містить заклик до важливих і серйозних справ, роздуми, афоризми.
12. Установіть відповідність між персонажем та словами, що йому належать:
1. Прометей. 2. Еней.
3. Гефест.
4. Ахілл.
А. «Гекторе, вбивши Патрокла, - невже врятуватись самому ти сподівався?»;
Б. «Турне, чого тут чекати, чому зволікаєш? Змагатись треба не в бігу, а зброєю гострою зблизька»;
В. «О Владо й Сило, волю вже ви Зевсову Вчинили, - більше вам робити нічого, А я прикути бога чи наважуся…»
Г. «Свого нещастя на негідне рабство я не проміняю, - це запам’ятай собі…».
Завдання 13-14 відкритої форми. Дайте відповідь на запитання. Повна правильна відповідь оцінюється в 2 бали кожна. (Максимально за 13-14 завдання – 4 бали).
13. До якого міфу троянського циклу належить дана ілюстрація? Який епізод на ній зображений?
14. Розкрийте походження й поясніть значення крилатих висловів ахіллесова п’ята, яблуко розбрату.
Максимальна кількість балів – 12. Успіхів у виконанні завдань!