Поняття про античність, її хронологічні межі. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і Давньому Римі

Про матеріал
Матеріал цього уроку допомагає визначитись, чому необхідно вивчати античну літературу; з’ясувати причини її популярності; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати зацікавленість до вивчення давніх літератур.
Перегляд файлу

Тема. Поняття про античність, її хронологічні межі.

           Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і Давньому Римі.

Мета: з’ясувати, чому необхідно вивчати античну літературу; з’ясувати причини її популярності;  розвивати логічне мислення, увагу; виховувати зацікавленість до вивчення давніх літератур.

Обладнання: ТЗН, мультимедійна презентація.

                                                                     ХІД УРОКУ

 

І.Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.  Сьогодні ми тут зібралися, щоб поговорити про античність, зокрема, про античну літературу, розглянути особливості розвитку античної літератури, її хронологічні межі.

ІІІ.Актуалізація опорних знань

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

Запишіть в зошиті асоціації до слова «античність» (відповіді учнів)

IV. Оголошення теми та мети уроку

V. Вивчення нового матеріалу

1.Вікторина «Що я знаю про Античність?»                                                                    (1 слайд)

Як називається ця країна надзвичайної краси? Вона розташована Балканському півострові, що на Півдні Європи у Східній частині Середземного моря. (Греція)

А як називали її древні греки? (Елладою)

А себе? (еллінами)

Чим ще ми завдячуємо цій країні? (олімпійськими іграми)

Із Греції «вийшли» такі науки як… (математика, географія, історія, фізика, зоологія, ботаніка)

Що таке міф?

Що характерно для міфології Древньої Греції? (боги – це яскраві особистості, герої – це напівбоги, напівлюди)

Хто  запзичив її у древніх греків? (римляни)

 2. Робота в зошитах.

Термін «античний» походить від латинського слова antiquus, що означає «давній».                          ( 2 слайд)

 

Антична література — це література давніх греків і римлян.

Греки писали свої твори давньогрецькою мовою, а римляни — латиною.

 

Провідна тема античної літератури — оспівування людини та її світу.

 

Міфи — це перекази, що розповідають про виникнення явищ природи та предметів матеріальної культури, релігійних обрядів, про створення світу (космогонія) та походження богів (теогонія). Герої міфів —боги, напівбоги та видатні смертні — герої. Міфи, на відміну від казки, завжди вважалися справжньою історією, а не вигадкою.

3. Пояснення учителя.

        Письмові пам’ятки античної літератури належать до І тисячоліття до н.е. і початку І тисячоліття н.е.   Антична література – це, як ми вже зрозуміли, дві національні літератури: давньогрецька та давньоримська. Історично давньогрецька література передувала римській.

Антична література пережила 5 етапів у своєму розвитку:                                    (3слайд)

Давньогрецька

 

Архаїка – дописемний період, усна народна творчість до першої третини І тисячоліття до н.е. («Ілліада» та «Одіссея» Гомера).

Класика –  становлення грецького рабовласництва, розквіт ліричної поезії, а також трагедії (Есхіл, Софокл, Евріпід) і комедії (Арістофан) (VII –IV ст. до н.е).

Еллінізм – його початок повязують з діяльністю Александра Македонського. Виникає жанр прозового роману. Є ранній іллінізм (ІІІ ст. до н.е. – І ст. н.е.) і пізній еллінізм (І ст. н.е. – V ст. н.е.)

Давньоримська

Час Риму – а) етап республіки (ІІІ-І ст. до н.е.);

                    б) «золотий вік» (доба іметатора Августа) (І ст. до н.е. – І ст. н.е.);

                    в) література пізньої античності (І-ІІІ ст н.е.).

     5. Перехід до Середньовіччя (Євангелія, створені у І ст).

 

Роди античної літератури                                                                                       (4 слайд)                    

Епос: зображення подій, людей та їх вчинків. Головне – сюжет. Прозові твори.

Лірика: почуття, переживання, думки і настрої людей. Віршовані твори, позбавлені сюжету.

Драма: твори для постановки на сцені. Головне – діалоги і монологи. Основа сюжету – конфлікт.

Вправа «Якого роду?»

Ваше завдання: витягнути картку і прикріпити її до відповідного роду на дошці: роман, ліричний вірш, трагедія, повість, оповідання ода, драма, комедія, новела, гімн, елегія, трагікомедія, мелодрама, медитація, пейзажна лірика.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Вправа «Закінчи речення»

-         Антична література – це література …

-         Антична література сформувала …

-         Греки започаткували …

-         Римляни розробили ідеал …

VІІ. Підсумки уроку

Вправа «Мікрофон»

Чому необхідно вивчати античну літературу?

 

VІІІ. Домашнє завдання:

Підготувати повідомлення на теми: «Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і Давньому Римі», «Концепція людини і світу в античній літературі».

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 листопада 2023
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку